ثروتمندان را گردن می‌زنم! همگی مجبورید مسواک بزنید! ما به کرگدن رای می‌دهیم / عجیب‌ترین نامزدهای انتخاباتی و وعده‌هایشان را بشناسید

مردم سائو پائولو در انتخابات شهرداری شهر خود طی یک اقدام عجیب یک حیوان را به عنوان شهردار انتخاب کردند. آنها بیشترین رای را به یک کرگدن که در باغ وحش مرکزی سائوپائولو نگهداری می‌شد، دادند و او را پیروز انتخابات کردند.

ثروتمندان را گردن می‌زنم! همگی مجبورید مسواک بزنید! ما به کرگدن رای می‌دهیم / عجیب‌ترین نامزدهای انتخاباتی و وعده‌هایشان را بشناسید

به گزارش خبر فوری ، یکی از حواشی جالب و قابل توجه در هر رقابت انتخاباتی، شرکت برخی نامزدهای عجیب و غریب با عقاید و وعده‌های جالب و نسبتا احمقانه بوده است. در همین انتخابات ما بوده اند کسانی که علت حضور خود را تامین علوفه برای گوسفندان خود دانسته‌اند. گاهی شرکت افراد در انتخابات نه صرفا رویدادی طنز بلکه فعالیتی هدفمند جهت ارسال پیامی مهم بوده است. به طور مثال مرحوم ناصر حجازی یک سال در انتخابات نامزد شد. زمانی که هدف این کار را از او پرسیدند گفت می‌خواستم به سیاستمداران نشان دهم که ورود یک فرد غیرمتخصص به عرصه ای تخصصی چه حالی دارد.

با این حال، به نظر می‌رسد در بسیاری از اوقات انتخابات یک سمت و سوی نهیلیستی و پست مدرن پیدا می‌کند. زمانی که یک پودر ضد حساسیت در پیکوزوا بیشترین رای را می‌آورد یا یک کرگدن پیروز انتخابات می‌شود، به نظر می‌رسد که نوعی پیام اعتراض از جانب مردم و شرکت کنندگان به سمت مسئولان مخابره می‌شود.

یکی از قسمتهای سریال مشهور "آیینه سیاه" به صورت واضح به این مطلب می‌پردازد. در فضای بسته و تاریک یک کشور غربی و در آستانه انتخابات، یک شخصیت انیمیشنی شروع به تمسخر و هجو نامزدهای انتخاباتی می‎کند. این شخصیت کارتونی که یک سگ آبی است از طریق همین هجوها و حملات، هر روز محبوب‌تر می‌شود. این محبوبیت نهایتا باعث می‌شود در انتخابات شرکت کرده و بیشترین رای را بیاورد.

در دنیای واقعی هم مواردی بوده که بی شباهت به ماجرای "سگ آبی" نیست. در طول تاریخ بارها نامزدهای عجیب و غریب با عقاید و دعاوی عجیب‌تر وارد گود انتخابات شده اند تا پیغام اعتراض خود را رسانده یا به نوعی از طریق شوخی و خنده بتوانند پیروز شوند. تلاش آنها گاه منجر به پیروزی شده و گاهی نیز هیچ ثمری برای آنها نداشته است.

در این گزارش به برخی از مهمترین این نمونه‌ها و نامزدهای انتخاباتی عجیب و غریب می‌پردازیم.

زنی که وعده داد ثروتمندان را گردن می‌زند

در سال 2012 یک زن کمدین به نام "روزانا بار" (Roseanne Barr) در انتخابات ریاست جمهوری کشورش، آمریکا شرکت کرد. وعده‌های او باعث خنده بسیاری از افراد شد. او یک حزب جدید به وجود آورد و نام آن را "حزب چای سبز" نامید. او هدف اصلی خود را از شرکت در انتخابات افزایش سلامت روانی مردم دانست. با این حال، ادعای او در مورد طبقه یک درصدی ثروتمند آمریکا یا همان وال استریتی‌ها جنجالی شد. او به تبع برنی سندرز با ثروت اندوزی این افراد و سیستم کاپیتالیسم مخالفت کرد اما برعکس سندرز وعده داد که در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور همه این افراد به اصطلاح کاخ نشین را دستگیر و گردن خواهد زد.

مسواک زدن اجباری می‌شود

شخصی به نام "ورمین" که گروهی هنری به نام (Vermin Love Supreme) را هدایت می‌کرد، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد. این شخص که یک چکمه را به جای کلاه روی سر خود می‌گذاشت، شعارها و وعده های انتخاباتی عجیبی می‌داد. ورمین در انتخابات 2004، 2008، 2012 و 2016 شرکت کرد و هر بار در بین برخی روستاها سخنرانیهایی کرد و طرفدارانی یافت. او وعده داده بود که به هر آمریکایی یک یابو می‌دهد. همچنین او تاکید داشت که در صورتی که رئیس جمهور شود مسواک زدن را اجباری می‌کند. نکته جالب این است که این شخص در هر انتخابات حدود 300 رای به دست می‌آورد.

وقتی موشها در انتخابات دخالت کردند

"ویلیام هیل تامپسون"، کاندید شهردار شیکاگو، برای انتخابات طی یک حرکت عجیب، با موشهای قفس مناظره کرد. تامپسون قبلا هم شهردار شیکاگو بود؛ از سال 1915 تا 1923. زمانی که رسوایی‎های مختلف او را مجبور به استعفا کرد او دوباره در سال 1927 کاندیدا شد اما همچنان در بین مردم به خاطر فسادش مشهور بود.

بنابراین، او برای اصلاح وجهه‌ی خود، مناظره ای را در تئاتر کورت در مرکز شهر شیکاگو برگزار کرد. هزاران نفر از رای دهندگان را دعوت کرد و سپس دو موش را به صحنه آورد و با آنها نوعی مناظره ی مجازی انجام داد. در این مناظره حرفهای بامزه ای را درباره فسادهایش زد و توانست از طریق خنده و شوخی، آراء بسیاری را جذب خود نموده و مجددا شهردار شود.

کرگدنی که پیروز انتخابات شد

مردم سائو پائولو در انتخابات شهرداری شهر خود طی یک اقدام عجیب یک حیوان را به عنوان شهردار انتخاب کردند. در آن زمان، بسیاری از شهروندان، قصد داشتند انتخابات را تحریم کنند چرا که به سیاست کلی شهرداری و دولت اعتراض داشتند. آنها اما به جای تظاهرات و خشونت اقدام قابل توجهی را انجام دادند. آنها بیشترین رای را به "کارکارکو"(یک کرگدن که در باغ وحش مرکزی سائوپائولو نگه داری می‌شد) دادند و او را پیروز انتخابات کردند.

کرگدن باغ وحش سائوپائولو آراء بسیاری به دست آورد. طبق محاسبات، او حدود 100 هزار رای آورد؛ بیش از هر انسانی که در انتخابات کاندیدا شده بود.

کاندیدایی که مدعی حکومت بر جهان شد و خود را فرستاده خدا دانست

"هومر اوبری تاملینسون" (Homer Aubrey Tomlinson) از سال 1952 تا زمان مرگش در سال 1968 ، چندین بار نامزد ریاست جمهوری شد. او یک واعظ و اسقف آمریکایی بود که بعد از شرکت در انتخابات، حزب "تئوکراتیک" (Theocratic) را تأسیس کرد. او مدعی بود که می‌خواهد قوانین خدا را در زمین اجرا کند. هومر قبل از انتخابات ادعا كرد كه 75 هزار طرفدار دارد و به راحتی می‌تواند این عدد را به 75 میلیون تبدیل کند. با این حال، با نزدیک شدن به انتخابات و پی بردن به این نکته که رای نمی‌آورد، از رقابت کناره گیری کرد.

نکته جالب توجه این است که این اسقف بعد از کناره گیری ادعای بزرگتری کرد. هومر در سال 1966 خود را پادشاه جهان لقب داد. او بعد از هر شکست انتخاباتی ادعای خود را بزرگتر می‌کرد و از این جهت یکی از جالب ترین نامزدهای انتخاباتی بوده است.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ش
    0

    این خانم کمدین که میخواست ثروتمندان را گردن بزنه مثل حمید رسایی خودمونه که میخواد روحانی رییس جمهور را اعدام کنه

    نظرات شما -
    • فضول خان
      0

      این خواسته فقط رسایی نیست نصف ایران خواسته شون همینه

  • ابولولو
    0

    ما هم یه نامزدی داشتیم میگفت اگر رقیبم رای بیاره تو پیاده روها دیوار میکشه و مردم هم بهش‌رای دادن

  • حسن
    0

    دقیقا مانند ان کاندید که می گفت سربازی را لغو می کنم

  • ا
    0

    باز صد رحمت به نماینده های قبلی این جدیدا انگاری یه تختشون کمه بابا این همه جلف بازی والا نوبره ازسن سالتون خجالت بکشید حد اقل. بیچاره اون مردمی که اینا میخوان ازحقشون دفاع کنن

    نظرات شما -
    • Mr
      0

      خخخخخخخخخخخخخخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها