رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی در گفت‌و‌گو با خبر فوری :

افزایش وام ازدواج منجر به تشدید ازدواج های صوری می‌شود/70 درصد مردهای ما یک بار به زنشان خیانت می‌کنند

رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران معتقد است؛محدودیت ثبت طلاق توسط دفاتر اسناد رسمی به دلیل آشنا نبودن تصمیم گیرندگان با فضای جامعه ایران است و تأثیری بر کاهش طلاق نخواهد داشت.

افزایش وام ازدواج منجر به تشدید ازدواج های صوری می‌شود/70 درصد مردهای ما یک بار به زنشان خیانت می‌کنند

به گزارش خبر فوری ، در دی ماه گدشته رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق از محدودیت ثبت طلاق توسط دفاتر اسناد رسمی خبر داد و گفت: بر اساس بخشنامه‌ای که به زودی توسط رئیس قوه قضائیه ابلاغ می‌شود، هر دفترخانه طلاق در تهران فقط می‌‌تواند در سال ۱۹۰ طلاق ثبت کند. ایشان معتقد بودند اینکار در جهت جلوگیری از رانت بعضی از دفاتر نزدیک محل دادگاه ها، انجام شده است و البته که اذعان کردند که این قانون در بلندمدت بر روند کاهش طلاق موثر است.

در همین ارتباط خبر فوری با دکتر «مصطفی اقلیما»- رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران- مصاحبه ای انجام داد. پدر مددکاری علمی ایران معتقد است اینگونه تصمیمات به دلیل آشنا نبودن تصمیم گیرندگان با فضای جامعه ایران صحیح نیست و تأثیری بر کاهش طلاق نخواهد داشت و حتی بالعکس به دلیل طولانی شدن پروسه طلاق باعث بوجود آمدن درگیری‌ها و عصبانیت بیشتر بین زوجین می شود که بعد از طلاق اصلا به آشتی فکر نمی‌کنند.

در ادامه این گفتگو به تفصیل به این موضوع می پردازد.

خبر فوری : آیا قوانین موجود و محدودیت‌ها تأثیری بر کاهش آمار طلاق داشته است؟

طبق بررسی هایی که بنده در پنج شش سال گذشته انجام دادم، همیشه از 3 ماه قبل از عید، دادگاه‌ها، احکام طلاق را برای بعد از عید صادر می کنند به دلیل اینکه آمار طلاق کم شود که در واقع آمار طلاق در سال جاری را کم کنند. البته بحث اخیر که دستوربه سردفتران برای ثبت طلاق است قانون نیست، بلکه یک بحث داخلی است، چرا که قانون باید در مجلس تصویب شود.هیچ کس نمی‌تواند وضع کننده قانون باشد بلکه می توانند مصوبات داخلی خودشان را عوض کنند. نکته حائز اهمیت این است که رهبری وقتی پستی را به مسئول جدیدی می سپارند دو رهنمود به فرد جدید می کنند؛ اول اینکه شایسته سالار و بعد اینکه پاسخگویی داشته باشد یعنی اینکه مسئول مربوطه باید متخصص امر محوله باشد و درمقابل مردم پاسخگو باشد. اگردر کشور ما این اتفاق می افتاد 80 درصد آسیب‌های ما کم می شد.حالا ببینید چرا همیشه اینگونه دستورات صادر می شود به دلیل اینکه آن فرد ممکن است یک قاضی خوب و یا یک روحانی خوب باشد اما فردی است که به مصالح اجتماعی آگاهی ندارد در واقع شایسته سالاری ندارد ، چرا که در مقابل مردم هر آنچه فکر می کند درست است را ارائه می دهد و در مقابل مردم پاسخگو نیست.

ما همیشه به قضات گفتیم کسی که بعد از 20 سال می خواهد طلاق بگیرد، مشکلاتش به نهایت رسیده است، مخصوصا در مورد خانم‌ها که مهریه خودشان را می بخشند، حالا هر یک روز اضافه ای که شما پرونده را نگه دارید باعث درگیری های خانوادگی بیشتر و بدتر می شود و نه تنها به تفاهم نمی رسند، بلکه دعواها شدیدتر می شود و بعد از طلاق هم همدیگر را نمی خواهند ببینند.

ما وقتی می خواهیم ازدواج کنیم همه چیز در یک بستر دوستانه اتفاق می افتد؛ خانواده‌ها همدیگر را می بینند و می پسندند و ازدواج رخ می دهد.

باید توجه کنیم که طلاق از نظر اسلام امری زشت ولی جایز است، چرا که باعث می شود خانواده ها به هم نریزند، پس طلاق می‌تواند یک آشتی کنان مجدد باشد. اگر در موقع جدا شدن به همان راحتی که ازدواج کردیم طلاق هم بگیریم، ممکن است بعد از یک هفته عصبانیت ها فروکش کند و طرفین با هم زندگی کنند ، اما اگر این دعواها در دادگاه و جلسات مشاوره ای که مشکلی را حل نمی کند و باعث طولانی شدن روند طلاق می شود چرا که فرد پول جلسه مشاوره را می پردازد و گواهی را می گیرد و به دادگاه مراجعه می‌کند و در واقع مشکلی حل نمی شود و فقط افراد با دلخوری بیشتر از هم جدا می شوند.

حالا از دادگاه بگذریم فرد به محضر مراجعه می کند و به او می گویند 6 ماه دیگر بازگردد، در 6 ماه چه بر سر افراد می آید، زن و مرد زندگی شان خراب می شود، برنامه زندگی شان به هم می ریزد و بعد از جدایی هم رابطه شان بدتر می‌شود ، چرا که خیلی بد از هم جدا شده‌اند.

کسی که این قانون را نوشته اصلا از مسائل اجتماعی ایران آگاهی نداشته است. ممکن متخصص خوبی در زمینه قانون بوده اما آگاهی از مسائل اجتماعی ندارد. من متخصص امور اجتماعی هستم و اگر در مورد مسائل پزشکی نظر بدهم ممکن است تمام کشور به هم بریزد.

با اینگونه تصمیمات، رابطه مرد و زن نه تنها با هم بهتر نمی شوند، بلکه باعث تشدید عصبانیت و دشمنی بیشترمی شود. این را می‌توان در دادگاه متوجه شد؛ممکن است دو نفر هنگامی که از دادگاه بیرون می آیند با هم برخورد می کنند و گاهی به برخورد فیزیکی هم می انجامد. اگر جدایی دوستانه روی بدهد ممکن است طرفین بعد از دو ماه آشتی کنند، ولی وقتی روند جدایی طولانی می شود دشمنانه جدا می شوند و هیچگاه به هم بر نمی گردند. ما در آمارها داشته ایم کسانی که روند طلاق شان کوتاه بوده و سریع جدا شده اند بعد از 6 ماه به هم بازگشتند ولی کسانی که دادگاه طولانی داشته اند و برای جدایی بسیار هزینه کرده اند مانند هزینه وکیل و.... با هم خصومت دارند و دیگر به هم بر نمی گردند. در این بین خانواده ها هم با هم درگیر می شوند و در حقیقت دسته ای از جامعه آسیب می‌بیند . علاوه بر نزدیکان، روابط کاری و اجتماعی طرفین هم آسیب می بیند چرا که افراد عصبانیت خود را منتقل می کنند یعنی آسیب خودمان را به افراد دیگر منتقل می کنیم.

کسانی که به مسائل اجتماعی آگاه نیستند، نمی دانند که یک آسیب با آسیب‌های دیگر قابل برگشت است. در واقع اینگونه امور نه تنها مشکلی را حل نمی کند مشکلات دیگر را چندین برابر می کند.امیدوارم کسانی که این قانون را گذاشتند آن را عوض کنند.

طلاق معلولی ازعلت هاست. علت مسائل اجتماعی در جامعه است وقتی فردی درآمدی ندارد که مخارجش را بدهد و هزینه ها چندین برابر شده ، معلوم است که دعوای خانوادگی شروع می شود و طلاق پیش می آید. ما به جای اینکه علت ها را پیدا کنیم صورت مسئله را پاک می کنیم. ما باید علت ها را مشخص کنیم نه اینکه بگوییم چرا دارند جدا می شوند در واقع چراها را حل کنیم تا مردم طلاق نگیرند.

خبر فوری : با توجه به تحولات و رشد آگاهی عمومی در جامغه آیا واقعا طلاق معضل است؟

ازدواج به معنی تشکیل خانواده است، شما در رساله تمام روحانیون بخوانید وقتی به ازدواج اشاره می شود اولین چیزی که از مرد خواسته می شود این است که بتواند خرج خود و خرج یک نفر دیگر را هم بدهد. یعنی مردی که قصد ازدواج دارد باید بتواند منزلی در سطح دختر بخرد و یا اجاره کند و بتواند هزینه زندگی را بدهد. وقتی می گویند پایه های زندگی را از اول محکم کنید منظور همین است. مردی که کار ندارد و مخارجش را پدرش می پردازد و نمی تواند در شان دختر مایحتاج او را تأمین کند این ازدواج از نظر شرعی هم غلط است، چرا که در حد همسرش نیست. اسلام می گوید زن و مرد باید در حد هم باشند، وقتی در حد هم نیستند معلوم است که ازدواج به طلاق ختم می شود.

من به شما بگویم در هیچ جای دنیا وامی به نام وام ازدواج وجود ندارد. در تمام کشورها زمانی انسان ها ازدواج می کنند که بتوانند خرج خودشان و یکی دیگر را بدهند پس با وام ازدواج، کسی نمی تواند ازدواج کند، اما در کشور ما چه اتفاقی می افتد؟ الان می گویند به زن و مرد 100 میلیون تومان وام ازدواج تعلق می گیرد، خب جوانی به من میگوید الان نمی توانم مغازه ای بگیرم، رفتم با دختری صحبت کردم که شناسنامه المثنی بگیریم، ازدواج کنیم و بعد وام ازدواج می گیریم و سپس طلاق می گیریم و شناسنامه ها را هم از بین می بریم. ما با این پول، ازدواج های صوری را هم داریم، افزایش می دهیم چون وام بی بهره است.

ازدواج های الان به خاطرازدواج نیست. در گذشته کسی که ازدواج می کرد فکر می کرد تا آخر عمر رندگی می کند یعنی فرد آمادگی ازدواج داشت که اینکار را انجام میداد. الان دختر به خاطر فشار خانواده به ازدواج رضایت می دهد که از دست حرف مردم راحت شود و اگر بگویی این فرد مناسب نیست می گوید اگر خوب نبود، طلاق می گیرم. به مرد می گویی چرا از دختری خوشت آمده می‌گوید رفتم خانه دختر دیدم پدرش پولدار است و گفتند برای دخترشان خانه هم می گیرند. این فرد زن نمی‌گیرد بلکه حساب اموال دختر را می کند. منظور این است وقتی ازدواج برپایه زندگی نیست معلوم است طلاق روی می دهد. پس ما باید بر روی علت ها کار کنیم، تشکیل خانواده بر پایه غلط به طلاق ختم می شود.

اگر می خواهیم در کشور ازدواج روی دهد، اولین گام کار است نه کار با در آمد جزئی بلکه کاری که حداقل هزینه های زندگی من را برآورد کند ، بتوانم کرایه خانه پرداخت کند. وقتی دو یا سه برابر حقوق فرد، پول کرایه خانه می شود معلوم است زندگی سرانجامی ندارد و به طلاق می انجامد؛ نتیجه مشخص است.

پایه ازدواج ها غلط است، این نیست چون جوان ها تحصیل کرده هستند ازدواج نمی کنند، فردی با مدرک دکتری با کسی که مغازه دارد ازدواج می کند به دلیلی که آن فرد منبع درآمد مطمئن دارد و به کارش علاقه دارد. پسرها ازدواج نمی کنند چون منبع درآمد ندارند و این طبیعی است و اگر ازدواج می کنند به خاطر منافع شون هست که بیشتر به دلیل ثروت دختر و خانواده اش است و بعد از مدتی به دعوا و طلاق ختم می شود.

خبر فورری: با توجه به قوانین موجود که حداقل حمایت از زنان را دارد( مانند بحث مهریه که این روزها تقریبا اثری خنثی در جهت حفظ منافع زن، دارد) واقعا زنان با چه تضمینی وارد زندگی مشترکی شوند که حداقل امنیت روانی آنها مورد توجه قرار باید بگیرد.

این مسئله از طرف خانم ها مشکل دارد. من به دانشجویان خودم هم گفتم که مهریه را به شکل سکه قرار ندهند. می توانند معادل مبلغ مهر ملکی را درخواست کنند یا اگر هم پسر نداشت اشکال ندارد می توانیم در عقدنامه مهر را بر عهده پدرپسر بگذارند که اگر زمانی به هر دلیلی خانم مهر را درخواست کرد می تواند از پدر پسر طلب کند. در کل خانم ها می توانند قبل از ازدواج تمام حق هایی که آقایون دارند را بگیرند مانند حق طلاق، حق مسکن و....

اگر خانم‌ها آموزش صحیح ببینند و قبل از ازدواج حقوق خود را مطالبه کنند می‌توانند در زمان مشکل، طلاق خود را بگیرند.

از نظر شرعی مهریه عندالمطالبه هست و اینکه طرف بگوید بعدا صحیح نیست. اگر مطالبات زن از جانب مرد رفع شود در زندگی مشکلی پیش نمی‌آید و حتی موقع جدایی هم مشکلی بوجود نمی آید.

خبر فوری : با قوانین فعلی، کسانی که مشکلاتی از قبیل مشکلات روحی،اعتیاد، ازدواج در سن پایین(کودک همسری) و.... را داشته اند، چگونه می توان به ادامه زندگی تشویق کرد و آیا اصلا ادامه اینگونه زندگی ها به صلاح جامعه هست؟

من در مورد کودک همسری نظری دارم که مخالف نظر خیلی ها هست ، چرا که کودک همسری در تهران نیست و در شهرستان های کوچک است. من با دخترها صحبت کردم، در بعضی نقاط دختر اگر به 13-14 سال برسد و ازدواج نکند، دختر ناراحت است، چرا که در آن فرهنگ دختر و پسر زود ازدواج می کنند و اینگونه ازدواج مشکلی ایجاد نمی کند. البته اگر ازدواجی با زور و اجبار انجام شود، مسائل و مشکلات خاص خود را دارند.

کلا 70 درصد مردهای یک بار به زنشان خیانت می کنند و معمولا بعد از 40 سالگی به دلیل تمکن مالی و جذابیت ظاهری این اتفاق می افتد. بعضی همسر صیغه ای می گیرند که آن هم خیانت است. بزرگترین مشکلی که خانم ها به ما مراجعه می‌کنند خیانت همسر است. در هر قشری این اتفاق می افتد و اگر عده ای از مردها اینکار را نمی کنند، نه به خاطر اینکه نمی خواهند بلکه به خاطر این است که شرایط و موقعیت نداشتند. خیانت به این دلیل روی می دهد که مردان احساس پیری می کنند و می خواهند با کسی باشند که به او احساس دلبستگی داشته باشند و بعد از مدتی از همسری که صیغه کرده‌اند جدا می شوند، ولی در زندگی اصلی مشکلات و دعواهایی پیش می آید که به طلاق ختم می شود. البته از نظر قاضی این موضوع حق برای مرد تلقی می شود که موجب تنفر زن از شوهرش می شود و باعث تشدید منازعات خانوادگی می شود.

ما در فرهنگ مان این مشکلات را داریم.اگر مردی قبل از عقد به زنش بگوید که بعدها زن دیگری صیغه می کند، خب اشکالی نداره ولی هیچ مردی چنین حرفی نمی زند و دروغ می گوید که این دروغ، خیانت است و از نطر شرعی هم مشکل دارد.

بحث صیغه در صدر اسلام جنبه حمایت معیشتی داشت، ولی در حال حاضر فقط به دلایل نفسانی انجام می شود که همین موضوع باعث بوجود آمدن مشکلات عدیده برای ارکان خانواده شده است.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 46
  • هلیا
    0

    برای هر کد ملی یک بار ثبت نام برای وام ازدواج امکانپذیر هست لطفا اول اطلاعات خودتون را کامل کنید بعد تصمیم بگیرید.

  • حسین
    0

    این جناب قیاس به نفس میفرمایند، آنقدر راحت از خیانت حرف میزند که عیان است مسئله خیانت برای جناب ایشان حل شده است

  • ستوده
    0

    لطفا به هرکسی که یک بار میخواد ازدواج کند وام بدید به کسی که طلاق داده یا گرفته وام ندید

    نظرات شما -
    • علی
      0

      واقعایارو70سالش زن میگراخ وام به چ دردش میخور .مبینی گذاشته برا فروش

  • Aسید امیر
    0

    با سلام آقای دکتر حتما شما جزو اون 70درصد مرد خیانتکار که نیستی الحمدلله ولی قابل توجه شما اینکه اون 30درصد باقیمانده بیش از یکبار به همسرانشون خیانت می کنند . پس شما .....؟

  • ناشناس
    0

    این جا ایران همه اقدامات عکس تصور طراحان جواب میده حالا یا دلیلش بی تدبیری طراح است یا طرز فکر مردم از یک معظل اشتباست

  • محمد
    0

    چرا تر وخشک رو باهم میسوزونی،جوون ها رو بدبخت کردید، حالا میگید ازدواج صوری میکنن بخاطر وام 100 تومنی؟ 100 میلیون زیاده یا پراید 70 میلیونی خیلی ارزونه؟ آره درسته هیچ کجای دنیا وام ازدواج نمیدن، عوضش جوون خیالش راحته 18سالش ک شد ی کار واسش کنار گذاشتن، ن اینکه مملکت ما50 سالش داره دنبال کار پاره وقت میگرده،ص تومن میشه ی پراید با خرج ومخرج نامزدی، البته اگ پراید تا سال بعد100تومن نشه! من وام صدتونی نمیخوام ی کار تضمینی داعم به من بدهید!

    نظرات شما -
    • فهيمه
      0

      لابد نه درس خوندي نه مهارت داري فقط توقع داري!

  • کاربر ناشناس
    0

    بببخشید همه مثل شما نیستن ۳۰ درصد خیانت میکنند ۷۰ درصد پایبند هستن یکم خجالت

  • منطق
    0

    الان با این‌وضعیت اقتصاد،ازدواج ضرورت که ندارد هیچ، بلکه حرام اندر حرام است، لطفٱ کمتر زادو ولد کنید و با اینکارتان کمتر بمحیط زیست آسیب برسونید!

  • سید جواد
    0

    سلام به عنوان یک متخصص جامعه شناسی میگویم که بخش زیادی از حرفهای شما غیر علمی است .البته این به معنی درستی ان تصمیم نیست ولی اولا چرا باید طلاق سه ماه اخر را در سال بعد ثبت کنید که این خود دروغ است و خیانت و شما هم خیانت کار میشوید و نیز قانون عده نگه داشتن زنان و... را زیر سوال میبرد دوم اینکه ۷۰ درصد مردان اگر خیانت میکنند به واسطه چند درصد از زنان اسن خیانت واقع میشود مثلا اگر حمعیت ایران را هزار نفر در نظر بگیریم ۵۱۰ نفر تقریبا زن هستند و ۴۹۰ نفر خانم . اگر انها را هم پانصد نفر در نظر بگیریم و حدود ۳۰۰ نفر انها ازدواج کرده باشند چند درصدشان طلاق گرفته اند که در واقع حدود ۳۵۰ نفر از مردان یعنی ۷۰ درصد که شما گفتید به واسطه ان زنان خیانت میکنند ؟؟ الان جامعه ایران حدود ۲۰میلیون خانوار است با بعد خانوار ۳.۵ نفر میشود حدود ۷۰ میلیون و با جمعیت زیر ۱۴ سال را اگر در نظر بگیریم میبینیم امار ۷۰ درصد از واقعیت خیلی فاصله دارد در مقام مدیر مسیول من فکر میکنم خیلی غیر کارشناسی صحبت کرده اید لذا شما لازم نیست در حوزه پزشکی صحبت کنید تا کشور به هم بریزد بلکه در همین حوزه مثلا تخصصی هم که صحبت کرده اید کشور را کاملا میتوانید به هم ریزید لذا مسبولین امر مخصوصا مسیولین عالی رتبه حوزه حنابعالی باید شما رابازخواست کنند تا یاد بگیریم چگونه باید امار را ارایه داد البته واقع بینانه سوم اینکه به راحتی نمی توان گفت همه ازدواج های موقت نفسانی است این گونه قضاوت ها ساده نیست چهارم اینکه به فکرجوانان زیاد ی باشید که اندک اندک دارند میانسال وپیر مبشوندوهمچنان مجردهستند

    نظرات شما -
    • درود بر حقیقت
      0

      شما که انقد ادعا دارید و نشستید حساب کتاب کردید، بهتر بود متن مصاحبه رو کامل میخوندید و می فهمیدید مطلب اصلی چیه. بی سواد شمایید که فقط با خوندن تیتر نظر میدید و کلی صغری کبری می کنید. به نظر من حرف های ایشون خیلی هم درست و منطقیه بهتره خیلی از آقایون در رفتارشون تجدید نظر کنن

  • زهرا پناهی
    0

    دقیقا درست میفرمایند ممنون از اینکه یک نفر واقعیت جامعه رو گفت

  • دزدشناس
    0

    هدف اصلی این پرده برداری ها همبستر کردن زنان شوهر دار با چند مرد است این طراحی ها پس پرده دارد

  • ا
    0

    باز دم مردها گرم که بعد ازچهل سالگی خیانت میکنن...

  • مجید صادقی
    0

    سلام و درود کاش همه متخصصان مثل ایشان صداقت داشتند و از اسرار پرده برداری می کردند بهتر است ما آقایون با خواندن اینگونه متون تلنگری بخوریم و به خانوادمون متعهدتر باشیم

  • مسعود واحدیان
    0

    آخه آدم نا حسابی با این سخت گیری بانکا کی میتون وام بگیره یا باید نصف وام بدی صامن بخری یا دیگه بزار نگم،،،،،،

  • مریم ممتاز
    0

    بهشون برخورده بود. حرف حساب جواب نداره که... به جای اینکه انقد گارد بگیرید برید یذره خودتونو اصلاح کنید. واقعیت جامعه اینه که بسیاری از مردای ما دارن خیانت میکنن. شاید عددی که ایشون گفتن یخرده بیشتر از واقعیت باشه ولی این حقیقت رو نمیشه کتمان کرد. بالاخره یه کارشناس واقعی پیدا شد حرف دل زنان و دختران رو زد. نه اینکه ازدواج بد باشه ولی مجرد بودن بهتر از ازدواج بد هستش

    نظرات شما -
    • علی مرادی
      0

      مردهای خوب زیادن ...مشکل دخترایی ان ک بخاطر هر چی (کنجکاوی،کمبود احساسات و...) به هر مردی اجازه وارد شدن به زندگیشون رو میدن... کسایی ک مرد هستن الان زیر بار مشکلات خم شدن و شما ها ک توی پارک انتظار داری اونارو ببینی ،نمیبینی مرد های واقعی ک مردونه پای عشقشون هستن کم نیستن..

    • حسین بختیاری
      0

      دلایل خیانت کردنه مرد چیه؟ این زنها هستن که اخلاق در جامعه رو تعیین میکنند. وقتی زنهای ما قیافه و تیپ هاشون رو مثل فاحشه های آمریکایی میکنن حقشونه هر بلایی سرشون بیاد.

  • حانیه
    0

    خدایا مرسی که سینگلم و کسی محل سگ بهم نمیزاره و نمیاد خواستگاریم حداقل خیانت نمیبینم از مردا مرسییی خدا

    نظرات شما -
    • زارع
      0

      یکم اعتماد به نفس داشته باش

    • احسان
      0

      باور کردی حرفاشون رو

    • محمد بشیری
      0

      این چه جور منطقیه خدا مرد وزن رو برای هم آفریده

  • احمد
    0

    امار 70 درصد و از کجات درآوردی. کارشناس

  • هایده اشرفی
    0

    ازتون خواهش می کنم برا صیغه های مردهای متاهل که از هیچ نظر پسندیده نیست باعث تنفر از اسلام می شه و فروپاشی خانواده ها سرخوردگی بچه ها می شه واقعا چاره ای بیندیشید

  • ترازو
    0

    اگر بر فرض مردها خیانت میکنند آنروی سکه هم زنانی هستند که در این خیانت شریکندپس زنان را تبرئه نکن! مگه فمینیستی تو؟ واقعٱ که؟!؟!؟!!؟!!

  • کاظم
    0

    جوونا یدونه امیدش ن به وام هست اونو هم بگیرید ندید.

  • فرشادکهزادی
    0

    آقای بی سواد، شما که داری نظری میدی هیچ از قیمت وسایل خبر داری مگه از جیب تو در میاد

  • رضوان
    0

    زندگی برپایه اعتماد است این اقا که عنوان میکند 70 درصد مردهای ما یک بار به زنشان خیانت می‌کنند این گفته وی مرموزانه بوده ونوعی شیطنت است ومشکلی حل نمیکند که هیچ، بلکه میتواند به شک وتردید وبی اعتمادی دربسیاری اززندگی ها دامن بزند واگربی‌اعتمادی در رابطه‌ای به‌وجود بیاید رابطه به سمت ویرانی می‌رود. شک از آن چیزهایی است که می‌تواند هم احترام و هم اعتماد را در زندگی زناشویی از بین ببرد و به‌تدریج پناهگاه امن خانه و زندگی مشترک را به جهنمی تبدیل کند،این قسمت حرف این مددکار علمی نیست وباید با کارشناسی بیشتری انجام شود ونباید دررسانه های عمومی مطرح شود به نظرم مردم خصوصا خانمهای محترم به این قسمت بحث توجه نکنند وزندگی خود را باشک وتردید بی مورد برحسب گفته این اقا تلخ نکنند،بنظرم این مددکار باید تحت پیگرد قانونی قرارگیرد واگر نتواند دلایل محکمه پسندی ارائه کند باید مجازات شود،

  • اسماعیل کاراموز
    0

    سلام .خانه از پای و بست ویران است خواجه در بند و نقش وایوان است سه تا فرزند یه دختر مهندس یه پسر دانشجو انصرافی چیه پسر 5ساله که هزینه مهد کودک نداشتم .خانوم بخاطر مشکلات اقتصادی ده سال سرپرست خانواده است. وبرج بهمن با اصرار من برده مهد کودک .که 40 هزار تومان بهزیستی وده تومن مهد کودک و200 هزار تومن از یارانه معیشتی تا هزینه یک برج به زور .... سرته شده.با 53سال سن هنوز خونه ندارم .این اسلام ناب .چرا دولت به علت طلاق توجه نمیکند. منشأ 80 درصد طلاق مشکل مسکن و شغل است .که اگه از هوش عاطفی وعقلی م کمک نمیگرفتم آینده فرزندانم خروج از کشور یا ضربه روحی و جسمی ناپدری ویا نامادری و و. و. و وام ازدواج اگه قبل از عقد پرداخت بشه نتیجه واثر آن خیلی بیشتر است تا بعد از آن .شما وکارشناسان تجربه و تحلیل کنین

    نظرات شما -
    • فهيمه
      0

      خوب كه ٥٣ سال سن و هوش عقلي هم داشتيد وگرنه ديگه چييييي ميشد !!!اعتماد به نفس امثال شما مشكل داره نه مسكن و پول

  • مراد
    0

    زنهای هرزه ای که تو جامعه میگردن و بدن رو نمایان میکنن آیا دلیل خیانت شوهر به زنش نیست

  • حسین
    0

    لطفا یک آمار هم از خیانت خانمها بدید و یک آمار از به اجرا گذاشتن مهریه بعد از گرونی سکه تا ببینید چقدر از زندگیها بخاطر همین متلاشی شد

  • آریا
    0

    صحبت های این آقا بسیار سطحی و غیر علمی بود و فقط از دریچه افکار خودش و هم فکرانش که از دریچه نفسانی به ازدواج نگاه میکنن که ۲درصدهم نیستن چه برسه ۷۰درصد بزرگ ترین مشکل مردها مالی هست و بیرحم شدن خیلی از خانم های عصر جدید

  • سبحان
    0

    زنان هرزه . هم دشمن مرد هستن. هم دشمن زن ها . این موجودات لذت میبرند تا زندگي مردمو خراب کنند./ دنیا هم که همش شده شهوت پرستی و غذا پرستی. / ....بزرگترین آتيش ها از کوچکترین جرفه ها شروع میشه. با یدونه کبریت میتونی یه جنگلو آتیش بزنی،... با این تفاسیر الان بگم زنها کمتر آرایش کنند بازم بهشون برمیخوره،یا بازم روشنفکرا میان میگن ربطی نداره. نمیدونم تا کی قرار خودمونو گول بزنیم.

  • علی
    0

    صحبتهای این شخص قابل پیگرد قضایی هست من از دستگاه قضایی تقاضای رسیدگی دارم

  • پریسا
    0

    آقایوووون محترم چه بهشون برخورده. یعنی خیانت نمی کنید؟ چرا از شنیدن واقعیت انقد عصبی میشید بر عکس حرفای اون خانمی که گفتن زن ها به این متن توجه نکنن، من اعتقاد دارم زن ها باید همه این مسائلو بدونن و با شناخت وارد رابطه بشن ضمنا ایشون گفتن چون درصد زیادی از آقایون متاهل زن صیغه ای دارن و به همسرشون نمیگن خیانت محسوب میشه

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      سرکار خانم پریسا،... این بخش از بیان شما که باید باشناخت وارد رابطه شد کاملا صحیح ومنطقی هست اما بحث اینجاست که خیلی همسران سالهاست صادقانه درکنار هم زندگی خوبی راتجربه کرده اند وکلام این اقای مددکار در خیلی از خانم ها میتواند شک وشبهه ایجاد کند وعواقب بدی را رقم بزند وخیلی ازخانواده ها را ازهم بپاشد ودراین بین خانمها هستند که بیشتر اسیب می بینند اگر هم سخنان شیطنت امیز این مددکار رامحکوم میکنیم در دفاع از حفظ کانون خانواده وخصوصاخانمهاست وگرنه چرا باید به ما اقایون بربخوره؟؟؟؟؟؟

  • احمد
    0

    خوب مرده که با یه صندلی رابطه نداره. اگه ۷۰ درصد مردان خیانت کنن اونورم ۷۰درصد زن وجود دارن

  • سید ابو رسول
    0

    سلام خدا قوت مملکت ما خانمها نابود کردن ..جرا فساد طلب مهریه بی بنت بار ... خانم اهل زندکی نیست ..وهمه شرکتها وادارها خانم شاغلن .دکه به زندکی اهمیت نمدن فقط وفقط بفکر حال زیبای وارایش...خدا عاقبت بخیر

  • علی اصغر
    0

    مهريه سنگین و تجاری سبب پاچیده شدن خانواده ها شده است و یکی از نشانه های زن شوم و بی خیر مهريه سنگین او میباشد...

  • علی
    0

    اشتباه دیگه بهتروام بجزجونای مجردندین اکثرمطلقه سواستفادمکنن یانیازشون نیس گذاشته برافروش

  • سهیلا کلهر
    0

    ازنظرمن الان خانواده های متقابل باید زندگی دوتاجوون رو محکم وپایدارکنن با حمایتشون .درمورد خیانت خیانت صیقه آقایون اشکال نداره خیانت رو من درمردی میبینم که زن وبچه ش رو رها کنه بره با اون زن صیقه ای

  • سروش تنها
    0

    سلام @خوب بود مطالبش واقعیت تاحدودی دارد میگه

  • حسین بختیاری
    0

    چرا نمیگن دلیل خیانت مردها چیه؟ دلیلش زنهای بدحجاب هستن که مردها رو هوس باز و تنوع طلب کردن بعد توقع دارن مردها سالم بمونن. آدم روزی 100 مدل دختر تو خیابون میبینه،با این وضع هیچکس ازدواج نمیکنه و تا آخر عمر هوس بازی میکنه، این برا زنها مثل خوردن سم هستش.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها