جنتی ۹۳ ساله شد / فهرست سِمَت‌هایی که او در حال حاضر دارد

شناسنامه او که در انتخابات شکار شده است نشان می‌دهد او امروز سوم اسفند ماه وارد ۹۳ سالگی شده است.

 جنتی ۹۳ ساله شد / فهرست سِمَت‌هایی که او در حال حاضر دارد

احمد جنتی در سال ۱۳۰۵ در خانواده‌ای مذهبی در روستای‌ لادان‌ از بلوک‌ ماربین‌، واقع‌ در ۳ کیلومتری‌ غرب اصفهان به دنیا آمد. پدرش‌ ملا هاشم‌ از روحانیون‌ بزرگ و معتمد بود. وی به‌ مکتبخانه‌ رفت‌ و خود اندکی‌ از دروس‌ جدید را خواند و بعدها در قم‌، مقداری‌ زبان‌ انگلیسی‌ فراگرفت‌.

آیت‌ الله احمد جنتی‌ دوره‌ ادبیات‌ عرب‌ و مقدمات‌ سطح‌ را تا سال‌ ۱۳۲۴ در حوزه‌ علمیه‌ اصفهان‌ خواند و پس‌ از تکمیل‌ مقدمات‌ و طی‌ کردن‌ برخی‌ از دروس‌ سطح‌، به‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ رفت. با ورود به‌ قم‌ به‌ تکمیل‌ دروس‌ دوره سطح‌ پرداخت‌ و در درس‌ خارج‌ بزرگانی‌ همچون‌ آیت الله بروجردی‌ و امام خمینی (ره) شرکت‌ می‌کرد و در این‌ مدت‌ در بحث‌های اخلاق ‌و تفسیر نیز حضور می‌یافت.

وی در دوران‌ تحصیل‌ خود با افرادی چون‌ سعیدی‌، محسن‌ حرم‌پناهی‌، مفتح‌، سید کرامت‌الله‌ ملک‌ حسینی‌، ابوالقاسم‌ خزعلی‌ و محمد علی موحدی‌ کرمانی‌ به‌ مباحثه‌ درس‌ می‌پرداخت‌ و با بزرگانی‌ چون‌ بهشتی‌، قدوسی‌، آیت‌ الله مصباح‌ یزدی‌، آیت‌ الله سبحانی‌، آیت الله مشکینی‌ و آیت‌ الله امینی‌ مصاحبت‌ داشت.

آیت‌ الله احمد جنتی‌ پیش‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی، در سخنرانی‌ها، اجتماعات‌ عمومی‌ و جلسات‌ خصوصی‌ همواره‌ به‌ تبلیغ بر ضد حکومت‌ پهلوی‌ می‌پرداخت‌ و دیگران‌ را به‌ پیروی‌ از راه‌ امام خمینی (ره) دعوت‌ می‌کرد.

در درون‌ حوزه‌، در ملاقات‌ با علما و مراجع‌، آنها را از آخرین‌ اخبار حرکت‌ انقلابی‌ امام (ره)‌ و مردم‌ با خبر می‌ساخت‌. او با عضویت‌ در جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، به‌ برنامه‌ ریزی‌ هماهنگ‌ برای‌ برپایی‌ راهپیمایی‌ها، نوشتن‌ اعلامیه‌ها و ارتباط‌ با دیگر مراکز مرتبط‌ با نهضت‌ امام ـ همانند جامعه‌ روحانیّت‌ مبارز ـ می‌پرداخت و ارتباط‌ خود را با امام (ره) حفظ‌ می‌کرد تا از آخرین‌ فعالیت‌های‌ مبارزاتی‌ در قم‌، نجف‌ و دیگر شهرها اطلاع‌ پیدا کند.

او بارها در قم‌، رفسنجان‌ و جزیره‌ خارک‌ مورد تهدید و تعقیب‌ رژیم‌ شاه‌ قرارگرفت‌ و چند بار در قم‌ بازداشت‌ شد.

نخستین‌ مسؤولیت‌ وی پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌، قضاوت‌ در دادگاه‌های‌ انقلاب‌ با حکم‌ امام (ره) بود و در این دوران با همکاری چند تن دیگر به تدوین‌ و اصلاح‌ ساختار قضایی‌ کشور پرداخت. از مسؤولیت‌های مهم‌ وی عضویت‌ در شورای‌ نگهبان‌ قانون‌ اساسی‌، از نخستین‌ روزهای‌ تشکیل‌ این‌ نهاد است.

شناسنامه او که در انتخابات شکار شده است نشان می‌دهد او امروز سوم اسفند ماه وارد ۹۳ سالگی شده است.

منبع: همشهری آنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • وحید
    0

    داداشم جنتی.چرا شناسنامش قدیمیه؟

  • مجید
    0

    در قم‌، مقداری‌ زبان‌ انگلیسی‌ فراگرفت‌.?!!?

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بله. شهید بهشتی ظاهرا کلاس های زبان انگلیسی رو راه اندازی می کنه و بعضی از آقایون مثل آقای مصباح یزدی اونجا کلاس رفتن.

    • هموطنتم
      0

      آره، نکنه نمیشه توی قم زبان انگلیسی یاد گرفت؟

    • صادق
      0

      چیــــــه ؟ یعنی هر کسی که تو قم بیاد نمیتونه زبان انگلیسی یاد بگیره؟؟؟

  • ناشناس
    0

    ادام الله عمره

  • سمند
    0

    به جای این حرفها تولدش را باید تبریک گفت و باید از ایشان درسهای بسیار یاد گرفت که با یادگیری کمی زبان انگلیسی از زمان تشکیل شورای نگهبان از مهر 1371 همیشه دبیر شورای نگهبان بوده است و با 93 سال سن محکم ایستاده و هنوز یک تنه تمام جریانهای مختلف را کنار میزنه و رد صلاحیت می کنه

    نظرات شما -
    • یه نفر
      0

      خودت تنها یاد بگیر!

  • رتبه 4 کنکورسال85 (فقرا)
    0

    ای جان.ای جان. بیا شمع ها رو فوت کن

  • ایرانی
    0

    میگن انیشتن از 50 سالگی از نظر روحی و جسمی بسیار خسته شد که بیشتر اوقات خود را در مکانهای لوکس جایی که تردد خانمهای شیک پوش هم زیاد است میگذراند.

  • محمد
    0

    عمرش پر برکت

  • پرتغال فروش محل
    0

    كاش جوانهاى امروز هم مثل ايشان پشتكار داشتند إنسان بزرگوارى هستند البته از نظر بنده عمرش طولانى انشا الله

    نظرات شما -
    • حقوق یه میلیون و هفتصد!!!!
      0

      نه بابا ! اگه جونها کار هم چیدا کنن و با یه سنار حقوق هم سر کنن و هیچ چی هم گیرشون نیان به زور هم که شده بعد از 20-30 سال بازنشسته اش میکنن...بعد این آقا معلوم نیست از پست و مقام چرا سرنمیسه باید تا الان 3 بار بازنشسته میشد!!!! تازه اگه شناسنامه اش درست باشه!!!!

  • پارسی
    0

    واقعا بعنوان یک ایرانی از صمیم قلب متاسفم که سرنوشت کشور بزرگی چون ایران بدست ایشان رقم می خورد!!!، تاریخ گواهی خواهد داد.

  • کاک
    0

    به خبر فوری چه که چکسی چند ساله شد خبر فوری مگه فضوله یا با خداجنگ داره یا وکیل خواست،اونیکه این خبر را میزنه آرزوی مرگ دیگران را میکنه خدا مرگش را میرسونه

  • شهلا شهریاری
    0

    با این سن و سالش این همه شغل و درامد نجومی داره اون وقت پسر من که مهندس کامپیوتره و بیست هشت سالشه و سربازی هم رفته بیکاره این قشنگ نیست؟؟؟!!!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    ماشاا...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟