هوشمندسازی صدور پروانه ساخت دست سودجویان را قطع می‌کند

عضو شورای شهر تهران گفت: هوشمندسازی فرآیند صدور پروانه ساخت مانع از سودجویی واسطه‌ها می‌شود.

هوشمندسازی صدور پروانه ساخت دست سودجویان را قطع می‌کند

سید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۱۰ هزار نفر از شهروندان برای صدور پروانه‌های ساختمانی به شهرداری‌های مناطق مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: صدور پروانه ساخت سبب جابجایی منابع مالی فراوانی می‌شود و همین موضوع ما را به این فکر انداخت که برای هوشمند‌سازی صدور پروانه‌ها کاری کنیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه هوشمندسازی عملیات پروانه ساخت موجب می‌شود که دیگر متقاضیان به طور حضوری به پرسنل شهرداری مراجعه نکنند، گفت: مراجعه حضوری متقاضیان پروانه ساخت به شهرداری‌ در سال‌های گذشته فضایی را ایجاد کرده بود که افرادی که دارای روابطی خاص با برخی پرسنل متخلف بودند از این طریق کسب منفعت کنند.

میرلوحی با بیان اینکه واسطه‌ها در همه حوزه‌های شهرداری با پول سر و کار دارند، گفت: سامانه شفافیت مانع از اقدامات سودجویانه آن‌ها می‌شود.

او در خصوص حوزه‌های مختلف شهرداری که زمینه سودجویی واسطه‌ها را تقویت می‌کند، گفت: این حوزه‌ها بیشتر مربوط به کسب پروانه ساخت و زیباسازی شهر هستند که واسطه‌ها به خاطر کمبود نظارت و آشنایی با برخی از پرسنل متخلف شهرداری، موجب فساد در آن می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها