شروط دریافت سقف جدید وام خرید مسکن

بانک مسکن شروط دریافت سقف جدید وام خرید مسکن را اعلام کرد.

شروط دریافت سقف جدید وام خرید مسکن

به دنبال افزایش تماس ها با مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن در خصوص نحوه استفاده از سقف های جدید تسهیلات خرید مسکن مسوولان مرتبط در بانک مسکن شرایط دریافت این تسهیلات را تصریح کرده و در عین حال افرادی را که مشمول استفاده از این تسهیلات می شوند معرفی کردند.

از سوی دیگر گروه هایی که مشمول تلفیق تسهیلات خود با تسهیلات جدید می شوند نیز مشخص شده است.

براین اساس چند گروه از افراد مشمول دریافت این تسهیلات هستند در حالی که برخی از سپرده گذاران فعلا قادر به استفاده از سقف جدید تسهیلات نیستند و باید مطابق با ضوابط صندوق و سقف های تعیین شده پرداخت تسهیلات در قالب این ضوابط اقدام به دریافت تسهیلات کنند.

سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات اوایل دی ماه امسال افزایش یافت.

متقاضیان انفرادی در شهر تهران که پیش از این قادر به دریافت تسهیلات 60 میلیونی از محل اوراق بودند هم اکنون به تسهیلات 100 میلیونی,متقاضیان انفرادی در مراکز استانها و شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر به تسهیلات 80 میلیون تومانی و متقاضیان سایر شهرها به تسهیلات 60 میلیونی دسترسی دارند.

سقف این تسهیلات برای زوجین نیز در شهر تهران به 200 میلیون تومان,در شهرهای بزرگ 160 میلیون تومان و سایر شهرها به 120 میلیون تومان افزایش یافت.

بسیاری از متقاضیان دریافت تسهیلات خرید مسکن که پیش از این اقدام به سپرده گذاری در صندوق های پس انداز بانک مسکن برای دریافت تسهیلات کرده اند هم اکنون با این سوال مواجه اند که آیا مشمول تلفیق تسهیلات خود با سقف جدید تسهیلات می شوند?

به این معنا که آیا می توانند مابه التفاوت تسهیلات دریافتی از صندوق های پس انداز مسکن تا سقف تسهیلات جدید از محل اوراق را با خرید اوراق از بانک دریافت کرده و سقف تسهیلات خود را تا سقف های جدید تسهیلات اوراق برابر کنند?

براساس ضوابط مصوب در شورای پول و اعتبار فعلا تنها سپرده گذاران پس انداز مسکن جوانان قادر به تلفیق تسهیلات خود با تسهیلات اوراق هستند و می توانند مابه التفاوت تسهیلات خود با تسهیلات جدید اوراق را از محل خرید اوراق دریافت کنند.

به این معنا که در زمان دریافت تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسکن جوانان, تسهیلات گیرنده می تواند در صورت تمایل متناسب با شهر محل تقاضا از طریق خرید اوراق برای مبلغ مابه التفاوت تسهیلات خود با سقف تسهیلات اوراق, اقدام به دریافت تسهیلات تا سقف های جدید تسهیلات اوراق کنند.

این در حالی است که بسیاری از سپرده گذاران صندوق پس انداز مسکن یکم نیز با این سوال مواجه اند که آیا آنها نیز امکان تلفیق تسهیلات خود با تسهیلات جدید اوراق را دارند?
مطابق با مصوبه شورای پول و اعتبار فعلا برنامه ای برای تلفیق تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم با سقف جدید تسهیلات اوراق وجود ندارد و خانه اولی ها و متقاضیان دریافت تسهیلات از صندوق یکم فعلا با همان سقف های تعیین شده در ضوابط پرداخت تسهیلات از محل این صندوق مشمول دریافت تسهیلات می شوند.

فعلا تنها متقاضیان و سپرده گذاران صندوق پس انداز مسکن جوانان می توانند از طریق تلفیق تسهیلات خود با تسهیلات اوراق از سقف های جدید در صورت تمایل استفاده کنند.
هم اکنون سقف تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم برای متقاضیان انفرادی در شهر تهران 80 میلیون تومان, شهرهای بزرگ 60 میلیون تومان و سایر شهرها 40 میلیون تومان است.

با این حال کماکان تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم ارزان ترین تسهیلات مسکن به واسطه نرخ سود پایین تر نسبت به سایر تسهیلات مسکن موجود در شبکه بانکی محسوب می شود.

منبع: ایبِنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها