تسهیلات ویژه تردد اتباع عراقی در ایران تمدید شد

کاردار سفارت ایران در بغداد گفت: در راستای تحکیم پیوند‌های دوستی و برادری میان دو ملت و دولت‌های ایران و عراق و نیز تردد آسان‌تر اتباع دو کشور تسهیلات ویژه تردد اتباع عراقی در ایران تمدید شد.

تسهیلات ویژه تردد اتباع عراقی در ایران تمدید شد

سید «موسی علیزاده طباطبایی» کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد طی مصاحبه‌ای گفت: در راستای تحکیم پیوند‌های دوستی و برادری میان دو ملت و دولت‌های ایران و عراق و نیز تردد آسان‌تر اتباع دو کشور تسهیلات ویژه تردد اتباع عراقی در ایران تمدید شد.

او ادامه داد: بر این اساس از ششم اسفند ۹۸ تا چهارم خرداد ۹۹ به مدت سه ماه مُهر ورودی پلیس گذرنامه مستقر در مبادی ورودی به خاک جمهوری اسلامی ایران برای عراقی‌ها به منزله روادید یا مدت اقامت یک ماهه تلقی خواهد شد و نیازی به دریافت روادید در این بازه زمانی نخواهد بود.

او خاطرنشان کرد: از آنجا که در گذشته، این تسهیلات با استقبال چشمگیر مردم دو کشور رو به رو شد، کوشش‌های بسیاری صورت گرفت تا بار دیگر به صورت یکجانبه از سوی جمهوری اسلامی ایران، این تسهیلات تمدید شود.

طباطبایی ابراز امیدواری کرد که با همکاری دو کشور در آینده نزدیک لغو کامل روادید برای اتباع دو کشور نهایی و اجرایی شود که این مهم به یقین گام بسیار مهمی در مسیر تردد آسان و افزایش هم افزایی و تعاملات دو کشور و تحکیم پیوند‌های میان آنان خواهد بود.

در همین حال امروز وزارت کشور عراق نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از بیست و پنجم فوریه تا بیست و پنجم ماه مه میلادی (ششم اسفند ۹۸ تا چهارم خرداد ۹۹) مهر ورودی در گذرنامه اتباع ایرانی به منزله روادید یک ماهه خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها