گزارش نهایی زلزله ۵٫۷ ریشتری آذربایجان غربی:

دیوار منازل ۱۰ روستا در منطقه زلزله‌زده قطور دچار ترک‌خوردگی شد / مصدومیت ۷۵ نفر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اعزام پنج تیم ارزیاب و عملیاتی به مناطق متاثر از زلزله استان آذربایجان غربی، اعلام کرد: تاکنون ترک خوردگی جزئی دیوارهای منازل در ۱۰ روستا گزارش شده است.

دیوار منازل ۱۰ روستا در منطقه زلزله‌زده قطور دچار ترک‌خوردگی شد / مصدومیت ۷۵ نفر

به گزارش ایرنا، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر روز یکشنبه درباره آخرین ارزیابی های انجام شده از سوی تیم های ارزیاب اعزامی به محل وقوع این زمین لرزه افزود: ساعت ۹ و ۲۲ دقیقه امروز، زمین لرزه ای با قدرت ۵.۷ ریشتر در عمق ۶ کیلومتری زمین حوالی قطور در استان آذربایجان غربی را لرزاند که در این منطقه ۳۲ روستا با ۱۵ هزار و ۷۹۰ سکنه تا شعاع ۱۵ کیلومتری این منطقه وجود دارد.

وی با اشاره به اعزام ۵ تیم ارزیاب و عملیاتی از شهرستان های خوی و سلماس، افزود: ۳ تیم از شهرستان خوی و ۲ تیم از شهرستان سلماس به منظور بررسی مناطق متاثر از زلزله به منطقه اعزام شدند که بر اساس ارزیابی‌ها تاکنون خسارت جزئی و ترک خوردگی در روستاهای قطور، بلجوک، درنالیک، رازی، گوگرد، حبش، حصار و هندوان از توابع شهرستان خوی و بوشحاران و گریاویج از توابع شهرستان سلماس از سوی تیم های ارزیاب هلال احمر گزاش شده است.

۲۵ روستا متاثر بین ۲۰ تا ۹۰ درصد تخریب داشتند/افزایش مصدومان زلزله

همچنین بنابر گزارش ایلنا، مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور درباره آخرین وضیعت مصدومان زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری در استان آذربایجان غربی حوالی خوی و قطور گفت: در این مدت ۱۳ مورد پس‌لرزه ثبت شده است.

وی ادامه داد: ۳۶ نفر براثر زمین‌لرزه در خوی مصدوم شده‌اند. ۱۲مصدوم به مراکز درمانی منقتل و ۲۴ مصدوم در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور تصریح کرد: تعداد ۲۵ روستا متاثر از زمین‌لرزه بوده‌اند که بین ۲۰ تا ۹۰ درصد تخریب داشتند.

به گزارش روز یکشنبه مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر روز یکشنبه حوالی قطور، فیرورق در استان آذربایجان غربی را لرزاند.

تعداد زخمی‌های زلزله قطور به ۷۵ نفر رسید
بنابر گزارش ایرنا مجتبی قمری رییس فوریت‌های پزشکی خوی اعلام کرد: تاکنون تعداد مصدومان زلزله قطور به ۷۵ نفر رسیده است و همچنان برخی از مصدومان پذیرش می‌شوند.

قمری افزود: بیشتر این افراد با مصدمیت جزئی به مراکز فورتی های پزشکی مراجعه می کنند و تنها ۶ نفر از آنان بستری هستند.
وی اضافه کرد: بخش اورژانس بیمارستان «قمربنی هاشم» این شهرستان آماده پذیرش مصدومان است اما در برخی از موارد آنان به سایر مراکز درمانی نیز مراجه می کنند.

این زلزله ساعت ۹ و ۲۲ دقیقه و ۵۹، در طول ۴۴.۵۹، عرض ۳۸.۵۲ و عمق ۶ کیلومتری رخ داده است.

این زلزله در ۱۷ کیلومتری قطور (آذربایجان غربی)، ۳۱ کیلومتری خوی (آذربایجان غربی) و ۳۲ کیلومتری زرآباد (آذربایجان غربی) به وقوع پیوسته است.

نزدیکترین مراکز استان ها به محل وقوع این زلزله ارومیه در ۱۱۵ کیلومتری و تبریز در ۱۵۶ کیلومتری آن ثبت و گزارش شده است.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها