فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک:

حل بحران بدون کردها ممکن نیست / وضعیت سوریه دیگر به قبل از ۲۰۱۱ بازنمی‌گردد

فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) تأکید کرد، حل بحران سوریه بدون کردها ممکن نیست.

حل بحران بدون کردها ممکن نیست / وضعیت سوریه دیگر به قبل از ۲۰۱۱ بازنمی‌گردد

مظلوم کوبانی، فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک در مصاحبه با العربیه گفت: من معتقد نیستم که کشور بتواند به ماقبل سال ۲۰۱۱ بازگردد. در چارچوب این معادله کردها و بقیه بخش‌های سوریه نقش بزرگی دارند.

وی درباره چیزی که نظام بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه می‌تواند به نیروهایش بدهد، گفت: حقوق به اندازه فداکاری‌ها و مواضع است و آنچه مردم ما ارائه می‌کنند کمتر از چیزی نیست که دیگران در دفاع از کشورشان می‌دهند برای همین ما خواهان حق مشروع خود هستیم.

عبدی گفت: روش نظامی به حل بحران منجر نمی‌شود. ما امیدواریم که راهکار نظامی بر ما تحمیل نشود. اداره خودمختار ما یک طرح واقعی است و نمی‌توان آن را از بین برد و بدون این طرح حل بحران سوریه ممکن نیست. ضرورت این است که مشکل سوری‌ها از طریق تلاش برای تغییر دموکراتیک در کشور براساس اقداماتی که خطری علیه سوریه و مردمش نباشد، حل شود.

وی تأکید کرد: تمامی تلاش‌ها برای حل اوضاع سوریه و مذاکراتی که در طول سال‌های گذشته در سایه نبود نمایندگان اداره خودمختار حاصل شده تاکنون نتایجی نداشته که نیاز سوری‌ها را برآورده کند. این مذاکرات عبارت از تفاهم کشورهایی به اسم سوری‌هاست و نتایجش را در ادلب مشاهده می‌کنید. ما به شکل عملی صحبت می‌کنیم و به عنوان مثال کمیته قانون اساسی با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت در تناقض است این کمیته نماینده تمام سوری‌ها نیست و این اشتباه است و برای همین بر راهکار سوری و قانون اساسی سوریه و مذاکرات سوری تأکید داریم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها