دستبرد به طلافروشی از کانال کولر

دو سارق از راه کانال کولر وارد مغازه طلافروشی در بازار شهر شاهرود شدند و با سرقت چهار کیلو طلا متواری شدند. پلیس رد دو سرنشین موتورسیکلتی را به دست آورده که در زمان سرقت، حوالی مغازه طلافروشی بودند.

دستبرد به طلافروشی از کانال کولر

مرد میانسال از سال‌ها قبل در بازار قدیمی شهر شاهرود مغازه طلافروشی دارد. هر روز صبح زودتر از بقیه سر کار می‌آید و موقع ظهر به خانه‌اش می‌رود.

بعدازظهر دوباره به مغازه برگشته و شب با جمع کردن طلا، راهی خانه می‌شود. او ظهر سیزدهم بهمن امسال مغازه‌اش را بست و برای خوردن ناهار به خانه رفت. عصر که برای بازگشایی دوباره مغازه آمد با صحنه عجیبی رو به‌رو شد.

طلا‌های ویترین و بقیه قسمت‌های مغازه به سرقت رفته و دزدان با خیالی راحت هر چه طلا بود با خود بردند.

با صدای کمک‌خواهی‌اش همسایه‌ها به مغازه‌اش آمدند. آن‌ها با پی بردن به ماجرای سرقت موضوع را به پلیس اطلاع دادند.

همزمان با حضور ماموران پلیس آگاهی شاهرود در مغازه طلافروش مشخص شد که آنجا فاقد تجهیزات ایمنی از جمله دزدگیر و دوربین مداربسته بوده است.

بررسی پلیس از صحنه سرقت نشان داد که سارق یا سارقان با عبور از کانال کولر وارد آنجا شده و بعد از سرقت طلا‌ها متواری شدند.

پرونده این سرقت تشکیل شد و ماموران در بازبینی از دوربین‌های مداربسته مغازه‌های اطراف، تصاویر ضبط شده‌ای یافتند و معلوم شد ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه زمانی که سرقت رخ داده فقط موتورسیکلتی با دو ترک‌نشین که پلاک آن با زنجیر پوشیده بود در آنجا حضور داشتند که بعد از دقایقی ناپدید شدند.

با به دست آوردن این سرنخ، پلیس احتمال می‌دهد آن‌ها در این سرقت نقش داشته باشند که تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

مسعود بهرامی، رئیس اتحادیه صنف طلافروشان شهر شاهرود گفت: طلافروشی سرقت شده متعلق به یکی از طلافروشان قدیمی بازار بوده است. او شاگردی نداشت و مغازه طلافروشی را خودش اداره می‌کرد. پلیس پیش از این درباره نصب تجهیزات ایمنی به صاحب مغازه هشدار داده بود.

وی افزود: بعد از سرقت و بررسی‌های مرد طلافروش مشخص شد حدود چهار کیلو طلا از مغازه سرقت شده است.

تحقیقات پلیس در محل سرقت نشان داد، سارقان ابتدا قصد داشتند با تخریب سقف مغازه وارد آنجا شوندکه موفق نشده‌اند، اما، چون پشت بازارومغازه شاکی، کاروانسرای قدیمی بدون استفاده بود، توانستند به سمت کانال کولر مغازه بروند که قدیمی و غیراستاندارد بوده و با ورود از کانال کولر توانسته‌اند سرقت را انجام دهند.

منبع: روزنامه جام جم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها