رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

هشت مورد مشکوک به کرونا ویروس در استان وجود داشت که یک نفر تأیید شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: هشت مورد مشکوک به کرونا ویروس در استان مرکزی وجود داشت که بعد از انجام آزمایش های تخصصی فقط یک نفر تایید شد.

هشت مورد مشکوک به کرونا ویروس در استان وجود داشت که یک نفر تأیید شد

دکتر سید «محمد جمالیان» با اشاره به اینکه بر اساس شواهد آزمایشگاهی ابتلای یک نفر در اراک به کرووید 19 تایید شده گفت: بیمار مذکور در حال حاضر در بیمارستان و تحت مراقبت های ویژه و قرنطینه است و مورد آزمایشگاهی فرد مشکوک به کرونا ویروس برای تایید نهایی به وزارت بهداشت ارجاع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه فرد مبتلا به ویروس ساکن قم و از همکاران است، افزود: هم استانی های عزیز می توانند با رعایت نکات بهداشتی از جمله شستشوی دست ها، دست ندادن با یکدیگر، روبوسی نکردن و رعایت فاصله یک متری با افزاد مبتلا به سرماخوردگی به آسانی از این بیماری پیشگیری کنند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مبتلایان به این ویروس به‌صورت سرپایی درمان می شوند، ادامه داد: امید است با رعایت نکات بهداشتی شاهد سلامت همه اقشار جامعه باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: هشت مورد بیمار مشکوک به کرونا ویروس در کل استان و اراک وجود داشت که پس از آزمایش‌های تخصصی بیماری یک نفر تایید شد و نتایج آزمایشگاهی هفت بیمار دیگر منفی بود.

دکتر جمالیان در ادامه با بیان اینکه تجهیزات تخصصی آزمایشگاهی کرونا ویروس از کشور آلمان خریداری و در اراک مستقر شده است، بیان کرد: نیروی متخصص و آموزش دیده نیز در استان وجود دارد و با کمترین فرصت‌سوزی امکان تشخیص و اقدامات لازم در زمینه بیماران احتمالی وجود دارد.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه خبرها در رابطه با این بیماری به سرعت توسط روابط عمومی دانشگاه و منابع موثق به اطلاع هم استانی ها خواهد رسید، بیان کرد: خواهشمندیم مردم عزیز به شایعات توجه نکنند و ترس و وحشت مردم از کرونا ویروس بی مورد است

وی با تاکید بر اینکه ۳۰ درصد از بیماران نیاز به بستری دارند، ادامه داد: این ویروس تنها ۲ تا چهار درصد منجر به مرگ می‌شود که این مهم با آنفلوآنزایی که امسال پشت سر گذاشته شد قابل مقایسه نیست.

دکتر جمالیان با بیان اینکه سرعت انتقال این ویروس بالا است، خاطر نشان کرد: این امر با رعایت اصول بهداشتی فردی قابل پیشگیری است و همه باید بهداشت فردی را به دقت رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که داری تب و علایم همچون سرماخوردگی هستند باید حتما از ماسک استفاده کند و بهداشت را رعایت کنند، ادامه داد: این افراد باید تا حد امکان از منزل خارج نشود.

دکتر جمالیان شستشوی دست‌ها با آب و صابون مایع به مدت ۲۰ ثانیه چندین بار در روز را الزامی دانست و گفت: این مهم در کاهش سرعت پخش ویروس اثر مستقیم دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ضمن تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی شفاف و بدون پرده در مورد این بیماری سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی است، گفت: مردم برای پیگیری اخبار کرونا تنها از مراجع رسمی خبری و رسانه‌های معتبر اقدام کنند.

منبع: شبستان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رتبه 4 کنکورسال85 (فقرا)
    0

    خبر فوری یک خبر گزاری وابسته به دولت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها