چایخانه حضرت در حرم مطهر امام رضا(ع) افتتاح شد

حسب تأکید تولیت آستان قدس رضوی در میزبانی شایسته از زائران و مجاوران، چایخانه حضرتی در بارگاه منور رضوی راه اندازی شده است.

چایخانه حضرت در حرم مطهر امام رضا(ع) افتتاح شد

حسب تأکید تولیت آستان قدس رضوی در میزبانی شایسته از زائران و مجاوران، چایخانه حضرتی در بارگاه منور رضوی راه اندازی شده است.

چایخانه حضرت در صحن کوثر حرم مطهر رضوی واقع شده است؛ این چایخانه با مشارکت خیران و بانیان نیک اندیش و به همت تشکل‌های مردمی برپا شده ‌و هر روز از ساعت 16 تا 22 پذیرای زائران و مجاوران بارگاه مطهر و نورانی امام هشتم(ع) خواهد بود.

تمامی هزینه‌های این چایخانه اعم از سازه، سماورها و انواع چای و دمنوش‌ها با کمک و مشارکت خیران و بانیان تأمین شده است و با افتتاح چایخانه حضرت به صورت دائمی در این ایستگاه پذیرای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی خواهیم بود.

تاکنون 800 میلیون ریال برای تأمین استکان و نعلبکی و 300 میلیون ریال نیز برای خرید سماورهای مورد نیاز هزینه شده است.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • بنده ی گنهکار
    0

    چه تلاشها و هزینه هایی را خداوند بنام دین و مذهب از ما می پذیرد --- اگر نتوانیم نوع برخورد رایج خود با بندگان مقرب خدا را با روش دین داری و مذهب داری که خداوند در حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای قرآن از ما خواسته است همگن و هماهنگ کنیم هر تلاش و هر گونه هزینه سازی از جانب ما در این زمینه نزد خداوند که روش دین داری و مذهب داری را برای ما در آیات محکم و مفصل قرآن رسا و آشکار تعیین کرده است پشیزی ارزش نخواهد داشت. هر حدیث و روایت و هر منقوله ی غیر قرآنی منسوب به دین و مذهب که همگنی و هماهنگی مذکور را در آن با قرآن نتوان بگونه ای آشکار و قابل اثبات و قاطعانه محرز ساخت جعل و باطل است و نسبت چنین حدیث و روایت و منقوله غیر قرآانی به معصوم دروغ است حتی اگر توسط موثق ترین راویان نقل شده یا در معتبر ترین کتابهای دینی و مذهبی غیر از قرآن آمده باشد. تعیین نوع عبادت و اعتقاد و هزینه سازی بنام دین و مذهب منحصر به خداوند آگاه به تمام حقایق جهان هستی است و بندگان از جمله پیامبران که بحکم قرآن و به فراخور طبیعت بشری خویش از چنین آگاهی محروم اند هرگز مجاز نیستند از جانب خود نوع عبادت و اعتقاد و نوع انفاق بنام دین و مذهب را تعیین یا ابتکار نمایند. وظیفه دین شناسان است که با استناد به آیات محکم و مفصل حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی پیوسته همه ی دین داران مذهبی را نسبت به پیامدهای شوم آلوده کردن دین خدا و مذهب اهل بیت پیامبر با فراورده های دانش ناچیز خود آگاه سازند و نسبت به عواقب و خیم ابدی این آلود سازی همیشه هشدار دهند. کتمان حقایق قرآنی در زمینه ی دین و مذهب و در زمینه ی چگونگی دین داری و مذهب داری خدا پسندانه بی تردید بحکم قرآن کتمان کنندگان را مشمول نفرین خداون و عذاب ابدی خواهد ساخت. وظیفه ی امر به معروف و نهی از منکر همیشگی همه ی مسلمانان است که دین خدا و مذهب اهل بیت پیامبر اسلام را از آلوده شدن به اندیشه های ناقص و ناچیز بشر مصون نگه دارند و با بذل و ایثار عزیز ترین داراییهای خود عالمانه و ضابطه مند و قانون مند با آگاه سازی پیوسته ی مردم به معارف قرآنی از بازیچه قرار گرفتن ارزشهای الهی جلوگیری کنند. در عرف قرآن دین اصیل خدا حیاتی ترین و سرنوشت ساز ترین نیاز بشر برای تامین و تضمین زندگی سالم بی جرم و جنایت و گناه است و دین داری خرد گرای عالمانه ی خدا پسندانه بنا به و عده های قرآنی خداوند همه ی زمینه های سعادت بشر در دنیا و آخرت را فراهم می سازد.

  • ناشناس
    0

    چرا دین شناسان خاموشی را بر بیان حقایق قرآنی ترجیح داده اند؟؟؟!!! --- بسیار سئوال بر انگیز است چرا و با کدام دلیل انکار ناپذیر ، سطوح و مراتب مختلف دین شناسان که با پول بیت المال و وجوهات شرعی مردم و با سود کلان فروش کتب دینی و مذهبی امرار معاش می کنند در مقابل شبهات یا حقایقی که این گونه اظهار نظرها با نام و بی نام در باره ی دین داری و مذهب داری مردم عرضه می کنند هیچ عکس العمل علمی برای روشنگری مردم نسبت به این نظرات از خود نشان نمی دهند ؛ گو این که خداوند برای مصون نگه داشتن دین خود از تحریف و کج روی هیچ مسئولیت علمی روی دوش آنان نگذاشته است و خطاب آن همه هشدار که در قرآن کریم نسبت به تحریف دین و نسبت به کتمان کنندگان حقایق قرآنی آمده شامل آنان نیست؟؟؟!!! اگر هشدارهای قرآن را جدی گرفته ایم باید بدانیم خداوند قهار در ازای سکوت بر تحریف دین قرآنی خود و سکوت بر تحریف مذهب قرآنی اهل بیت پیامبر بنا به هشدارهای فراوان قرآن عکس العملهای خانمان بر افکن خواهد داشت زیرا چنین سکوت و خاموشی در مقابل تحریف دین حیات بخش و انسان ساز خداوند این دین را دستخوش و بازیچه ی من در آوردیهای کاسبی حرام دین فروشان و مذهب فروشان از خدا بی خبر قرار می دهد و مردم را به سوی گمراهی و تباه شدن و نابودی همه ی تلاشهایی که برای دین داری و مذهب داری داشته اند سوق می دهد. قرآن کریم بارها بشر را به عبرت آموزی از تباه شدن زندگی اقوام پیشین که بعلت انحراف از دین اصیل خداوند برای آنان پیش آمده فرا خوانده است و از گرفتار شدن به چنین انحراف نابود کننده ای بشر را شدیدا بر حذر داشته است. انبوه افزوده های تحریف گر بشری از من در آوردیها و خرافات روز افزون دین قرآنی خدا و مذهب اصیل اهل بیت پیامبر را در خود پنهان کرده اند بگونه ای که با سکوت دین شناسان و کتمان حقایق قرآنی تشخیص دین و مذهب اصیل را از آن چه که با من در آوردیها و خرافات با دین و مذهب عرضه می شوند برای صدها میلیون مردم دین دار مذهبی نا آگاه دشوار بلکه ناممکن ساخته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها