زیباکلام: محبوبیت روحانی به صفر رسیده است

صادق زیباکلام در نامه‌ به حسن روحانی نوشت: جنابعالی بعد از انتخاباتِ۹۶ مهر سکوت بر لبان مبارک زدید و حالا که دیگر کار از کار گذشته، محبوبیت شما به صفر رسیده و سهراب هم جان به جان آفرین تسلیم کرده رفته‌اید بدنبال نوشدارو!

زیباکلام: محبوبیت روحانی به صفر رسیده است

صادق زیبا کلام، فعال سیاسی اصلاح طلب در نامه‌ به حسن روحانی نوشت:

اعتراض جنابعالی به نحوه عملکرد شورای محترم نگهبان درانتخابات ایران، حکایت نوشدارو بعداز مرگ سهراب است. نفس حرفتان درست است ولی ابراز آن حالا چه سودی دارد؟ «انتخابات آزاد» را هرطورتعریف کنیم باانتخابات در ایران فاصله زیادی پیدا میکند. این ادعای نظام که درتمامیِ کشورها بالاخره یک مکانیسمی وجود دارد بمنظورغربالگری داوطلبان وهرکس که ثبت نام کرده لزوما نمی تواند درانتخابات شرکت کند،بی پایه واساس است.

مردمسالاری راهرطورکه تعریف کنیم، انتخابات آزاد یکی ازاصول بنیادین آن است و انتخابات آزاد یعنی مردم به هرکس که بخواهند آزادانه میتوانند رأی بدهند.به هرعذر و‌بهانه و بهر دلیلی که ممانعت از انتخاب مردم صورت بگیرد، نام آن انتخابات را دیگر انتخاباتِ آزاد نمیتوان گذارد.

نظارت استصوابی، حتی بفرض آنکه با انگیزه کاملا خیرخواهانه و‌ صرفا‌ هم بقصد خدمت و‌ راهنمایی مردم هم صورت گرفته باشد، آشکارا با انتخابات آزاد در تناقض است. این که یک نهادی بمردم بگوید این چند نفر‌ صلاحیت ندارند و آن چند نفر دارند و شما از‌ میان آنها که ما‌ میگوییم صلاحیت دارند انتخاب نمایید، مغایر‌ با ابتدایی‌ترین مبانی مردمسالاری است.

این حق مردم است که اگرخواسته باشند یک فرد نامطلوب راهم بتوانند انتخاب نمایند. بگذریم که صلاحیت‌ها همواره به‌ اسم خیرخواهی و هدایت مردم بوده اما واقعیت آنست که مصالح جریانات وابسته به حکومت لحاظ شده تا خیروصلاح مردم. بماند که حتی اگر هم بالفرض شورای نگهبان صرفاً دغدغه منافع مردم را میداشت باز‌ هم کارش قابل قبول نمیتوانست باشد.

اما چرا انتقاد درست شما «نوشدارو بعد ازمرگ سهراب»‌ است. چون زمانی که جنابعالی از پشتیبانی مردمی برخوردار می‌بودید انتظار میرفت که لایحه اصلاح قانون انتخابات را تقدیم مجلس می کردید و خواهان کنار گذاردن نظارت استصوابی می‌شدید. سلمنا که حتی اگر در مجلس هم رأی می‌آورد، شورای نگهبان آن را رد می‌کرد. اما جایگاه مردمی شما با پشتوانه ۲۴میلیون رأی باعث میشد تا مسئله انتخابات آزاد در سطح جامعه مطرح شود. اماجنابعالی بعداز انتخاباتِ۹۶ مهر سکوت بر‌ لبان مبارک زدید و حالا که دیگر کار از کار گذشته، محبوبیت شما به صفر رسیده و سهراب هم جان به جان آفرین تسلیم کرده رفته‌اید بدنبال نوشدارو.

منبع: اصلاحات‌نیوز

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • حسین
    0

    خدا همه افراد تشنه قدرت و پست ومقام(جهت سوء استفاده و عدم خدمت به مردم )را لعنت کند.

    نظرات شما -
    • اصغر علایی
      0

      فرقی هم نمی کند. یکروز احمدی نژاد و یکروز روحانی. راست و چپ اصلاح طلب و اصول گرا نشان دادنند فرقی ندارند و هر دو ناکارآمدند.و اینکه ما یک شخصیت جهادی میخواهیم و از قبیل شعارها بس است. مردم صغیر نیستند خود میدانند چه چیز و چه کس خوب است یا بد. بگذارید خود تصمیم بگیرند. بس است این گردانه جهالت و دور باطل .

  • یزدان
    0

    روحانی گرگی درلباس میش بود. در ظاهر موافق آزادی و مردم سالاری و در واقع دستور فیلتر تلگرام و محدود کردن آزادی میداد. خدا را شکر که از اینجا مانده و از آنجا رانده شد. این عاقبت همه ی دو رو هایی است که ظاهر و باطنشان یکی نیست.

  • م
    0

    منظور از سهراب امثال جنابعالی هستید که اقای روحانی را برای ملت رستم تعریف نمودید..خسته نباشید نابود کردید..

  • ایرانی
    0

    تعجب از شماهاست که به تعداد رای دهندگان استناد میکنید.

  • احمد بابایی
    0

    هنوز اربعین شهید سلیمانی نگذشته ، چی میگه این ناصادق زشت کلام ؟؟؟؟ این نظام خون بهای صدها هزار شهید مظلوم انقلاب و جنگ تحمیلی است . مگه میشه با این روش غلط و دور از عقلی که ایشون پیشنهاد داده ، این نظام رو به باد داد ؟؟؟ تو را به خدا یه کم به جوابی که باید در قیامت بابت خون شهدا بدیم هم فکر کنیم .

  • احمدی
    0

    جدا چه سود و خدمتی شما و امثال شما به ملت میکنید یه وقت به بزرگنمایی یه شخصیت می‌پردازید چند سال بعد همون شخص میکوبید به زمین بعد اسم خودتون هم فعال سیاسی گذاشتید .شماها بیکار سیاسی هستید مردم فعال سیاسی نمیخوان مردم شخصیت جهادی و دلسوز نیاز دارن، تو همه زمینه ها ملت نیاز به شخصیتهایی همچون شهید رجایی و شهید سردار سلیمانی دارند نه شماها

    نظرات شما -
    • کوروش
      0

      مردم صغیر نیست شخصیت های مورد نظر شما را هم نمیخواهند این شخصیت ها جز اسیب به زندگی و اقتصاد کشور هیچ سودی برای مردم نداشتند خداوند شما را رو سیاه کرده ایا درس نمیگیرید در همه زمینه ها تشت رسواییتان افتاده کاش جرات داشتید و رفراندوم میگذاشتید زیر نظر سازمانهای بین المللی ان وقت تعدادتان مشخص میشد که چند صد هزار نفرید

  • ناشناس
    0

    مجالس گذشته هم اینطور بود آقای زیبا کلام یا این دوره؟

  • ناشناس
    0

    آقای زیبا کلام فقط یک کلام بهت میگم امیدوارم اگر قصد داری در جامعه بلوا و ..‌ درست کنی خدا را قسم میدم به خون شهدای کربلا خدا روزخوش ازت بگیره و رحمتش را از تو دور کنه

  • ازاده
    0

    یه حرف درست توعمر بی خاصیتت زدی اونم همین بود

  • ایرانی
    0

    نظرت درباره محبوبیت روحانی درسته بقیه حرفات مزخرفه

  • یوسف شعبانیان
    0

    سلام جناب زیبا کلام رد صلاحیت شدن برادرتان که غصه نداره شما که مثلاً استاد دانشگاه هستید و جوانان کشور را تربیت می کنید پس معتقدید مردم به هر کس که خواستن رای بدن و اون بشه قانون گذار سالهای اینده کشور و هیچ کس نه نظارت به کاندید شدگان و نه بررسی سوابق آنان نداشته باشه شرمنده آنوقت میشه مثل این دوره مجلس که جناح شما راحت طلبان چند میلیارد از یه ابله بگیرن و اسمش را بزارن توی لیست وطن فروشان بعد مردم طمع کار دنبال دلار آمریکا به اون نادان رای بدن و بعد بشه مجلس موجود که سر تا پاش امثال درازهی و کسانی که برای شفافیت رای طرح امضا می‌کنند و وقت تصویب مثل کودکان شش هفت ساله زیرش میزنن .و خودشان ولی نعمت مردم می داند آقا ی زیبا کلام ببخشید آن چیزی که شما می فرماید مجلس قانونگذاری نیست اشتباه گرفتید پارتی شبانه غربی است که چراغ خاموش میکنن هر کی هر کی را گرفت میشه مال اون آقا مردم سالاری را شما با پارتی های غربی اشتباه گرفتید جناب زیبا کلام انشاالله که هر چه زودتر بهبود بیابید من دعا میکنم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها