شمس‌الدین حسینی منتخب مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس یازدهم شد

رئیس حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس آباد گفت: شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت دهم، با کسب بیشترین آرای مردم از این حوزه انتخابیه به مجلس راه یافته است.

شمس‌الدین حسینی منتخب مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس یازدهم شد

سید امیرحسینی جو در گفت‌وگویی در تنکابن ، اظهار داشت: سید شمس الدین حسینی با کسب 44 هزار و 973 رأی به عنوان منتخب مردم حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس آباد به مجلس شورای اسلامی راه یافته است.

وی افزود: علی شمس با 14 هزار و 27 رأی، شمس الله شریعت نژاد با هشت هزار و 623 رأی، رستم زرودی با هشت هزار و 27 رأی، سلمان جور ابراهیمیان با دو هزار و 309 رأی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند.

سید شمس‌الدین حسینی متولد 1346 در استان مازندران شهرستان تنکابن و دارنده مدرک دکترای اقتصاد در بخش عمومی و بین‌الملل از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد است. وی یکی از دولت‌مردان دولت د احمدی‌نژاد است و وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت نهم و دولت دهم در جمهوری اسلامی بوده است. حسینی در حال حاضر به عنوان پیروز انتخابات مجلس شناخته شده و نماینده مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از استان مازندران خواهدد بود.

حسینی از سال 74 تا 77 به عنوان مدیر کل حوزه ریاست و بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور فعالیت داشت و به طور همزمان از سال 75 تا 77 هماهنگ‌کننده ملی پروژه‌های دفتر عمران سازمان ملل متحد بود.

وی همچنین از سال 75 تا 81 دبیر کمیسیون‌های مشترک همکاری ایران با کشورهای کره جنوبی، مالزی در سازمان برنامه و بودجه کشور بود و از سال 77 تا 81 به عنوان مدیر کل دفتر بین‌الملل و روابط عمومی وزارت نیرو و دبیر کمیسیون مشترک ایران و قطر در این وزارتخانه فعالیت داشت.

حسینی از سال 81 با انتقال به وزارت بازرگانی به سمت مدیر کل دفتر مطالعات اقتصادی این وزارتخانه منصوب شد و تا سال 87 در این سمت باقی‌ماند. وی از سال 81 تا 84 به طور همزمان نایب رئیس کمیته برنامه‌ریزی توسعه صادرات بود و در سال 85 به عنوان نماینده وزارت بازرگانی در کمیسیون تخصصی شورای بورس معرفی شد.

حسینی در 15 مرداد 87 ، با ارایه پیشنهاد وزارت او توسط محمود احمدی‌نژاد به مجلس شورای اسلامی، این پیشنهاد به رأی گذاشته شد و موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس و وزیر وزارت امور اقتصادی و دارایی شد.

منبع: تسنیم

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها