ماجرای خروج سامسونگ و ال جی در روز‌های گذشته / تکلیف خدمات پس از فروش دو شرکت کره‌ای چه می‌شود؟

صبح امروز عکسی مبنی بر پایین کشیده شدن تابلو‌های نمایندگی‌های سامسونگ و ال جی در صفحات دست به دست شد.

ماجرای خروج سامسونگ و ال جی در روز‌های گذشته / تکلیف خدمات پس از فروش دو شرکت کره‌ای چه می‌شود؟

علی رغم تلاش‌های این برند‌های تولید لوازم خانگی برای حفظ این تابلوها مسئولان کشوری معتقدند برندی که حاضر به ادامه تجارت با ایران نشده، جایگاهی در سطح شهر و سردر فروشگاه‌های کشور ندارد.

حالا بعد از تلاش فشرده تولید کنندگان و مسئولان بازار تولید لوازم خانگی در کشور رونق دوباره‌ای گرفته و فروشگاه‌های سراسر کشور پر شده از محصولاتی که عنوان (ساخت ایران) روی آن حک شده است و تابلو‌های برند‌های خارجی پایین آورده می‌شوند.

جی پلاس و سام جایگزین ال جی و سامسونگ هستند؟

عباس هاشمی مدیر بخش صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت درباره پایین آوردن تابلوهای برندهای لوازم خانگی خارجی گفت: محصولات دو برند مطرح کره‌ای پیش از این با نام اصلی برند و با پشتیبانی شرکت‌های سام سرویس و جی پلاس به بازار عرضه می‌شدند؛ شرکت جی پلاس که در گذشته گلدیران نامیده می‌شد، بعد از خروج طرف کره‌ای با ساپلایرهای چینی وارد کار شده و از این طریق قالب‌ها و اجزا و قطعات فوق را با کیفیت سابق وارد کشور می‌‌کردند تا تولید این محصولات ادامه پیدا کند.

او تصریح کرد: این شرکت‌ها از بخش‌های مهندسی، تحقیق و توسعه و کنترل کیفیت قدرتمندی برخوردار بودند بنا ببر این هنوز هم رسوب تکنولوژی شرکت‌های فوق در ایران باقی مانده است؛ با این پیشینه و کمک ساپ‌لایر‌های چینی، برندهای فوق جایگزین شده و با نام و برند جدید جی پلاس و سام سرویس محصولات خود را به بازار عرضه می‌کنند. پلتفرم‌ها و امکانات لازم برای تولید در کشور وجود دارد

هاشمی با تاکید بر این که محصولات فوق با برند ملی، کیفیت و تنوعی گسترده‌تر از قبل عرضه خواهد شد تصریح کرد: به زودی اقلام بسیاری از جمله تصویه هوا، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، تلویزیون و موارد از این قبیل در این واحدهای تولیدی توسعه پیدا خواهد کرد و این واحدها مسئولیتی برای کسب اجازه از شرکت‌های کره‌ای ندارند.

مدیر بخش صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت تاکید کرد: هیچ ضرورتی برای حضور تابلو‌های این برندها بر سردر مغازه‌ها داخلی وجود ندارد؛ از این پس تمام محصولات فوق با برند ملی و همکاری سایر شرکت‌ها برند تولید خواهد شد پس دلیلی برای وجود نام چنین برندی بر سر در مغازه‌ها وجود ندارد.

او گفت: جالب اینجاست که برند‌های فوق حاضرند با پرداخت هر هزینه‌ای تابلو‌های فوق را حفظ کنند اما دلیلی برای وجود نام آن‌ها بر سردر فروشگاه‌هایی که محصولات ایرانی را به فروش می‌رسانند وجود ندارد و حتی در دفاتر مرکزی‌ هم تابلو این برند‌های خارجی پایین امده است.

هاشمی با اشاره به ورود برند‌های جدید در واحد‌های تولیدی گفت: امار تولید ما در عرصه لوازم خانگی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد مناسبی پیدا کرده و ورود این برند‌ها به صورت فعال نوید بخش آینده‌ای روشن در این حوزه است؛ می‌توان پیش‌بینی کرد که سال آینده رشد ما از امروز بسیار بیشتر خواهد بود. سرمایه گذاری‌ها مناسبی انجام شده و به جز موارد خاص، امکان پوشش کامل بازار داخل را داریم.

مدیر بخش صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت بیان کرد: در تولید اقلام خاصی مثل ماکروویو یا اسپیلت یونیت، کم‌تر از یک سال است که ورود کرده‌ایم اما سرمایه گذاری‌های خوبی انجام شده است و امروز صاهد گسترش تولید این محصولات با عمق داخلی سازی بیش از ۷۵ درصد هستیم.

تعمیق ساخت داخل در عرصه لوازم خانگی جامه عمل پوشیده و دیگر تنها یک حرف یا عنوان نیست؛ تولیدکنندگان لوازم خانگی حالا نیاز کشور را تامین خواهند کرد و دیگر جایی برای تولید کنندگان خارجی باقی نمانده است.

مدت هاست که تابلوهای ال جی و سامسونگ پایین آورده می شوند

سیدعلیرضا موسوی‌مجد رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران، گفت: پایین آوردن تابلوهای شرکت کره‌ای سامسونگ از مغازه ها چند وقتی است که آغاز شده و از این پس با برند ایرانی وارد بازار خواهند شد، اقدامات مقدماتی لازم انجام و تولید آزمایشی این محصولات آغاز شده است

او تاکید کرد: تا پایان امسال تلویزیون و مانیتور و از سال ۹۹ لباسشویی و یخچال تولیدی این شرکت به بازار عرضه خواهند شد. مشتریانی که پیش از کالاهایی را از دو برند فوق خریداری کردند گارانتی را تا ۱۸ ماه و خدمات پس از فروش را تا ۱۰ سال پس از خرید دریافت خواهند کرد.

موسوی مجد با اشاره فراهم بودن زیرساخت‌های تولید محصولات گفت: اکنون حدود ۳۰ درصد نیرویی که در پی تبعیت کره‌ای‌ها از تحریم‌های آمریکایی به ناچار تعدیل یا بیکار شده بودند به‌تدریج در حال بازگشت به کار هستند و مح۱ولات تولید شده در این واحدهای تولید نیاز بازار را برطرف خواهد کرد.

حمیدرضا غزنوی سخنگو و عضو صنف انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی گفت: لوازم ال جی و سامسونگ به مدت ۲ سال است که از بازار ایران خداحافظی کردند. تنها تابلوها شرکت ها در بازار وجود دارد. آن هم برای اینکه زمینه برای بازگشت دوباره محصولات فراهم باشد.

او در رابطه با خدمات پس از فروش محصولات گفت: باید نمایندگان محصولات پاسخگو باشند.

خروج شرکت هایی که زمانی تمام امیدشان خرید ایرانی ها از آن ها بوده است تا حدودی جای بسی تامل دارد که دیپلماسی برای فعالیت های تجاری آنچنان آینده نگری نکرده است و حالا پس از سال ها خروج این شرکت ها مشکلاتی نظیر بازی با جو روانی و افزایش قیمت ها را در پیش گرفته اند. پیش بینی می شود این اقدامات صورت گرفته علاوه بر واردات غیر قانونی این اقلام و فروش قاچاق آن ها به مردم، قصد بر هم زدن بازار لوازم خانگی را در پیش گرفته است.

مگر نه چطور ممکن است که برندی که مدت هاست از کشور خارج شده است حالا تنها با پایین آوردن تابلوهای خود حتی مردم را از دریافت خدمات پس فروش نگران می کند در حالی که گفته شده است خدمات پس فروش آن ها هیچ مشکلی نخواهد داشت.

ادعاهای ضد و نقیض تنها به ضرر بازار کشور تمام می شود در صورتی که مارک های بسیار زیادی در بازار برای استفاده عموم وجود دارد و ایجاد حساسیت برای مردم تنها یک سناریوی از پیش تعیین شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    سلام درکشورخودمان حمایت کنیدانشللاه همه کارها روراست خواهدشدکشوری که تحریم میشه جورپالاس خودش رابرای داردازایران خارج میشوددلیلی نداردتابلوانها بردرمغازهای کشورمان خودنمایی کندبسیارکاربزرگی بایدخداوندکمک این ملت است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها