مشارکت حدود ۴٠ درصدی مردم آذربایجان‌غربی تا ساعت ۱۷ در انتخابات

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: تا ساعت ١٧ حدود ۴٠ درصد مردم واجد شرایط رای در استان، پای صندوق‌های رای حاضر شده و رای خود را در صندوق انداخته‌اند.

مشارکت حدود ۴٠ درصدی مردم آذربایجان‌غربی تا ساعت ۱۷ در انتخابات

علی مصطفوی رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ٢ میلیون و ٣٧٩ هزار و ۶۵۶ نفر واجد شرایط رای دهی در آذربایجان‌غربی وجود دارد و از این تعداد ١٣۵ هزار و ٢۶ نفر رای اولی هستند.

وی ادامه داد: این تعداد افراد می‌توانند رای خود را در ٢ هزار و ١١٧ شعبه و صندوق رای بیندازند.

وی اظهار داشت: در حال نزدیک شدن به ساعت پایانی رای‌گیری هستیم و کسانی که هنوز در رای‌گیری شرکت نکرده‌اند، خود را به شعبه‌های اخذ رای برسانند.

وی تاکید کرد: منتظر اعلام تمدید زمان رای‌گیری از سوی وزارت کشور هستیم و در صورت نیاز تمدید زمان تا دقایقی دیگر اعلام می‌شود.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون مشکل امنیتی در برگزاری انتخابات و مشکل قومیتی و عواملی از این قبیل نیز در شعبه‌ها مشاهده نشده و مردم استان متحدانه انتخابات باشکوهی را رقم می‌زنند.

به گزارش ایرنا، فرآیند برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی آغاز شد و در مرحله نخست تا ساعت ۱۸ ادامه می‌یابد.

۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر در آذربایجان‌غربی طی انتخابات روز جاری واجد شرایط رای دادن هستند که از این میزان ۴۹.۷۵ درصد مرد و ۵۰.۲۵ درصد زن می‌باشند.

۱۲ نفر از این استان راهی مجلس یازدهم می‌شوند که از این تعداد سه نفر سهم ارومیه و یک نفر سهم هرکدام از حوزه های انتخابیه ۹ گانه دیگر شامل «سلماس»، «خوی و چایپاره»، «ماکو، شوط، پلدشت و چالدران»، «مهاباد»، «بوکان»، «میاندوآب»، «نقده و اشنویه»، «شاهین‌دژ و تکاب» و «پیرانشهر و سردشت» است.

۱۳۷ نفر در آذربایجان‌غربی برای رسیدن به ۱۲ کرسی مجلس یازدهم با هم رقابت می‌کنند.

منبع: ایرنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها