اقدامات شهرداری مشهد برای مقابله با کرونا

رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد گفت: استریل و بهداشت گرمخانه‌ها، خانه‌های سبز، ادارات و سرویس‌های بهداشتی آنان افزایش پیدا کرده و در این خصوص پیگیری ویژه صورت گرفته است.

اقدامات شهرداری مشهد برای مقابله با کرونا

وحید اکلملی در خصوص اقدامات پیشگیرانه شهرداری مشهد در راستای مبارزه با کرونا، اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری در کشور چین، طی جلسهای با شهردار مشهد راهکارهای مقابلهای با پیشگیری از انتشار کرونا ویروس برگزار شد که در حال حاضر بحث استریل و پاکسازی تمامی امکان عمومی که شهروندان با آن در ارتباط هستند، همچون سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی قوت گرفته وبا توجه به حساسیت موضوع وسعت این اقدامات نیز بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد شبانه استریل می‌شوند، بیان کرد: بحث استریل ناوگان تاکسیرانی و حمل بار شهرداری نیز در دستور کار قرار گرفته و به‌زودی اجرایی خواهد شد. همچنین این روند در کلیه فضاهای عمومی که در اختیار شهروندان است و متولی آن شهرداری است ادامه دار خواهد بود.

رئیس گروه پدافند غیر عامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد تصریح کرد: در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر نیز مثل پایانه‌های مسافربری پایش داشته‌ایم تا بتوانیم این موضوع را کنترل و از ورود این ویروس به مشهد جلوگیری نماییم.

اکلملی ادامه داد: درگرمخانه‌ها، خانه‌های سبز، ادارات و سرویس‌های بهداشتی نیز این موضوع ذکر شده که بحث استریل و بهداشت آنان افزایش پیدا کرده و در این خصوص پیگیری ویژه صورت گرفته است.

رئیس گروه پدافند غیر عامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد با اشاره به آمادگی 14 پایگاه بحران در سطح شهر مشهد، گفت: در رابطه با موضوع قرنطینه و بیمارستان صحرایی، 14 پایگاه بحران درسطح مشهد وجود دارد که می‌تواند در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌های صحرایی قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به این موضوع که بحث‌های آموزشی نیز از ابتدای شیوع این بیماری آغاز شده است، گفت: تهیه بسته‌های آموزشی، بیلبوردهای سطح شهر و جلسه با رابطان و نیروی داوطلبانه شهرداری از دیگر اقدامات شهرداری در این خصوص بوده.

اکلملی تصریح کرد: بحث تبدیل این تهدید به یک فرصت است که بتوانیم این موضوع را به صورت یک فرهنگ برای جلوگیری از تمامی بیماری‌های واگیر بکار گیریم.

منبع: ایسنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها