توزیع کالاهای اساسی ایام نوروز در خراسان رضوی آغاز شد

معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: توزیع بخشی از کالاهای اساسی طرح تنظیم بازار ویژه ایام پایانی سال و عید نوروز در این استان آغاز شده و تا روزهایی ابتدای سال آینده ادامه دارد.

توزیع کالاهای اساسی ایام نوروز در خراسان رضوی آغاز شد

علی غفوری مقدم اظهار کرد: باتوجه به تجربیات هر سال به منظور تنظیم بازار شب عید سیاست‌هایی در ۲ بخش توزیع کالاهای اساسی و افزایش اقدامات نظارتی در سطح بازار اتخاذ و اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا اقدامات نظارتی از سوی بازرسان این سازمان با همکاری بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و همکاری نهادهایی مانند تعزیرات حکومتی، مراکز بهداشت، پلیس آگاهی و برخی نهادهای مرتبط دیگر در استان در حال انجام است که تا ۱۵ اسفند ادامه می‌یابد.

وی گفت: در خصوص توزیع کالاهای اساسی به قیمت مصوب، ذخایری در زمینه شکر، برنج، گوشت و برخی اقلام دیگر از سوی ستاد تنظیم بازار کشور برای این استان در نظر گرفته شده که بخش عمده‌ای از آن تخصیص یافته است.

غفوری مقدم افزود: در حال حاضر ۸۰۰ تن گوشت قرمز منجمد به خراسان رضوی اختصاص یافته است که توزیع ۱۵۰ تن از این میزان به قیمت هر کیلوگرم ۴۰۰ هزار ریال در شبکه‌های مورد نظر در مشهد توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: توزیع باقی سهمیه گوشت نیز در اواخر اسفند ماه و اوایل فروردین ماه سال آینده انجام خواهد شد.

وی گفت: کالاهای اساسی با قیمت مصوب در مناطق محروم و کم برخوردار از طریق فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای توزیع می‌شود.

غفوری مقدم افزود: سهمیه مناسبی از برنج پاکستانی و برنج هندی برای توزیع در اواخر اسفند ماه و اوایل فروردین ماه برای خراسان رضوی در نظر گرفته شده که توزیع برنج پاکستانی به قیمت هر کیلو ۸۹۰ هزار ریال خواهد بود.

وی ادامه داد: توزیع چهار هزار تن شکر طرح تنظیم بازار نیز به قیمت هر کیلوگرم حداکثر ۵۰ هزار ریال در بخش‌های صنعت و صنوف خراسان رضوی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه قیمت گوشت مرغ و مقدار آن در بازار خراسان رضوی مناسب است گفت: با این حال ۸۰۰ تن گوشت منجمد مرغ به قیمت مصوب طرح تنظیم بازار برای استان در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز توزیع خواهد شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره را جزو برنامه‌های طرح تنظیم بازار ذکر کرد و افزود: این نمایشگاه نیمه دوم اسفند در مشهد برپا می‌شود.

وی ادامه داد: به سایر شهرستان‌های خراسان رضوی نیز اعلام شده است در صورت برخورداری از امکانات و فضای مناسب، نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره را برپا کنند.

وی گفت: در تلاش هستیم بخشی از کالاهای اساسی طرح تنظیم بازار خراسان رضوی در نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره عرضه شود.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها