میانگین دانش‌آموزان هر کلاس در استان تهران ۸ نفر بیشتر از میانگین کشوری است

استاندار تهران با اشاره به کمبود سرانه فضای آموزشی در استان گفت: در حالی میانگین کشوری دانش‌آموزان در هر کلاس ۲۴ نفر است که در استان تهران به ۳۲ نفر می‌رسد.

میانگین دانش‌آموزان هر کلاس در استان تهران ۸ نفر بیشتر از میانگین کشوری است

انوشیروان محسنی بندپی امروز در مراسم افتتاح مدرسه جلال‌آل احمد در شهرستان شهریار با اشاره به رویکرد جدید وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: پیش از این نگاه به آموزش و پرورش نگاه هزینه‌ای بود اما مقام معظم رهبری بارها اعلام کردند که نگاه به آموزش و پرورش باید توسعه‌ای و زیرساختی باشد که خوشبختانه چند سال است این نگاه در آموزش و پرورش حاکم شده است.

وی ادامه داد: در شهر تهران و شهرستان‌ها عقب‌ماندگی در تمام زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی، فضاهای فرهنگی و ورزشی و غیره وجود دارد هم چنان که میانگین سرانه دانش‌آموزی در استان تهران 32 نفر و میانگین کشوری 24 نفر در هر کلاس است.

استاندار تهران با اشاره به افزایش سالانه 220 هزار نفر به جمعیت استان تهران و عدم تناسب زیرساخت‌ها تأکید کرد: در راستای بهبود فضای آموزشی 12 هزار کلاس درس در استان تهران به کمک دولت، همراهی شهرداران و از طریق تهاتر ایجاد می‌شود.

محسنی بندپی سپس به اهمیت همراهی شورای مشارکت‌های استان تهران اشاره کرد و گفت: با رویکرد درست فرمانداران شورای مشارکت‌های استان تهران در اجرای قانون و مطالبه‌گری مشارکت‌های مردمی در توسعه فضای آموزشی موفق به کسب رتبه برتر شده است.

وی با اشاره به افتتاح و در دست ساخت بودن 22 مدرسه در شهریار ادامه داد: بیمارستان‌ شهریار در 10 سال گذشته تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این در حالی است که در سال جاری به پیشرفت فیزیکی این بیمارستان 30 درصد دیگر اضافه شده ضمن اینکه تصفیه‌خانه ششم استان تهران نیز با ظرفیت 2.5 مترمکعب در ثانیه خردادماه سال آینده برای تامین آب 2.5 میلیون نفر جمعیت غرب استان تهران افتتاح می‌شود.

استاندار تهران تاکید کرد: نگاه ویژه به شهریار داریم چرا که به‌لحاظ شاخص‌های جمعیتی، جغرافیایی، رفاهی شرایط خاصی دارد از اینرو موضوع اشتغال و رونق تولید در این شهرستان باید اولویت قرار بگیرد و درصدد هستیم با افتتاح نخستین شهرک صنعتی به تولید این شهرستان رونق بخشیم.

محسنی بندپی در مورد توقف برخی پروژه‌ها در این شهرستان افزود: پروژه‌هایی که متوقف شده‌اند اگر مشکل سرمایه در گردش داشته باشند از طریق بند الف تبصره 18 پیگیری می‌کنیم و اگر محدودیت‌های دیگر به لحاظ مالیاتی، تامین اجتماعی و غیره وجود داشته باشد در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات به صورت ویژه پیگیری و رفع می‌شود.

وی در پایان در مورد طرح حمل و نقل ریلی به شهریار و شهرستان‌های غرب استان تهران خاطرنشان کرد: مطالعات طرح حمل و نقل ریلی به شهرستان‌های غرب استان تهران انجام شده و قرار است شهرداران نسبت به آزادسازی مسیر اقدام کنند و راه‌آهن نیز ریل‌گذاری را انجام دهد تا در ابتدای سال 99 شاهد عملیاتی و اجرایی شدن این طرح باشیم.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها