تهیه‌کننده برنامه «شب موسیقی»:

صداوسیما برای پرداختن به جشنواره فجر محدودیت نداشت/ اهالی موسیقی نیامدند

تهیه‌کننده برنامه «شب موسیقی» تاکید کرد که این برنامه برای پرداختن به جشنواره موسیقی فجر با مشکل و محدودیتی مواجه نبوده است.

صداوسیما برای پرداختن به جشنواره فجر محدودیت نداشت/ اهالی موسیقی نیامدند

حبیب‌الله ذوالفقاری ـ تهیه‌کننده «شب موسیقی» ـ درباره پوشش سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر در قالب این برنامه گفت: از طرف سازمان صداوسیما و مدیریت شبکه چهار سیما برای پرداختن به جشنواره موسیقی فجر هیچ محدودیت و مشکلی نداشتیم، بلکه برعکس، نظرشان بر این بود که جشنواره موسیقی فجر در تلویزیون منعکس شود.

او در عین حال توضیح داد: «محدودیتی که برای پوشش جشنواره موسیقی فجر وجود داشت از طرف خود اهالی موسیقی بود. خیلی‌ها که باید در برنامه حضور می‌داشتند نیامدند و بعضی‌ها هم آمدند اما حرف جدی نزدند؛ در صورتی که من با آنها طرح موضوع کرده بودم که این برنامه بحث جدی درباره موسیقی و به ویژه جشنواره فجر دارد.

ذوالفقاری تاکید کرد،‌ ممکن است این تصور به اشتباه ایجاد شود که محدودیت پوشش جشنواره موسیقی فجر در برنامه ما از جانب سازمان صداوسیما بوده است اما من خودم به عنوان برنامه‌ساز می‌گویم که هیچ محدودیتی از جانب سازمان نداشتم.»

ذوالفقاری درباره ویژه‌برنامه «شب موسیقی» برای جشنواره موسیقی فجر، یادآور شد: «جمعه، شنبه و یکشنبه (۲۵، ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه) ویژه برنامه جشنواره موسیقی را به صورت زنده پخش کردیم و مهمان‌های مرتبط با موضوع‌ جشنواره را دعوت کردیم. ما در این سه شب به بررسی کمی و کیفی و ارزیابی جشنواره پرداختیم و رویکردمان بیشتر نقد و تحلیل بود.

برنامه به صورت زنده در استودیو «شب موسیقی» پخش می‌شد و اجراها نیز شب قبل پوشش داده و در برنامه زنده پخش می‌شدند. تمرکز ما بر اجراهای تالار وحدت و رودکی بود. اجراها در حد امکان پخش می‌شدند و ما اجراها را با دو دوربین تصویربرداری کردیم.»

تهیه‌کننده «شب موسیقی» درباره چهارچوب‌های صداوسیما برای پخش برنامه‌های زنده عنوان کرد: سازمان صداوسیما چهارچوب‌ها و سیاست‌هایی دارد که ما برنامه‌سازان آنها را می‌شناسیم و موظف به رعایت آنها هستیم. ما با رعایت این چهارچوب‌ها، جشنواره موسیقی فجر را به خوبی پوشش دادیم، به نحوی که خیلی‌ها به زبان آمدند و گفتند فکر نمی‌کردیم تلویزیون این‌ها را پخش کند.

او درباره‌ی پوشش اختتامیه سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر نیز گفت: عصر پنجشنبه برنامه را ضبط می‌کنیم و اختتامیه را پوشش می‌دهیم اما یکشنبه هفته بعد در قالب برنامه «شب موسیقی» پخش خواهد شد.

ذوالفقاری در پایان گفت: من بیش از بیست سال است که تهیه کننده هستم و۱۰ ـ ۱۲ سال است که به طور خاص در حوزه موسیقی فعالیت دارم. در ایام‌جشنواره از خیلی‌ها خواهش کردم تا مهمان برنامه باشند و اگر نقدی و حرفی دارند بگویند اما خودشان نپذیرفتند.

منبع: ایسنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها