سارقان ویلاهای خالی گرفتار شدند

جانشین انتظامی استان از دستگیری سارقان ویلاهای خالی از سکنه منطقه

سارقان ویلاهای خالی گرفتار شدند

سردار سید جعفر حسینی جانشین انتظامی استان با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ویلاهای خالی از سکنه در روستاهای منطقه چهار باغ شهرستان ساوجبلاغ؛ شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات اولیه خود متوجه شدند، سارقان ابتدا ویلاهای خالی از سکنه را شناسایی کرده و سپس در یک گروه 3 نفره با شیوه تخریب قفل وارد آن می شوند و پس از سرقت لوازم موجود در داخل ویلاها به وسیله یک دستگاه خودرو پیکان وانت از آن جا متواری می شوند.

سردار حسینی اظهار داشت: با تلاش های شبانه روزی و به کارگیری اقدامات پلیسی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی، یکی از سارقان شناسایی و در بررسی سوابق وی مشخص شد، نامبرده در مناطقی که سرقت ها صورت می گیرد یک چهاردیواری دارد و چندین بار نیز به جرم سرقت دستگیر شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه کارآگاهان با اقدامات پلیسی مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و با تعقیب و مراقبت وی در نهایت نامبرده را به همراه 2 نفر از همدستانش حین سرقت از یک ویلای خالی از سکنه دستگیر کردند.

وی گفت: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد، متهم اصلی پرونده با شناسایی ویلاهای خالی از سکنه اطراف چهاردیواری خود، در ازای پرداخت مبالغ ناچیزی به 2 نفر از معتادان کارتن خواب، آن ها را برای سرقت روانه ویلاها می کرد و لوازم سرقتی را به یکی از مالخران در منطقه ملک آباد می فروخت.

سردار حسینی با بیان این که مالخر اموال مسروقه نیز توسط کارآگاهان دستگیر شد، ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقدار زیادی لوازم منزل از قبیل لوازم صوتی و تصویری، دینام کولر، موتور برق و .. کشف شد.

این مقام انتظامی یادآور شد: متهمان با مشاهده مستندات چاره ای جز بیان حقیقت در پیش روی خود ندیده و به 40 فقره سرقت از ویلاهای خالی از سکنه در روستاهای شهرستان ساوجبلاغ اقرار کردند.

جانشین انتظامی استان البرز با بیان این که همه مال باختگان این پرونده شناسایی شده اند، خاطرنشان کرد: ارزش اموالی که توسط اعضای این باند به سرقت رفته، 5 میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار حسینی در پایان تاکید کرد: شهروندان با تجهیز ویلاهای خالی از سکنه خود به دوربین های مدار بسته و دزدگیر از سرقت اموال خود پیشگیری کنند.

منبع: پایگاه خبری پلیس

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها