رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد:

اذعان مقامات سوری به نقش مهم ایران در مبارزه با تروریسم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این سفر درباره همکاری‌های اقتصادی، بین سوریه، ایران و لبنان مذاکراتی با مقامات دولتی و پارلمانی دو کشور داشتیم.

اذعان مقامات سوری به نقش مهم ایران در مبارزه با تروریسم

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح روز یکشنبه برای انجام سفری دو روزه عازم سوریه و سپس لبنان شده بود، در بدو ورود به تهران در تشریح دستاورد‌های سفر خود گفت: یکی از محور‌های گفتگو در این سفر، همکاری‌های پارلمانی بود. در این سفر با روسای مجالس سوریه و لبنان مذاکراتی داشتیم و همچنین در زمینه همکاری‌های اقتصادی بین ایران، سوریه و لبنان مذاکراتی با روسای جمهور و نخست وزیران دو کشور داشتیم.

لاریجانی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در ایران وجود دارد و امکان همکاری در حوزه‌های تجاری، کشاورزی و صنعتی، بحث‌هایی با مسئولان دو کشور انجام شد که در این زمینه اظهار علاقه برای سرمایه گذاری در سوریه وجود داشت.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه بخش‌های زیادی از سوریه هم اکنون در وضعیت امن قرار دارد، تاکید کرد: امن بودن شرایط باعث شده تا امکان سرمایه گذاری وجود داشته باشد. برای اجرایی شدن سرمایه گذاری‌ها در این سفر روی مدل‌هایی بحث شد تا تجار و صنعتگران ایرانی با آرامش خاطر سرمایه گذاری کنند و بحث‌ها در این خصوص باید ظرف یک ماه آینده پیگیری و کمیته‌هایی تشکیل شود.

او بخش دیگر گفت‌وگو‌ها را مربوط به مسائل منطقه‌ای به ویژه بحث مبارزه با تروریسم عنوان کرد و افزود: ایران و سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری‌های تنگاتنگی دارند و خوشبختانه در نتیجه مجاهدت‌هایی که انجام شد، ضربه جدی به تروریسم در منطقه وارد آمد. البته بقایایی در گوشه و کنار سوریه احتمالا با مداخله برخی کشور‌ها وجود دارد، ولی پیشرفت‌های خوبی برای دفع این غائله در حال انجام است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم با یک طراحی خوب و شایسته به کشور‌های منطقه کمک کرد که دستاورد خوبی برای امنیت پایدار در منطقه داشت.

لاریجانی اظهار داشت: همه مسئولان و افراد موثر در سوریه بر نقش مهم ایران در مبارزه با تروریسم تاکید داشتند.

او در تشریح دستاورد‌های سفر به لبنان گفت: در لبنان با نخبگان این کشور از بخش‌ها و فِرَق مختلف دیدار داشتیم که دیدگاه‌های خوبی درباره شرایط فعلی منطقه، نقش مقاومت و جایگاه ایران داشتند. در این زمینه پیشنهاد‌هایی ارائه شد که استماع و برخی از آن‌ها را پیگیری می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین از دیدار با جریان‌ها و گروه‌های فلسطینی در سفر به لبنان خبر داد و اظهار داشت: در این دیدار دیدگاه‌های گروه‌های فلسطینی را برای استمرار مبارزاتشان مورد استماع قرار دادیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها