مذاکره آمریکا با اروپا برای خروج از عراق

مشاور ترامپ از انجام مذاکرات آمریکا، عراق و اروپایی ها برای اجرای تصمیم عقب نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور خبرداد.

مذاکره آمریکا با اروپا برای خروج از عراق

«گابریل سوما» مشاور ترامپ از انجام مذاکرات آمریکا، عراق و اروپایی ها برای اجرای تصمیم عقب نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور خبرداد.

وی در گفت و گو با المعلومه اعلام کرد که مقام های آمریکایی اکنون در حال مذاکره با اروپا و عراق برای اجرای تصمیم عقب نشینی در پاسخ به درخواست دولت و پارلمان این کشور هستند.

سوما گفت که مذاکرات اکنون با این شرط در حال انجام است که ناتو جایگزین نیروهای آمریکایی در عراق شود.

مشاور ترامپ ضمن بیان اینکه نیروهای آمریکایی پس از ورود ناتو از عراق خارج می شوند، گفت که ماموریت نیروهای آمریکایی در عراق به ناتو که وظیفه آموزش نیروهای عراقی و اعطای اطلاعات (طبق توافق میان آمریکا و دولت عراق) را داراست انتقال خواهد یافت.

شایان ذکر است که پارلمان عراق به تصمیم نمایندگان در مورد پنج اقدام که دولت را ملزم به لغو درخواست کمک از ائتلاف بین الملل به رهبری آمریکا برای مبارزه با گروه تروریستی داعش می کند رای داده است.

همچنین «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق پیشتر در گفت و گو با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در مورد تصمیم اخیر پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای خارجی و احترام به حاکمیت و استقلال کشورش تاکید کرد.

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز پیشتر تاکید کرده بود که «محمد توفیق علاوی» نخست وزیر جدید عراق آنچه را که عبدالمهدی در مورد اخراج نیروهای آمریکایی آغاز کرد را باید تکمیل کند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟