متخصص بیماری های عفونی:

اگر کسی علایم تنفسی دارد باید به پزشک مراجعه کند/ افراد از روبوسی و دست دادن خودداری کنند

متخصص بیماری های عفونی گفت: مردم با افراد دست ندهند و روبوسی نکنند و اگر کسی علایم تنفسی دارد باید به پزشک مراجعه کند و می بایست از او فاصله گرفت.

اگر کسی علایم تنفسی دارد باید به پزشک مراجعه کند/ افراد از روبوسی و دست دادن خودداری کنند

دکتر هوشنگ ساغری، متخصص بیماری های عفونی در خصوص توصیه های لازم در مورد بیماری کرونا ویروس گفت: افراد باید در ابتدا بهداشت شخصی خود را مراعات کنند اگر ترشحاتی از مخاط خود دارند و عطسه و سرفه می کنند باید این ترشحات را در دستمالی محدود کنند و بعد به سطل زباله بیندازند. ماسک بزنند و در جایی که ازدحام جمعیت وجود دارد از جمله مترو و اتوبوس و… حاضر نشوند. از سفر به شهرهایی که بیماری ثابت و اعلام شده است خودداری شود.

اگر کسی علایم تنفسی دارد باید به پزشک مراجعه کند

وی افزود: مردم با افراد دست ندهند و روبوسی نکنند و اگر کسی علایم تنفسی دارد باید به پزشک مراجعه کند و می بایست از او فاصله گرفت. مساله مهم شستن دست است هر فردی در هر کجا حاضر می شود و یا کار می کند باید روزی چند بار دست های خود را بشوید. شستشوی دستها با آب و صابون یکی از اصول اساسی در پیشگیری از بیماری های ویروسی و به طور کلی بیماری ها است.

افراد مسن و گروههای آسیب پذیر در این مدت از خانه خارج نشوند

دکتر ساغری تصریح کرد: بهتر این است که افراد مسن و گروههای آسیب پذیر در این مدت از خانه خارج نشوند و در شهر تردد نکنند. اگر کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و به بیماری مبتلا شوند برای آنها بسیار خطرناک خواهد بود و بهتر این است که با عدم حضور در مکان های شلوغ از ابتلا پیشگیری کنند.

در صورت مشکوک بودن به بیماری باید مهدها و مدرسه ها را تعطیل کنند

افراد باید از روبوسی و دست دادن خودداری کنند

وی در مورد اینکه برای کسانی که به دلیل شغل خود مجبور به حضور در مکان های پرجمعیت هستند و بچه هایی که به مدرسه می روند چه توصیه ای دارید؟ گفت: در صورت مشکوک بودن به بیماری باید مهدها و مدرسه ها را تعطیل کنند و مراجعه نباشد و به مدرسه و مهد نروند. در مهد ها و مدارس نیز نکاتی جز شستن دست با آب و صابون و زدن ماسک وجود ندارد، چون راهی نیست و واکسن و دارویی برای پیشگیری وجود ندارد. افراد باید از روبوسی و دست دادن خودداری کنند. چون راه دیگری وجود ندارد و اصل شستن دستها است.

منبع: شفقنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    اینقدرمردم ساده دل وبدبختند که دیگه کروناوبقییه دردها سهل است دسته گل چینی موش وجانورخوربه ایران خوش امدی

  • پیام
    0

    من چه کنم تو خودت میل جدایی داشتی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها