موردی از ابتلا به بیماری کرونا در کرمان ثابت نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در استان تعداد محدودی مشکوک مبتلا به کرونا وجود دارد گفت: موردی از ابتلای به این بیماری در کرمان ثابت نشده است.

موردی از ابتلا به بیماری کرونا در کرمان ثابت نشده است

عبدالرضا رشیدی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری با موضوع کرونا ویروس با اشاره به اینکه دغدغه امروز جامعه وجود بیماری کرونا است که این نشست خبری در کمال صداقت برگزار می‌شود اظهار داشت: کرونا یک ویروس جدید است که ممکن است تغییر رفتاری در آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کرونا ویروس هنوز کاملا شناخته شده نیست و اگر تغییری در بیماری مشاهده شود باید بدانید که اصلاً قصد کتمان حقایق را نداریم افزود: در دانشگاه علوم پزشکی مدیریت دانشگاه اختیار دارد که بخشی از فعالیت‌های آموزشی خود را متناسب با شرایط موجود تعطیل کند و این کار انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه برای سایر دستگاه‌ها نیز نظر مشورتی به مسئولان استان می‌دهیم بیان کرد: در مورد تعطیلی مدارس و مهدکودک‌ها نیز ما نظر مشورتی خود را به استاندار کرمان داده‌ایم و در نهایت امروز متوجه شدیم که مدارس تعطیل شدند.

وی با عنوان اینکه از روز گذشته تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها مطالبه مردمی بوده که به‌صورت مکرر درخواست شده است گفت: بر اساس منطق علمی تصمیمات لازم گرفته می‌شود و تعطیلی مدارس قطعا در پیشگیری موثر است.

رشیدی‌نژاد با تأکید بر اینکه ویروس کرونا در کرمان به‌خوبی مدیریت شده و جای نگرانی نیست افزود: برای آگاه‌سازی جامعه بروشورها و کلیپ‌هایی تهیه شده و در اختیار مردم در نقاط مختلف گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه تمام هم و غم دانشگاه است که کمترین آسیب و عوارض ناشی از کرونا ویروس را در سطح استان کرمان داشته باشیم گفت: درمان بر مبنای پیشگیری در حال انجام است زیرا که این بیماری ناشناخته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه کارگران چینی در استان که سفر داشته و برگشته‌اند تحت مراقبت هستند و در صورت مشاهده تحت درمان قرار می‌گیرند افزود: برای مسافرین داخلی به استان گیت ورودی نمی‌توانیم بگذاریم و غیرقابل ممکن است.

وی با عنوان اینکه برگزاری تمامی همایش‌ها، اردوها و مسابقات ورزشی در استان کرمان لغو شده است گفت: توصیه می‌شود در برگزاری مراسم مذهبی در استان نیز توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی جدی گرفته شده و از تجمعات خودداری شود.

رشیدی‌نژاد با بیان اینکه در استان کرمان تعداد محدودی مشکوک مبتلا به این بیماری وجود دارد و هنوز قطعی نیست افزود: تعداد مبتلایان آنقدر نیست که قابل عنوان باشد و چند بیمار که از قبل مبتلا به آنفلوآنزا شدند در بیمارستان بستری بودند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در بیمارستان‌های استان کرمان چیزی مبنی بر ابتلا به بیماری کرونا ثابت نشده است گفت: روز گذشته جلسه‌ای با قوه قضائیه کرمان داشتیم و با گرانفروشی و احتکار دارو و ماسک برخورد قاطع می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه خرید و فروش ماسک توسط داروخانه‌ها ممنوع است و محموله جدید ماسک که به کرمان برسد در مکان‌های مورد نیاز به‌صورت مستقیم توزیع می‌شود افزود: ضرورتی برای ماسک زدن در همه نقاط نیست و استفاده از ماسک صرفا به افرادی توصیه می‌شود که دچار بیماری هستند.

وی با اشاره به اینکه در تماس با یکدیگر رعایت فاصله را باید انجام شود و در شستن صحیح دست‌ها به‌صورت مستمر باید فرهنگ‌سازی کرد گفت: یکی از راه‌های انتقال از طریق اشیای آلوده است که باید مراقبت کرد و خوشبختانه تاکنون هیچ فوت شده‌ای در استان کرمان به‌دلیل ابتلا به بیماری کرونا نداشته‌ایم.

رشیدی‌نژاد با بیان اینکه بیمارستان‌های استان در آماده‌باش هستند و بازدید منظم از بیمارستان‌ها انجام می‌شود افزود: به‌صورت ویژه بیمارستان افضلی‌پور کرمان برای این کار اختصاص داده شده و تخت‌ها خالی شده است.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها