انتقادات تند مهاجری فعال سیاسی اصولگرا از هم طیفانش ؛

اصولگرایان حاضر در لیست‌های انتخاباتی به درد مجلسی در قعر امور می‌خورند / طیف همراهان مصباح یزدی، دچار توهم خودکامل‌بینی هستند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اکثریت اصولگرایان حاضر در لیست‌های انتخاباتی به درد مجلسی در قعر امور می‌خورند.

اصولگرایان حاضر در لیست‌های انتخاباتی به درد مجلسی در قعر امور می‌خورند / طیف همراهان مصباح یزدی، دچار توهم خودکامل‌بینی هستند

محمد مهاجری، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اختلاف‌نظرها در جریان اصولگرایان در گفت و گویی اظهار داشت: به نظر من در اردوگاه اصولگرایی، اوضاع خیلی هم گل و بلبل است! وقتی این اطمینان را داشته باشید که مجموعه جریان شما- اصلاح طلبان- در انتخابات پیروز خواهد شد، بنابراین ابایی هم از این که چهار یا پنج لیست و حتی بیشتر ارائه کنید، نخواهید داشت.

وی ادامه داد: اخیرا هم شاهد معرفی لیستی تحت عنوان ائتلاف مردم از سوی مدیران منتسب به احمدی‌نژاد بودیم که من اعتقاد دارم؛ سوای حضور تعدادی از نفرات این ائتلاف در سایر لیست‌ها، اعضای آن به شکل مستقل و در مقایسه با دیگران، احتمالی برای داشتن رای بالا نخواهند داشت.

اختلافات اصولگرایان به فریاد و پرخاش و ناسزاگویی رسیده

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه در حال حاضر، یک اختلاف و دعوای گسترده‌ای در اردوگاه اصولگرایی وجود دارد که تنها ذره‌ای از این اختلافات در رسانه‌ها دیده می‌شود، تصریح کرد: تا آن جا که من اطلاع دارم، این اختلافات در جلسات به صورت داد و فریاد و حتی پرخاش و ناسزاگویی ادامه دارد. به هر حال، وقتی بحث قدرت در میان باشد، همه ناگهان شیفته خدمت به کشور می‌شوند و تصور دارند که اگر آن‌ها در صحنه نباشند، کسی در عالم قادر به این خدمت نخواهد بود. بنابراین مداواما در تلاش هستند تا افراد نزدیک به خود را در لیست‌های انتخاباتی وارد کنند.

وی ادامه داد: در مجموع اگر نگاهی گذرا به لیست‌های انتخاباتی اصولگرایان داشته باشید به غیر از یک یا دو نفر که به شخصه آن‌ها را افراد قابل احترامی می‌دانم، الباقی برای ایجاد یک مجلس در قعر امور کافی هستند.

نمایندگان تهران در این دوره نهایتا با 100هزار رای به مجلس می‌روند

مهاجری ادامه داد: در مجلس نهم، برخی از نمایندگان اصولگرا با حدود 200هزار رای به مجلس آمده بودند و حال، ممکن است که این تعداد آرا به 100هزار رای در این دوره نیز کاهش داشته باشد. بنابراین، خیلی برای آقایان مهم نیست و حتی اگر با کف همین تعداد رای هم بتوانند به مجلس راه پیدا کنند، از دید آن‌ها کفایت خواهد کرد. در این بین، هرچه تعداد لیست‌ها متفرق‌تر باشد، اینکه تعداد کاندیدای بیشتری به مرحله دوم انتخابات راه پیدا کنند، وجود خواهد داشت. تصور من بر این است که اگر اصولگرایان با 3 یا 4 لیست در انتخابات شرکت کنند، قطعا شاهد برگزاری دور دوم برای انتخاب بالای 20 نماینده خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در میان اصولگرایان، جبهه پایداری، حتی قادر به توافق با خودش هم نیست، چه برسد به اینکه بخواهیم شاهد وحدت آن با سایرین باشیم تصریح کرد: جبهه‌پایداری، یک جریان همواره بازی‌برهم زن و بازی خراب کن بوده و همیشه اهل ایجاد تفرقه به جای وحدت بوده و هست. سرکردگان این جریان وقتی حرف از وحدت به میان بیاید، استنباط‌شان این است که شما با ما یکی شوید و هرچه ما گفتیم، فقط چشم بگویید. این رویکرد، برگرفته از تفکری است که آقای مصباح یزدی داشته و افرادی که با ایشان کار کرده‌اند، دچار یک توهم خودکامل‌بینی بوده و تصور می‌کنند که همه عالم نمی‌فهمند و فقط این آقایان قادر به فهم مسائل هستند. بر این جریان حرجی نیست اما، تعجب من از افرادی به مانند حدادعادل است که همواره سر بازی انتخابات، گول این آقایان را می‌خورند.جریان پررو، بداخلاق و تمامیت‌خواهی که همیشه عامل تفرقه بین جریان اصولگرا است.

مهاجری با بیان اینکه اخیرا دبیر شورای نگهبان عنوان داشته که در این انتخابات همه جریان‌های سیاسی حضور دارند، خاطر نشان کرد: قسم آقای جنتی در واقع غلط نیست. چرا که بالاخره از کاندیداهای اصولگرا و اصلاح‌طلب در این انتخابات حضور دارند. منتها، بحث بر سر این نیست که آیا از همه گرایش‌ها در انتخابات حضور دارند یا خیر؛ نکته در این است که افراد مهمی که توان تاثیرگزاری در مجلس آینده را داشتند از گردونه این رقابت حذف شده‌اند. وگرنه اینکه شما بیایید و 5هزار اصلاح‌طلب و 25هزار اصولگرا را که در هیچ کجای عالم جایگاهی ندارند را برای انتخابات انتخاب کنید، چه ارزشی خواهد داشت؟

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: به نظر من، شورای نگهبان لطف کرده و سعی داشته تا از همه جناح‌ها، بیشترین افرادی که هیچ جایگاهی در شان کرسی مجلس ندارند را انتخاب کند! من فکر می‌کنم که در میان 10 مجلس گذشته، این مجلس از نظر افت توانمندی‌های نهاد پارلمان بی‌نظیر خواهد بود و به هیچ عنوان در تراز انقلاب نیست.

منبع: امتداد

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • محمد
    0

    ملت بگویند شمالیست امیدی ها خیلی در راس امور بودید؟

  • ایرانی
    0

    مردم با مجلس مشکل ندارند . مشکل تحمیل مجلس بی اختیار به مردم است . شورای نگهبان هم مامور است و معذور!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ایرانی
    0

    تو تا حالا چه میکردی که تازه دوزاریت افتاد.اگر اهل بودند بدبخنی از درودیوار بالا نمیرفت.

  • پارسی
    0

    اصلاح طلب ، اصول گرا دیگه تمومه ماجرا، # رای بی رای ،تمام.

  • رادین
    0

    وضعیت آگاهی بیشتر مردم در مورد مجلس ضعیف است فکر می کنند با جایگزینی اصولگرا یا اصلاح طلب مشکل مملکت حل می شود غافل از اینکه مجلس را از اریکه قدرت پایین کشیده اند و بعدبرای مردم سوال ایجاد شده که چرا در بحث افزایش قیمت بنزین مجلس کاری نکرد !!! هرچه از نظر زمان به جلو برویم نهادهای مردمی بشکل محرمانه ای از قدرت خلع ید می شوند و این خطر بزرگ را بیشتر مردم احساس می کنند

  • حسین
    0

    آقای مهاجری و نویسنده محترم مسلم است که مردم گول هیچ کس را نباید بخورن حتی شما گاهی به میخ میزنید وگاهی به نعل

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها