تازه‌ترین پیش‌بینی‌ها از انتخابات فردا / نه لیست اصولگرایان پیروز می‌شود، نه اصلاح‌طلبان


1 اسفند 1398 - 22:05
5e4ed1557de84_2020-02-20_22-05
تازه‌ترین آمارها از انتخابات فردای مجلس نشان می‌دهد که هیچ لیست سیاسی فردا در تهران پیروز قطعی نخواهد بود.

براساس پیش‌بینی‌های مرکز افکارسنجی ایسپا، احتمال رسیدن انتخابات در تهران به دور دوم بالاست و مانند دوره قبل انتخابات، لیست کاملی در نرحله اول به مجلس نخواهد رسید.

آمارها نشان می‌دهد، ۵۳/۵ درصد مردم کل کشور در انتخابات شرکت نمی‌کنند و در این میان ۹.۴ درصد گفته­‌اند به اصلاح‌طلبان و ۱۵.۲ درصد به اصولگرایان رأی خواهند داد. ۲۸.۵ درصد هم گفته­‌اند به هیچکدام رأی نخواهند داد.

در تهران آمار مشارکت پایین‌تر از دیگر شهرهاست و تنها ۲۷ درصد مردم تهران در انتخابات شرکت می‌کنند. بنابراین رای هیچ لیستی در تهران به ۲۰درصد نمی‌رسد.

باتوجه به اینکه اصولگرایان در آخرین روز در تهران به لیست وحدت رسیدند، ممکن است ۶ یا ۷ چهره اصولگرا از پایتخت در مرحله اول وارد مجلس شوند و از اصلاح‌طلبان نیز امکان دارد ۲ تا ۳ نماینده در دوره اول بهارستان‌نشین شوند.

بر این اساس اگر مشارکت پایین بوده و آرای مردم بین چهره‌های مختلف توزیع شود، احتمالا تکلیف حدود ۲۰ کرسی مجلس از حوزه انتخابیه تهران در دوره بعدی رقم خواهد خورد.

مصطفی انتظاری هروی

تازه‌ترین آمارها از انتخابات فردای مجلس نشان می‌دهد که هیچ لیست سیاسی فردا در تهران پیروز قطعی نخواهد بود.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

5e4ed1557de84_2020-02-20_22-05
1 اسفند 1398 - 22:05

براساس پیش‌بینی‌های مرکز افکارسنجی ایسپا، احتمال رسیدن انتخابات در تهران به دور دوم بالاست و مانند دوره قبل انتخابات، لیست کاملی در نرحله اول به مجلس نخواهد رسید.

آمارها نشان می‌دهد، ۵۳/۵ درصد مردم کل کشور در انتخابات شرکت نمی‌کنند و در این میان ۹.۴ درصد گفته­‌اند به اصلاح‌طلبان و ۱۵.۲ درصد به اصولگرایان رأی خواهند داد. ۲۸.۵ درصد هم گفته­‌اند به هیچکدام رأی نخواهند داد.

در تهران آمار مشارکت پایین‌تر از دیگر شهرهاست و تنها ۲۷ درصد مردم تهران در انتخابات شرکت می‌کنند. بنابراین رای هیچ لیستی در تهران به ۲۰درصد نمی‌رسد.

باتوجه به اینکه اصولگرایان در آخرین روز در تهران به لیست وحدت رسیدند، ممکن است ۶ یا ۷ چهره اصولگرا از پایتخت در مرحله اول وارد مجلس شوند و از اصلاح‌طلبان نیز امکان دارد ۲ تا ۳ نماینده در دوره اول بهارستان‌نشین شوند.

بر این اساس اگر مشارکت پایین بوده و آرای مردم بین چهره‌های مختلف توزیع شود، احتمالا تکلیف حدود ۲۰ کرسی مجلس از حوزه انتخابیه تهران در دوره بعدی رقم خواهد خورد.

مصطفی انتظاری هروی

17

نظرات 20
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
ازاد 3 7 پاسخ 1398/12/2 -13:26

تمامش شو ونمایش هست شاید اندکی مردم توشهرهای کوچک وروستاها شرکت کنند ولی قطعا درشهرهای بزرگ طبق نظرسنجی ها نهایت مشارکت 20درصد بیشترنخواهد بود

الف 9 5 پاسخ 1398/12/2 -11:42

خاک بر سر شما ای خبرگزاری بی غیرت و دشن شاد کن. ذره ای شعور و فهم کار حرفه ای رو ندارید. به جای این که مردم رو تشویق به حضور حداکثری کنید همراه و بلکه جلوتر از بی بی سی دارید مردم رو به شیوه ـ حرفه ای ـ مأیوس می کنید!!!! واقعا جای تاسف داره!!!

حسن 6 2 پاسخ 1398/12/2 -10:09

تحلیل گر نابغه مواظب خودت باش

محمد 6 3 پاسخ 1398/12/2 -09:07

خبر فوری شده فقط بازتاب نظرات بر و بچ مستقر در آلبانی واقعا متاسفم

سروری 9 9 پاسخ 1398/12/2 -07:28

چه تحلیل مسخره ای؟؟؟؟....... مشارکت در تهران خیلی زیاد خواهد بود به کوری چشم دشمنان پیروزی قطعی با اصواگرایانه

حسین 10 5 پاسخ 1398/12/2 -02:29

اگه مجلس در راس امور پس چرا اجاره ندادن که برای موضوع گرانی بنزین تصمیم گیری کنن؟ این چه مشارکت در امور کشور ؟ ما رای یدیم نماینده بفرستیم مجلس بعد از بالا تصمیمات بزرگ بگیرن؟؟؟؟ واقعا همیشه در تمام انتخابات ها شرکت کردم. اما سر قضیه بنزین دل چرکین و نا امید شدم

ا 2 5 پاسخ 1398/12/2 -01:36

همین جوری هم ملت با اکراه میخواستن بیان الان کرونا هم اومد بهونه خوبی برای انهایی که میخواستن رآی ندن

کرونا 3 6 پاسخ 1398/12/2 -01:09

خدا لعنت کند نفوذی ها را که با این کرونا .وبی دارویی .مردم نمیتوانند در جای شلوغ شرکت کنند

حمید 3 5 پاسخ 1398/12/1 -23:40

هر کی یک رای بیشتر داشت بره مجلس که دوباره این همه خرج نذارن رو دست کشور و دور دومی در کار نباشه درضمن به نظر من اصولگراها مجلس این دوره به دستشون می افته و ما مردم هم طبق معمول هیچی حساب نمی شیم

حسین 1 1 پاسخ 1398/12/1 -23:24

یکی از افتضاح ترین جملاتش اینه که

حسین 0 0 پاسخ 1398/12/1 -23:24

یکی از افتضاح ترین جملاتش اینه که

ح 1398/12/3 -05:25

حسین جان بیشتر توضیح میدادی

سیف. الدین جمالی 8 6 پاسخ 1398/12/1 -23:18

آمارسازی نکنید،ازهمین حالا برای خودتون سناریوهای مهندسی شده ننویسید،چون تاجایی که نظرسنجیهانشان دادند،هشتادو سه درصدازمردم درانتخابات شرکت نمیکنندواین میتونه ی فاجعه ملی وبدترین اعتراض مدنی باشه که ته مانده آبروی نظام رابه چالش بکشه.

بیژن 3 6 پاسخ 1398/12/1 -23:16

سلام،الان قسم میخورم هر مسئول و نماینده دویست ماسک برده خونه که نکنه عزیزانشان آسیب ببینند آخه یکی نیست بگه شما خودتون اصل ویروسیت ویروس آلفا و بتا و گاما در برابر شما هیچند، فردا حتما رای میدهم چون خیلی دوستتون دارم منتظر باشید.

Mr 1398/12/2 -09:05

کاش یه دکمه بود واسه هم مثبت هم منفی خخخ

مریم 10 2 پاسخ 1398/12/1 -23:12

من که حدس میزنم بیشتر کرسی های مجلس این دوره رو اصول گراها بگیرند.

رضا 4 23 پاسخ 1398/12/1 -22:29

ای کاش الکترونیکی بود از تو خونه رای میدادیم ، الان با این وضع کرونا آدم میترسه بره جاهای شلوغ ، نه دارو هست، نه بیمارستانا تجهیزه ، هیچی بگیریم میمیریم

ایرانی 1398/12/1 -23:35

رضا هستند از کمپ منافقین در آلبانی

یکی از مردم 1398/12/1 -23:53

بله بعد هم راحت آمار عجیب شرکت دهها میلیونی در انتصابات!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

محمود 1398/12/2 -00:00

داداشی اگه انتخابات الکترونیک باشه تقلب کم میشه کاندیداهای عزیز نمی تونن تقلب کنن عذاب وجدان می گیریم

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks