مطالعه و کسب موفقیت در مدرسه

محققان معتقدند مطالعه، اساسی برای کسب موفقیت در دوران مدرسه است، اما یادگیری خواندن از خانه آغاز می‌شود؛ یعنی خیلی پیش از اینکه کودکان راهی مدرسه شوند.

مطالعه و کسب موفقیت در مدرسه

والدین می‌توانند مهارت مطالعه کودکان را در دوران پیش از دبستان گسترش دهند؛ چراکه تجربه‌های دوران کودکی تأثیر بسیار زیادی بر توسعه و گسترش توانایی‌های مغز در بزرگسالی دارد و به یادگیری زبان و مهارت‌های ادبی کمک می‌کند.

هنگامی که بچه‌ها در محیطی رشد کنند که سلول‌های مغزی آنها تحریک شود، یعنی جایی که والدین و دیگر افراد با آنها در ارتباط هستند، با آنها صحبت می‌کنند و برایشان کتاب می‌خوانند، آنها بیشتر مشتاق یادگیری و مطالعه می‌شوند و درکشان بالا می‌رود.

همه بچه‌ها با سلول‌های مغزی یکسانی متولد می‌شوند و تمام آنها مانند یک کاغذ سفید هستند اما در یک رابطه متقابل میان والدین و کودکان اتصالی میان سلول‌های مغزی و یاخته‌های عصبی شکل می‌گیرد و این همان چیزی است که باعث تفاوت در هوش بچه‌ها و میزان توانایی‌های آنها در یادگیری می‌شود. این ارتباط‌های عصبی به‌عنوان معبری است که برای یادگیری بسیار حیاتی هستند و منجر به تقویت‌بخشی و ثبات در زندگی آینده فرد می‌شود.

کتاب خواندن برای کودکان یکی از بهترین راه‌های تحریک مغز و کمک به ایجاد ارتباط‌های عصبی است.

از دیگر راه‌های خوب برای ایجاد ارتباط میان یاخته‌های عصبی می‌توان از صحبت کردن، آواز خواندن و بازی با بچه‌ها یاد کرد که به پرورش مغز کمک می‌کند.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها