وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

ماهواره‌برها موضوعی کاملا غیرنظامی است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ماهواره‌برها هیچ ارتباطی با بحث موشکی ندارد و موضوعی کاملا غیردفاعی و غیرنظامی است.

ماهواره‌برها موضوعی کاملا غیرنظامی است

"امیر سرتیپ امیر حاتمی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز چهارشنبه بعد از جلسه هیات دولت درباره ماهواره برها و ارتباط موشکی آنها افزود: ماهواره بر در دنیا روشن است و ارتباطی به بحث موشکی ندارد. در بحث موشکی هم آن چیزی که درواقع منع شده ساختن و پرداختن به موشک هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای است که در جمهوری اسلامی چنین چیزی وجود ندارد.

وی ادامه داد: تمام موشک های ما که به آنها افتخار می کنیم و یک مولفه مهم قدرت دفاعی و نظامی ایران است با کلاهک جنگی متعارف استفاده می شود. دقت آنها بسیار بالا است و آمریکایی ها آن را در عین الاسد به خوبی لمس کردند و ما نیاز به چیزی دیگری نداریم . موشک های ما دقیق با کلاهک متعارف است.

وزیر دفاع تاکید کرد: موضوع ماهواره بر و ماهواره هیچ ارتباطی به این بحث ندارد و یک موضوع غیرنظامی است، ممکن است ماهواره ای با اهداف دفاعی هم استفاده کنیم ولی ماهواره بر یک موضوعی کاملا غیردفاعی است و حق مسلم و قطعی ملت ایران است و ماهم در این چارچوب این برنامه را به باقدرت پیش می بریم و هیچ منعی در دنیا برای آن وجود ندارد مثل همه کشورهایی که این کار را انجام می دهند.

وی درباره پرتاب ماهواره ظفر و زمان آن هم گفت: ظفر ۲ با توجه به وزنی که دارد با ماهواره برسیمرغ پرتاب می شود که امیدواریم اوایل سال آینده بتوانیم این کار را انجام دهیم.

امیر حاتیم افزود: ماهواره بر سیمرغ و ماهواره ها همچنان موضوعات تحقیقاتی ما است و حتما این تحقیقات تا جایی که به ثبات برسد و بتوانیم این کار را به طور پایدار انجام دهیم ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها