کروناویروس تا چندین ساعت بر روی سطوح باقی می ماند

بیماری کرونا با شستشوی دست و رعایت بهداشت فردی از بین می‌رود. همچنین ایمنی غذایی بسیار مهم است، زیرا عمده ورود این ویروس به چرخه انسانی ناشی از گوشت برخی از حیوانات بوده که در آنجا مصرف می‌شده است.

کروناویروس تا چندین ساعت بر روی سطوح باقی می ماند

سعید کشمیری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران و شورای اطلاع رسانی عنوان کرد: با توجه به گسترش بیماری کرونا در کشور این موضوع از نظر سلامت عمومی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در استان بوشهر موردی مشاهده نشده اما این دلیل نمی شود که نسبت به آن بی تفاوت باشیم، این بیماری مانند سایر بیماری های ویروسی قابلیت سرایت بسیار بالایی دارد. اما مرگ و میر آن بسیار کمتر از سایر بیماری های مشابه یا از همین خانواده است.

این مسئول تأکید کرد: بیشتر بیمارانی از این ویروس آسیب می بینند که بیماری های زمینه ای مانند دیابت یا بیماری های قلبی و عروقی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اظهار کرد: بیماری که ممکن است به او مشکوک شویم اینکه تب و سرفه و علاوه بر آن تنگی نفس و همچنین علائم دیگری مانند اسهال داشته باشد.

کشمیری خاطرنشان کرد: بخشی از وحشت حاکم بر جامعه به دلیل استرس است. جامعه ما اکنون به آرامش نیاز دارد و من این اطمینان را می دهم که بیماران کرونایی به راحتی قابل تشخیص هستند.

وی با اشاره به راه های پیشگیری از بیماری کرونا تصریح کرد: شستن دست ها به طور مداوم و در زمان های موردنیاز، خودداری از دست دادن و روبوسی، پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه، رعایت فاصله با بیماران و پیشگیری از تماس با حیوانات اهلی و وحشی و همچنین خودداری از خوردن غذاهای نیم پز تا زمانی که پیک بیماری از بین برود.

این مسئول یادآور شد: توصیه ما این است که تجمعات غیر ضروری و اردوهای دانش آموزی و دانشجویی برگزار نشود. خواهش من از شهرداری ها این است که مرتبا وسایل نقلیه عمومی را شستشو داده و پاکسازی نمایند، همچنین سرویس های بهداشتی عمومی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اظهار کرد: این بیماری با صابون و شستشوی دست و رعایت بهداشت فردی از بین می رود. همچنین ایمنی غذایی بسیار مهم است، زیرا عمده ورود این ویروس به چرخه انسانی ناشی از گوشت برخی از حیوانات بوده که در آنجا مصرف می‌شده است.

سعید کشمیری افزود: علاوه بر رعایت بهداشت فردی و همچنین موارد لازم در مدارس و دانشگاه ها و ادارات، تصمیم گیری لازم در خصوص نمایشگاه ها و تجمعات انجام شود و توصیه ما این است که از اردوهای غیر ضروری و تجمعات جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: توصیه ما ادامه تعطیلی مدارس نیست چون موردی در استان مشاهده نشده است، ولی در صورت رخداد چنین موردی باید در مورد تعطیلی مدارس نیز تصمیم گیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: چون کرونا در کشور ما اپیدمی شده است دیگر شرط سفر به چین برداشته شده است. باید بگویم که کروناویروس سریعا از بین می رود و مدت زیادی را در خارج از بدن دوام نمی آورد. این ویروس تا چندین ساعت بر روی سطوح باقی می ماند، دستگیره در و یا درب اتاق و یا در قندان و حتی خودکار می توانند ناقل کرونا باشند لذا باید توصیه های لازم رعایت شود.

این مسئول با بیان اینکه دلیل اهمیت این بیماری نوپدید بودن آن است، خاطرنشان کرد: نیازی به استفاده از آنتی بیوتیک نیست، داروی پیشگیری خاصی نیز وجود ندارد و برای کسانی که علائم بیماری را ندارند به هیچ وجه نیازی به استفاده از ماسک وجود ندارد.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها