بدهی 2453 میلیارد تومانی تهرانی‌ها به شهرداری بابت عوارض و پسماند

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران گفت: با اینکه حدود۵۰ درصد مردم عوارض خود را پرداخت می‌کنند؛ اما شهروندان ۲۴۵۳ میلیارد تومان عوارض معوق در دو حوزه نوسازی و پسماند دارند.

بدهی 2453 میلیارد تومانی تهرانی‌ها به شهرداری بابت عوارض و پسماند

وحید عرب با اشاره به توزیع قبوض عوارض پایدار سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران توضیحاتی را ارئه کرد و گفت: به منظور مشارکت حداکثری شهروندان و همچنین ارتقاء سطح درآمدهای پایدار شهرداری تهران ، قبوض عوارض نوسازی، عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند از طریق شرکت پست در همه مناطق تهران توزیع شد.

وی با بیان اینکه قبوض عوارض سال جاری شامل عوارض نوسازی، عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند برای بدهکاران و مؤدیان ارسال شده است، گفت: بازه زمانی این قبوض متعلق به سال ۹۸ است که از اول فروردین تا ۲۹ اسفندماه خواهد بود، اما بدهی پیشین املاک بدهکار نیز در قسمت دیگر این قبوض درج شده است.

جوایز خوش حسابی تا ۲۹اسفندماه

جریمه دو درصدی در هر ماه، در انتظار بدهکاران عوارض

عرب با بیان اینکه شهروندانی که عوارض امسال ملک شان را تا ۲۹ اسفندماه پرداخت کنند، مشمول جوایز خوش حسابی عوارض و بهای خدمات خواهند شد، گفت: همچنین شهروندان می‌توانند با پرداخت به موقع عوارض از۱۰%جایزه خوش حسابی عوارض نوسازی و مشاغل و بخشودگی ۱.۵ درصد ماهیانه بهای خدمات مدیریت پسماند نیز برخوردار شوند.

وی در مورد نحوه محاسبه جریمه دیرکرد عوارض شهرداری با بیان اینکه در خصوص عوارض پایدار نوسازی مطابق با ماده۱۴ قانون نوسازی و عمران شهری عمل می‌شود؛ به گونه‌ای که مؤدیانی که تاپایان هرسال عوارض را نپردازند از آغاز سال بعد ملزم به پرداخت زیان دیرکرد درسال بعد به نسبت مدت تأخیر خواهند بود، گفت: درخصوص بهاء خدمات پسماند مسکونی مطابق مصوبات شورا عمل خواهیم کرد که درصورت تأخیر در پرداخت، جریمه به میزان ۲ درصد درماه که سالی ۲۴ درصد است، محاسبه می‌شود.

ارائه تخفیف برای پرداخت به موقع عوارض

۵۰ درصد شهروندان عوارض پرداخت می‌کنند

عرب در پاسخ به این سوال که جایزه خوش حسابی چگونه تعیین می‌شود نیز با بیان اینکه در قانون در صد تخفیف‌ها مشخص شده است، افزود: در عوارض نوسازی مطابق تبصره ۱ ماده ۱۰ قانون نوسازی معادل ۱۰ درصد، در عوارض کسب و پیشه ۱۰ درصد و در بهاء خدمات مدیریت پسماند به استناد بند ۱ تبصره ۴ به ازای هرماه تعجیل درپرداخت یک و نیم درصد جایزه خوش حسابی به شهروندان تعلق می‌گیرد. درخصوص عوارض‌های شهرسازی نیز در صورتی که شهروندان پرداخت نقدی داشته باشند، مشمول ۲۰ در صد تسهیلات تشویقی می‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند درصد شهروندان عوارض پرداخت می‌کنند؟ تصریح کرد: با توجه به آمارها حدود ۵۰ درصد مردم مبادرت به پرداخت عوارض پایدار می‌کنند؛ اما شهرداری تهران از مردم در حوزه عوارض نوسازی و پسماند طلب دارد؛ به‌گونه ای که معوقه عوارض نوسازی مبلغ ۱۲۶۰ میلیارد تومان، معوقه پسماند مسکونی ۴۱۱ میلیارد تومان و معوقه پسماند غیر مسکونی ۷۸۲ میلیارد تومان تعیین شده است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران در واکنش به برخی انتقادات مبنی بر افزایش عوارض واحدهای تجاری، گفت: اخذ عوارض به استناد آخرین مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در سال گذشته براساس آخرین قیمت منطقه‌ای ومتغیرهای دیگر وصول می‌شود.

عرب در مورد شیوه‌های پرداخت عوارض نیز با بیان اینکه شهروندان می‌توانند از طریق کد دستوری #۱۳۷*، پرتال شهرداری تهران به نشانیwww.tehran.ir، سامانه تلفنی ۱۳۷ ، اینترنت بانک، همراه بانک، تلفن بانک و ATM نسبت به پرداخت قبوض اقدام کنند، ادامه داد: شهروندان حتی به صورت حضوری نیز می‌توانند به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنند.

به گفته مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری، عوارض نوسازی، کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند، منابع درآمد پایدار شهرداری‌ها هستند که در راستای توسعه و عمران شهر و ارائه خدمات مطلوب‌تر استفاده می‌شوند. به همین دلیل فرصت یک ماهه برای پرداخت این عوارض در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ستادهای ویژه پاسخگوئی به سؤالات احتمالی شهروندان در ادارات درآمد مناطق ۲۲گانه شهرداری تشکیل شده است، گفت: چنانچه به هر دلیلی مؤدیان، قبوض عوارض پایدار سال جاری را دریافت نکردند؛ می‌توانند جهت دریافت قبوض به دفاتر خدمات الکترونیک شهر یا ادارات درآمد مناطق ۲۲گانه مراجعه کنند و یا جهت اخذ اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۱۳۷ و یا ۱۸۸۸تماس حاصل کنند و یا به دفاتر خدمات الکترونیک شهر و ستادهای فوق الذکر مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها