کرونا خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردم نگران ویروس کرونا نباشند، اگر نگرانی هم وجود داشته باشد باید نسبت به آنفولانزا که از ابتدای سال میلادی تاکنون 70 هزار نفر را در کل دنیا کشته است باید داشت.

کرونا خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست

دکتر حمیدرضا رحیمی در گفت‌و‌گو با مشهد فوری با تاکید بر اینکه مردم به هیچ عنوان نگران ویروس کرونا نباشند و آرامش خود را حفظ کنند اظهار کرد: از ابتدای سال میلادی تاکنون که حدود 52 روز می‌گذرد در سراسر دنیا 70 هزار نفر به علت ابتلا به آنفولانزای فصلی فوت شدند در حالی که ویروس کرونا در کل دنیا فقط 2 هزار نفر را کشته است و در واقع ما از ویروس خطرناک آنفولانزا که در کمین است داریم غفلت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ مورد مبتلا و مشکوک به ویروس کرونا در مشهد نداریم افزود: مهمترین راه پیشگیری و مصون نگهداشتن جامعه رعایت بهداشت فردی بوده که اساس آن در ابتدا رعایت بهداشت دست، عدم روبوسی کردن، دست ندادن و شستن دست‌ها با آب و صابون به مدت 20 تا 40 ثانیه بعد از اینکه از محل‌های عمومی به منزل بر می‌گردیم است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد توصیه کرد: اگر فردی احتمال می‌دهد که سرماخوردگی شدیدتر از حالت عادی دارد در ابتدا سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و از میوه، سبزیجات تازه و غذای مناسب استفاده کند و اگر بیماری شدیدتر شد با رعایت اصول بهداشت فردی ماسک بزند و به مراکز درمانی مراجعه کند که در این صورت پزشک تصمیم می‌گیرد که آیا این مورد شدیدتر از حالت عادی است یا خیر و اگر لازم باشد به بیمارستان ارجاع داده می‌شود.

رحیمی بیان کرد: دانشگاه در تلاش است که یک سامانه تلفنی برای پاسخ‌گویی به سوالات مردم درباره بیماری کرونا در صورت مشاهده علائم آن در خود و اطرافیان را به زودی راه اندازی کند.

وی با بیان اینکه هیچ کمبودی در زمینه ماسک در مشهد نداریم گفت: ماسک فیلتردار لازم نیست که مردم عادی استفاده کنند و تنها برای موارد خاص و تیم‌های پزشکی است همچنین ماسک‌های ساده نیز به اندازه کافی در شهر وجود دارد و درصورتی که مردم با گرانفروشی از سوی داروخانه‌ها مواجه شدند می‌توانند به سامانه تعزیرات یا دانشگاه اطلاع دهند تا برخوردهای لازم صورت گیرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: تمام مرزهای استان را مسدود کردیم و اگر کسی قصد ورود به کشور را داشته باشد تست می‌شود بنابراین اقدامات سختگیرانه‌ای برای ورود به کشور در نظر گرفته شده است.

رحیمی مهمترین نکته برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا را در وهله اول آموزش بهداشت فردی به مردم و رعایت نکات بهداشتی عنوان کرد.

منبع: مشهد فوری

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • من
    0

    وقت كردي يه چرخ بزن تو داروخانه ها چون ماسك ساده اي كه ميگي نيست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها