تعیین برنامه فیلم‌های ایرانی حاضر در برلیناله ۲۰۲۰

برنامه نمایش فیلم‌های ایرانی که در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۲۰ اکران می‌شوند، تعیین شد.

تعیین برنامه فیلم‌های ایرانی حاضر در برلیناله ۲۰۲۰

به گزارش خبر فوری به نقل از سایت جشنواره فیلم برلین، در حالی که هفتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین از شروع به کار می‌کند، امسال چند فیلم ایرانی در این رویداد به نمایش درمی‌آید.

این فیلم‌ها عبارتند از:

«شیطان وجود ندارد» به کارگردانی محمد رسول‌اف، محصول مشترک سینمای آلمان، جمهوری چک و ایران در بخش رقابتی دیده خواهد شد. اولین نمایش جهانی این فیلم در ۱۵۰ دقیقه به زبان فارسی با زیرنویس انگلیسی و آلمانی، ۲۸ فوریه (جمعه ۹ اسفند ماه) در سالن اصلی کاخ جشنواره خواهد بود. این فیلم ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند) در دو نوبت و یکم مارس (۱۱ اسفند) نیز نمایش داده می‌شود.

تعیین برنامه فیلم‌های ایرانی حاضر در برلیناله ۲۰۲۰

«نامو» نخستین تجربه کارگردانی نادر ساعی‌ور با نخستین اکران جهانی‌اش در بخش «فروم» دیده می‌شود. این فیلم ۸۹ دقیقه‌ای به زبان فارسی، ترکی، کردی با زیر نویسن انگلیسی چهار اکران در روزهای ۲۲، ۲۳، ۲۶ فوریه و یکم مارس (۳، ۴، ۷ و ۱۱ اسفند) دارد.

فیلم کوتاه «اسب سفید بالدار» به کارگردانی مهیار ماندگار روزهای ۲۲، ۲۵، ۲۶، ۲۸ و ۲۹ فوریه (۳، ۶، ۷، ۹ و ۱۰ اسفند) در بخش نسل ۱۴ پلاس نمایش داده می‌شود. این فیلم ۲۰ دقیقه‌ای به زبان فارسی است و اولین نمایش جهانی‌اش را تجربه می‌کند.

تعیین برنامه فیلم‌های ایرانی حاضر در برلیناله ۲۰۲۰

فیلم کوتاه «بادبادک‌ها» به کارگردانی سیدپیام حسینی به زبان کردی با زیر نویس انگلیسی، در ۱۴ دقیقه، اولین اکران جهانی‌اش را ۲۳، ۲۴، ۲۷ فوریه و یکم مارس (۴، ۵، ۸ و ۱۱ اسفند) در بخش نسل کا پلاس خواهد داشت.

فیلم بلند «یلدا» ساخته مسعود بخشی محصول مشترک فرانسه، آلمان، سوئیس، لوکزامبورگ، لبنان و ایران در روزهای ۲۳، ۲۵، ۲۶، ۲۸ و ۲۹ فوریه (۴، ۶، ۷، ۸ و ۹ اسفند) در بخش نسل‌کا پلاس روی پرده می‌رود.

«پری» ساخته سیامک اعتمادی نیز فیلم دیگری از یک کارگردان ایرانی است که در بخش پانوراما دیده می شود و در ۱۰۱ دقیقه اولین اکران جهانی‌اش را تجربه می‌کند. این فیلم محصول مشترک یونان، فرانسه، هلند و بلغارستان است. سیامک اعتمادی درتهران به دنیا آمده، تحصیلات سینمایی خود را در لندن سپری کرد و به یونان رفته و مقیم آنجاست. این فیلم نیز ۵ اکران در روزهای ۲۵، ۲۶، ۲۷، ۲۸ و ۲۹ فوریه (۶، ۷، ۸، ۹ و ۱۹ اسفند) دارد.

فروش بلیت برای برنامه‌های اکران این دوره از امروز ۱۷ فوریه آغاز شده است.

عباس امینی کارگردان ایرانی یکی از داوران بخش نسل ۱۴ پلاس این جشنواره در سال ۲۰۲۰ است.

هفتادمین جشنواره فیلم برلین از ۲۰ فوریه تا یکم مارس (۱ تا ۱۱ اسفند) برگزار می‌شود.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها