حملات ارتش ترکیه و پاسخ سوریه در محور النیرب در حومه ادلب

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: ترکیه حملات توپخانه‌ای علیه ارتش سوریه را بعد از رصد این حملات توسط روسیه و ابلاغ آن به طرف ترکیه‌ای متوقف کرد.

حملات ارتش ترکیه و پاسخ سوریه در محور النیرب در حومه ادلب

وزارت دفاع روسیه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، جنگنده‌های سو ۲۴ روسیه یک دستگاه تانک، شش خودروی زرهی و پنج خودروی شاسی بلند تمام چرخ در شمال سوریه را منهدم کردند.

مرکز آشتی در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، حملات روسیه باعث شد ارتش سوریه بتواند حملات شورشیان در منطقه را با موفقیت ناکام بگذارد.

در این بیانیه اشاره شده است: نیروی هوایی روسیه تجهیزات وابسته به افراد شورشی را که مجهز به سلاح‌های سنگین بودند،‌ منهدم کردند.

این مرکز تصریح کرد: گروهک‌های تروریستی امروز برابر با ۲۰ فوریه حملات متعددی را با تعداد زیادی خودروی زرهی به واحدهای ارتش سوریه در محور قمیناز - النیرب صورت دادند.

طبق این بیانیه، نیروهای مسلح شورشی از حمایت توپخانه‌ای ارتش ترکیه برخوردار بودند که توانستند به خط دفاعی ارتش سوریه نفوذ کنند.

در این بیانیه آمده است: روسیه از ترکیه می‌خواهد دست از حمایت از تروریست‌ها و تجهیز آنها به سلاح بردارد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، چهار سرباز سوریه به ضرب آتش توپخانه‌های ترکیه در محور النیرب زخمی شدند.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد: ترکیه حملات توپخانه‌ای علیه ارتش سوریه را بعد از رصد این حملات توسط روسیه و ابلاغ آن به طرف ترکیه‌ای متوقف کرد.

در این راستا وزارت خارجه روسیه از آنکارا خواست از اظهارنظرهای تند درباره ادلب و به جریان انداختن نقش کارشناسان اجتناب کند.

ترکیه افزود: ما اهداف مشخصی را بعد از حملات هوایی که منجر به کشته شدن سربازانی در ادلب شد،‌ زدیم.

وزارت دفاع ترکیه خاطرنشان کرد: حملات هوایی و حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه نزدیک ادلب منجر به کشته شدن دو سرباز ترکیه و زخمی شدن پنج تن دیگر شد.

این وزارتخانه مدعی کشتن ۵۰ سرباز سوریه در حملات امروز شد.

پیشتر شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داده بود، پایگاه‌های ارتش سوریه در دو شهرک سراقب و النیرب در حومه شرقی ادلب امروز هدف چند خمپاره قرار گرفتند.

شبکه المیادین نیز به نقل از منابع میدانی گزارش داد، تسلط کنترل ارتش ترکیه بر بخش‌هایی از النیرب صحت ندارد.

یک منبع نظامی به روسیا الیوم گفت: ارتش سوریه تعدادی از خودروهای زرهی ارتش ترکیه را که در حال پیشروی به سمت شهرک النیرب در شمال غرب سوریه بودند، منهدم کرد.

شبکه ماهواره‌ای سی ان ان ترکیه هم اعلام کرد، توپخانه ارتش ترکیه پایگاه‌های ارتش سوریه را با هدف پوشش پیشروی نیروهای ویژه این کشور و تانک‌ها به سمت مناطق تحت کنترل نیروهای دولت سوریه در ادلب هدف قرار داد.

همچنین یک منبع نظامی به روسیا الیوم گفت: گروه‌های مسلح با حمایت ارتش ترکیه حمله شدیدی را به پایگاه‌های ارتش سوریه در سراقب و النیرب آغاز کردند.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نیروهای ترکیه‌ای و شبه‌نظامیان وابسته به آنها حمله خمپاره‌ای گسترده‌ای به شهرک النیرب در حومه ادلب انجام دادند.

گفته می‌شود این حملات شدید همزمان با استقرار گسترده نیروهای ترکیه‌ای و گروه‌های شبه‌نظامی در اطراف قمیناز و صرمین و آمادگی برای آغاز یک عملیات زمینی جدید به النیرب انجام شد.

ترکیه چند روز قبل نیز عملیات مشابهی انجام داد که به کنترل موقت آن بر این شهرک منجر شد اما نیروهای دولت سوریه به سرعت شهرک النیرب را پس گرفتند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها