ترقی: مردم باید از حق رای خود استفاده کنند

دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی گفت: اگر مردم از حق قانونی خود برای رای دادن استفاده نکنند، دیگران از این حق استفاده خواهند کرد و افرادی که رای می‌آورند منتخب بقیه آحاد جامعه خواهند بود.

ترقی: مردم باید از حق رای خود استفاده کنند

حمیدرضا ترقی، با تاکید بر ضرورت حضور مردم در انتخابات، اظهار کرد: شرکت در انتخابات و رای دادن حق همه ایرانیان بوده که قانون اساسی این حق را برای مردم قائل شده تا در سرنوشت خود شریک و سهیم باشند.

وی افزود: اگر مردم از این حق قانونی خود که جزو حقوق اساسی آنها است، استفاده نکنند، دیگران از این حق استفاده خواهند کرد و افرادی که رای می‌آورند منتخب بقیه آحاد جامعه خواهند بود و نتیجه عملکرد آنها دیگر نمی‌تواند مورد اعتراض کسانی که رای ندادند قرار بگیرد، زیرا در سرنوشت خودشان مشارکت نکردند.

ترقی بیان کرد: افرادی به مبانی دینی و اسلامی پایبند هستند و می‌خواهند بر اساس اعتقادات عمل کنند. همان‌طور که مقام معظم رهبری و امام(ره) این امر را مورد تاکید قرار دادند، رای دادن و شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است، بنابراین آنها نیز باید به عنوان یک تکلیف الهی و دینی حتما در سرنوشت خود مشارکت کنند و بدانند اگر بخواهند مشکلات کشور را حل کنند، راه حل آن انتخاب نمایندگان خوب، شایسته و کارآمد برای تشکیل یک مجلس قوی است.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص اینکه مردم چگونه باید به فرد مناسب و شایسته دست پیدا کنند، گفت: در درجه اول همان‌طور که بارها مقام معظم رهبری و امام(ره) تاکید کردند، افراد باید با بصیرت، تحقیق و بررسی نسبت به یک یک نامزدها شناخت پیدا کنند که کدام یک از آنها ویژگی‌ها و خصوصیات مقام معظم رهبری یعنی انقلابی بودن، متدین بودن، شجاع بودن و کارآمد بودن را دارند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: اگر خود مردم توانستند این افراد را بشناسند که چه بهتر، اما اگر نتوانستند تحقیق کنند یا فرصت تحقیق نداشتند، به پیشنهادات یا لیست افرادی که به شناخت و بررسی‌های آنها اعتماد دارند، رای دهند و معمولا در چنین مواردی لیست‌های مورد حمایت روحانیت و نیروهای انقلاب کمک‌کننده بسیار خوبی برای مردم است تا بتوانند با توجه به دقتی که این نوع کارشناسان، افراد و معتمدین روی افراد انجام می‌دهند به اعتماد آنها به لیستی رای دهند که مورد تایید این افراد است و می‌تواند سلامت، شایستگی و کارامدی این افراد را برای مجلس آینده تضمین کند.

وی در خصوص تبلیغات نامتعارف برخی کاندیداها، عنوان کرد: مردم باید به درستی بدانند که وظایف نمایندگان مجلس چیست. عمدتا وظایف آنها قانون‌گذاری، حل مشکلات کشور از طریق قوانین مناسب و مطلوب اسلامی، نظارت بر عملکرد دولت و جلوگیری از تخلفات آن، نظارت بر تمام قراردادها و پیمان‌های دولت با کشورهای خارجی، رای اعتماد دادن به کابینه دولت، پیگیری مطالبات به حق مردم و در نهایت تذکر و استیضاح وزرا و کارگزاران نظام است که در انجام وظایف و مسئولیت‌های خود کوتاهی داشتند.

ترقی اضافه کرد: اگر نماینده هر وعده و وعید دیگری غیر از وظایفی که بر عهده دارد، بدهد، طبیعتا خارج از این وظایف و اختیارات است و مردم نباید به این وعده و وعیدها توجه خاصی داشته باشند. باید از سوی مردم در تمیز دادن بین نماینده مجلس با شعارها و وعده وعیدها دقت صورت گیرد تا تفاوت بین نماینده‌ای که صادقانه عمل می‌کند و افرادی که سعی دارند با وعده و وعید مردم را جلب کنند، مشخص شود.

منبع: ایسنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها