اصفهان ظرفیت های بسیاری در حوزه علم و فناوری و گردشگری دارد که هنوز به فعلیت نرسیده است

حسن نیلی احمدآبادی کاندیدای شاخص یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برنامه های خود را برای مجلس آینده در قالب یادداشت نخبگانی صدکلمه در اختیار خبرفوری قرار داد.

اصفهان ظرفیت های بسیاری در حوزه علم و فناوری و گردشگری دارد که هنوز به فعلیت نرسیده است

حسن نیلی احمدآبادی استاد تمام دانشگاه و متخصص کشاورزی و امنیت قضایی، برنامه های خود را در قالب صدکلمه حرف با مردم اینگونه بیان کرد:

اصفهان در طول تاریخ از سرمایه اجتماعی عظیم در شکل گیری تمدن های متعددی نقش داشته است و در بیش از 4 هزار سال قبل در این شهر سیستم آبیاری مدون وجود داشته که در زمان صفویه به تکامل رسیده و به عنوان طومار شیخ بهایی شناخته می شود، همچنین با تقدیم بیشترین شهید، جانباز و آزاده سهم قابل توجهی در دفاع از انقلاب اسلامی داشته و تقدیم چهره های تابناکی چون شهید بهشتی و سرداران سرافراز دوران دفاع مقدس بیانگر همت مردم این سرزمین در دفاع از آب و خاک و ناموس این سرزمین است. برخورداری از نیروی انسانی متخصص، دسترسی به بازارهای منطقه در صورت مدیریت صحیح منابع آبی میتواند ما را در بهره گیری از بازار بیش از یکصد میلیارد دلاری کشورهای همسایه برخوردار سازد. از سوی دیگر مطرح بودن استان به عنوان کریدور علم و فنآوری کشور، قطب گردشگری و صنایع دستی ظرفیتهای عظیمی است که میتواند به فعلیت برسد. در زمان صفویه حدود 150 هنر در اصفهان فعال بوده است، که در بستر زمان به جای افزایش متاسفانه اکنون فقط 43 هنر در این شهر جلوه گری می نماید. بی توجهی به ظرفیت های استان در بخش محیط زیست بخصوص برداشت بی رویه و بی ضابطه از آب زاینده رود باعث آسیب به معیشت جمع کثیری در شرق این شهر شده و چالشهای متعدد زیست محیطی را به دنبال داشته است. افزایش فاصله طبقاتی، شکاف اقتصادی جز با تغییر رویکرد در نظام قانون گذاری و کارگزاری کشور میسر نمی باشد. نگاه جزیره ای حاکم بر مجلس باعث مغفول واقع شدن بخش زیادی از ظرفیت های حقیقی در جای جای این استان شده است. شرایط جنگ اقتصادی نفس گیر بین ایران اسلامی و نظام سلطه اکنون به مراحل حساس خود نزدیک می شود. جهت عبور از این گردنه حساس تکیه بر ظرفیت های داخلی بیش از هر زمان احساس می شود.

منبع: خبر فوری

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کیان
    0

    کدام کاندیدای شاخص!!!! طرف رشته اش دامپزشکیه است در تبلیغات زده متخصص اممنیت غذایی و کشاورزی کدام اینترنت را بگردی 4 تا موضوع که مربوط به حداقل یک سال پی ش ایشان باشد پیدا نمی شود. در ضمن استاد تمام یعنی ( پرفسور) ایشان استاد تمام کدام دانشگاه است. ایشان در دانشگاه اصفهان حتی تدریس هم نمیکند!!!!! فقط مشاور رییس دانشگاه در حوزه ویروس شناسی است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها