الزامی نبودن ثبت اثرانگشت هنگام شرکت در انتخابات در همدان

استاندار همدان با بیان اینکه جمهوریت نظام با رأی مردم تجلی پیدا می‌کند، گفت: مشارکت در استان همدان از میانگین کشور بالاتر است و پیش‌بینی می‌شود مشارکت این دوره  از دوره قبل بیشتر باشد.

الزامی نبودن ثبت اثرانگشت هنگام شرکت در انتخابات در همدان

سید سعید شاهرخی جمعه دوم اسفندماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه میانگین مشارکت ۱۰ دوره انتخابات مجلس در استان همدان ۶۰ درصد است، اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی انتخابات یکی از برکات مهم و دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی ایران است که در قانون اساسی نهادینه شده و این حق را برای مردم ایجاد کرده که با حضور در پای صندوق‌های رأی و اعلام نظر در موضوعات مختلف به صورت مستقیم در سرنوشت خود اثرگذار بوده و تحقق بخش شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» باشند به طوریکه جمهوریت نظام با رأی مردم تجلی پیدا می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه حوزه‌های اخذ رأی استان فعال هستند، تصریح کرد: روندی که رصد می‌کنیم نشان دهنده شور مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی است.

وی با اشاره به مشارکت مردم همدان در دوره‌های گذشته انتخابات مجلس، خاطرنشان کرد: استان همدان بیشترین مشارکت را در دوره پنجم مجلس با ۷۳.۲ درصد و کمترین مشارکت را در مجلس هفتم با ۵۱.۱ درصد داشته است.

شاهرخی با بیان اینکه انتخابات نمایشی از مردم سالاری دینی به معنای واقعی کلمه است، تصریح کرد: حق رأی مردم حق تعیین سرنوشت آنهاست.

وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی اثبات شده رأی مردم واقعی، اثرگذار و تعیین کننده است، افزود: مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رأی روش اداره کشور و قانون‌گذاری توسط نخبگان خود با رأی خودشان تعیین می‌کنند.

استاندار همدان ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران همه مسئولان تأثیرگذار با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند و این ظرفیت بزرگی است که باید قدر دانست.

شاهرخی خاطرنشان کرد: با نگاه به مشارکت ادوار مختلف می بینم مردم همدان همیشه حضور پررنگ و معناداری را در انتخابات داشتند و بر این اساس امروز هم از ساعات اولیه حضور مردم در پای صندوق های رأی در استان گسترده است و پیش‌بینی می‌کنیم مشارکت حداکثری را شاهد باشیم و مردم استان در تشکیل مجلسی قوی و توانمند شریک باشند.

الزامی نبودن ثبت اثرانگشت هنگام شرکت در انتخابات در همدان

ثبت اثر انگشت در تعرفه‌های انتخابات الزامی نیست

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای پیشگیری از انتشار کروناویروس در استان همدان ثبت اثر انگشت در تعرفه‌های انتخابات الزامی نیست و این موضوع به همه شعب اعلام شده و از طریق رادیو و تلویزیون این موضوع اطلاع رسانی شده است.

وی با بیان اینکه تمام شعبات در حال اخذ رأی هستند، گفت: در این دوره از انتخابات دستگاه‌های احراز هویت در شعبه‌ها وجود دارد که کار را روان و تسریع کرده است.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه فضای آرام و رقابتی در استان همدان وجود داشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه برنامه ریزی مدونی داشتیم روند اجرای انتخابات در استان به بهترین وجه ممکن انجام شده و در حال انجام است. در هفته تبلیغات هم در فضای آرام و رقابتی و خوبی تبلیغات داشتند و تخلفات تأثیرگذاری از سوی کاندیداها نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه تا کنون تخلفی که منجر به تشکیل پرونده شده باشد، در استان نداشته‌ایم، ادامه داد: فضای استان رقابتی و دقیق پیش می‌رود.

شاهرخی افزود: برای مدیریت برای اخذ آراء شهروندان حدود ۲۰ هزار نفر عوامل اجرایی و نظارتی، بازرسی و امنیتی و انتظامی ساماندهی شدند و در ابتدای صبح همزمان با سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کردند و هیچ مانعی در شعبات استان ایجاد نشده است.

الزامی نبودن ثبت اثرانگشت هنگام شرکت در انتخابات در همدان

استاندار همدان با بیان اینکه در شهر همدان مدارسی که شعبه اخذ رأی هستند، فردا تعطیل می‌شود، تصریح کرد: در شهر همدان چون کار شمارش به فردا کشیده خواهد شد و جمع بندی و ارائه اطلاعات فرآیند زمانبر است مدارسی که شعبه اخذ رأی هستند، تعطیل خواهند شد و در سایر شهرستان ها تعطیلی مدارس بستگی به پیشرفت کار دارد.

وی با اشاره به اینکه برای مدارسی که شعب اخذ دارند و کار شمارش به فردا کشیده می شود، تمهیداتی اندیشیده خواهد شد، تأکید کرد: فردا ادارات تعطیل نیستند اما کارمندان دولتی که در انتخابات حضور داشتند می‌توانند در محل کار حضور پیدا نکنند.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها