علی مطهری: جایگاه «جمهوریت» را محدود کرده ایم/ مجلس باید به جایگاه خودش در قانون اساسی برگردد

علی مطهری نماینده مردم‌تهران گفت: الان مجلس در جایگاهی که قانون اساسی برای آن تعیین کرده نیست و باید به جایگاه خودش برگردد.

علی مطهری: جایگاه «جمهوریت» را محدود کرده ایم/ مجلس باید به جایگاه خودش در قانون اساسی برگردد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما در عمل جایگاه «جمهوریت» را محدود کرده ایم، گفت: الآن مجلس در جایگاهی که قانون اساسی برای آن تعیین کرده نیست و باید به جایگاه خودش برگردد.

علی مطهری در خصوص جایگاه «جمهوریت» در انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: جمهوریت در قانون اساسی جایگاه بلندی دارد. ولی ما در عمل، آن را محدود کرده ایم و با رفتارهایی که داشته ایم مقداری آسیب دیده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه الآن مجلس در جایگاهی که قانون اساسی برای آن تعیین کرده نیست و باید به جایگاه خودش برگردد، افزود: برای این موضوع ابتدا باید اصلاحی در قانون انتخابات انجام شود. البته شرکت فعال مردم در انتخابات هم می تواند تأثیرگذار باشد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص راهکار پرشور کردن انتخابات گفت: اگر همه گرایش ها و بینش ها حضور می داشتند انتخابات پر شورتر بود؛ ولی الآن عده ای حذف شده اند و طبیعی است که مقداری اثر منفی می گذارد.

منبع: جماران

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • دزدشناس
    0

    کشور نیاز به مجلس نمایشی ندارد نه حالا نه قبل نه صد سال دیگه ،، کشور انسانهایی در حد و اندازه حاج قاسم میخاد لایق کاردان معتدل و همه جانبه نگر ،،، اگه تربیت نکردیم مشکل خودمونه ،،

  • ایرانی
    0

    تا نظارت استصوابی باشد.چیزی به نام جمهوری وجود ندارد و انتخابات فقط گول زدن مردم و دنیا و یک نوع شو و نمایش است.الان چیزی به نام جمهوری وجود ندارد البته به نام جمهوری و از نردبان ان همه نوع استفاده می کند حکومت.اقای مطهری جمهوری نابود شده یا کمی اسیب دیده؟؟؟؟۱۱۱۱

  • رحیم اب منگل
    0

    تقصیر شما ودامادتان که نیست وکیل الدوله ها؟

  • فهمیده
    0

    تو برو اول شفاف سازی کن از اموالت! امثال خرپولهایی که اومدند برای بیزینس و شغل و سلفی و... توی مجلس، اینها جمهوریت رو محدود کردند! کله خ...ی هم اندازه ایی داره بخدا!

  • رضا
    0

    جناب مطهری و کسانی که فکر می‌کنند ما جمهوریت داریم انصافا مدل فعلی نظام ما با کدام نوع از تعریف جمهوری همخوانی دارد.نه انتخابات با تعریف واقعی داریم نه مجلس در راس امور است نه دولت اختیارات کامل در سیستم جمهوری دارد. به جای آن چند نهاد دیگر موازی با دولت و مجلس داریم که هم خودشان قانون را تفسیر یا خلق می‌کنند و خودشان هم اجرا می‌کنند.

  • م
    0

    با سلام. جناب مطهری زمانی جمهوریت کم رنگ یا از بین می رود که در مجلس نمایندگان برای رای دادن به وزرا دلالی نکنند. زمانی که آخوندی رای آورد و مشخص که نمایندگان مهمان نوبخت بودند شما اون موقع باید به جمهوریت و نماینده مردم بودن خود شک می کردی

  • ناشناس
    0

    دلیلش حضور امثال شما در مجلس و مدیریت‌های کلیدی

  • سارا
    0

    وقتی دولت در سایه قدرتمندتر از دولت منتخب مردم است نه دولت و نه مجلس کاره ای نیستند که حالا با تغییر افراد درست شود ( اصولگرا و اصلاح طلب ) شوی تبلیغاتی برای ان ور آب است و کمی خوراک داخلی هم دارد برای حفظ بهتر این نظام باید قدرت را هم به مجلس داد و هم به دولت منتخب مردم

  • محسن
    0

    شما دیگه نگران مجلس نباش برو تو اتاقت به کارات فکر کن

  • محمد
    0

    قرص ها را چطور میخوای بفروشی

  • ناشناس
    0

    کدام مجلس کدام ریس مجلس کدام دولت چه کردید برای مردم و جوانان جزگرانی فقر بدبختی برای مردم و جوانان همهتان یکی هستید همهتان فکرجیب و موقعیت خودتان هستید چه قدمی برای مردم برداشتید که جدیدها بخوان قدم بردارنند همتان دروغگو هستید یکی از یکی بدتر مجلس برای همتان کویته چه کردید برای مردم چه کردید جزگرانی بدبختی فقر خدا ازهمتان نگذرد سره زن و بچه هایتان بیاد مملکت را نابود کردید بهمه را بدبخت فقیر کردید خدا ازتان نگذرد روحانی ظریف وزیرکشوروزرای دروغگو همتان دروغگو هستید همتان به فکره خودتان هستید از بزرگ تا کوچکتان

  • ایرانی
    0

    چهل سال فقط حرف که مجلس همه کاره است و چهل سال است که مجلس بی مجلس.تو نمیخوای آقای خودت باشی برو خودت باش و زندگی کن.

  • ملوان خپل
    0

    خودت چند دوره نماینده مجلس بودی جزء هیئت رئیسه هم بودی - چکار کردی ؟ چرا الان که رد صلاحیت شدی یادت اومد؟ راستی چه خبر از پراید 60 میلیونی؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها