درخواست بیش از ۱۱۰۰ مقام‌ سابق آمریکا برای استعفای ویلیام بار

پس از تصمیم وزارت دادگستری آمریکا برای طرح حبس سبکتر برای متحد و دوست دیرینه دونالد ترامپ، بیش از ۱۱۰۰ مقام سابق این وزارتخانه خواستار استعفای ویلیام بار، دادستان کل آمریکا (وزیر دادگستری) شدند.

درخواست بیش از ۱۱۰۰ مقام‌ سابق آمریکا برای استعفای ویلیام بار

گروهی از مقام‌های سابق وزارت دادگستری آمریکا یکشنبه در نامه‌ای با حمایت یک گروه نظارتی غیر انتفاعی با عنوان "حفاظت از دموکراسی" اعلام کردند:‌ اقدامات ویلیام بار در فرمانبرداری شخصی از رئیس‌جمهوری آمریکا نشان‌دهنده قصد و نیت اوست. آن اقدامات و لطمه‌ای که آن‌ها به وجهه انسجام و حاکمیت قانون در وزارت دادگستری وارد کرده‌اند، استعفای ویلیام بار را می‌طلبد.

ویلیام بار و وزارت دادگستری آمریکا به شدت بر سر اقداماتشان در پرونده راجر استون، متحد و دوست دیرینه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تحت فشار هستند. چهار دادستان هفته گذشته از این پرونده کناره‌گیری کردند و یک دادستان هم کلا از این شغل استعفا داد. این اتفاق پس از آن رخ داد که ویلیام بار و رهبران وزارت دادگستری آمریکا خواستار حبس سبکتر از آنچه دادستان‌ها در ابتدا برای او پیشنهاد داده بودند، شدند.

تیم دادستانی در ابتدا به قاضی پرونده استون گفتند که این متهم باید هفت تا ۹ سال حبس بابت دروغگویی به کنگره و مانع‌تراشی بگیرد. ترامپ اما به این حبس پیشنهادی انتقاد کرد و تنها یک روز پس از آن وزارت دادگستری آمریکا گفت، این پیشنهاد به درستی موضع آن را نشان نمی‌دهد.

در نامه سرگشاده مقام‌های وزارت دادگستری آمریکا اذعان شده است که استعفای ویلیام بار بعید به نظر می‌رسد. آن‌ها اما گفتند: به جای آن، مسوولیت بر گردن مقام‌های فعلی است تا اقدام مناسبی در راستای اجرای سوگندشان و دفاع از عدالت غیر حزبی و غیر سیاسی انجام دهند. مقام‌های کنونی باید راه شجاعانه‌ای که دادستان‌های مستعفی پرونده استون پیمودند، دنبال کنند.

محاکمه راجر استون از جرایمی که تحقیقات رابرت مولر، رئیس پیشین شورای ویژه درباره مداخله روسیه فاش کرد، نشات می‌گیرد. وزارت دادگستری آمریکا تاکید دارد که ویلیام بار پیش از تصمیم درباره تغییر حبس پیشنهادی برای استون گفت‌وگویی با ترامپ نداشته است.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها