آیا سندرز می‌تواند ترامپ را شکست دهد؟

یک کارشناس مسایل بین الملل اظهار داشت: اقبال مردم آمریکا به سندرز به موضوع جنبش یک درصدی‌ها بر‌ می‌گردد.

آیا سندرز می‌تواند ترامپ را شکست دهد؟

محسن جلیلوند، کارشناس مسایل بین الملل در خصوص اینکه با توجه به بالا بودن آرا سندرز در چند ایالات آمریکا چقدر می توان پیروزی او در میان نامزدهای دموکرات و سپس در برابر ترامپ را پیش بینی کرد؟ با توجه به دیدگاههای سوسیالیستی سندرز چرا اقبال آمریکایی ها به سمت او برگشته است؟ گفت: نمی توان قاطعانه گفت که سندرز سوسیالیست است اما اقبال مردم آمریکا به او به موضوع جنبش یک درصدی ها بر می گردد. در آن شرایط متوجه مسائلی در مورد آمریکا بودیم و پذیرفتنی است که اقبال نسبت به ایشان بیشتر شود، ولی در مجموع باید گفت انتخابات در آمریکا قابل پیش بینی نیست و نمی توان گفت چه اتفاقی رخ خواهد داد. درست است که اقبالی نسبت به سندرز وجود دارد اما نمی توان نظر قاطعانه ای داد.

وی افزود: یک دلیل سن او است که نمی تواند برای رهبری مناسب باشد، البته نمی توان گفت ترامپ نیز جوان است ولی وضعیت بهتری دارد. دومین مساله اقتصاد لیبرالی آمریکاست. با اینکه چپگرایان در آمریکا نفوذ دارند ولی نوع نگرشی که بر اقتصاد آمریکا حاکم است با آنچه که ما به آن فکر می کنیم متفاوت است.مردم آمریکا با مولفه های خاص خود رای می دهند و در انتخابات شرکت می کنند. بر این اساس نمی توان روی این مسائل حساب باز کرد.

رییس جمهور مستقر را به سختی می توان از کاخ سفید بیرون کرد

جلیلوند در مورد اینکه سندرز چقدر شانس پیروزی دارد؟ اظهار داشت: روال معمول این است که رییس جمهور مستقر را به سختی می توان از کاخ سفید بیرون کرد. مگر کارتر که ایران را از دست داد و یا جرج بوش پدر که اقتصاد آمریکا سقوط کرد. در این حال مردم آمریکا نیز کمتر به مسائل سیاسی توجه دارند و معمولا به جیب خود توجه دارند. بنابراین گمان نمی کنم به راحتی بتوان ترامپ را حذف کرد.

مردم آمریکا از نظر اقتصادی از ترامپ راضی هستند

این کارشناس مسایل بین الملل در مورد اینکه آیا سندرز نمی تواند با دیدگاههایی که دارد تاثیر بهتری بر اقتصاد آمریکا بگذارد؟ تصریح کرد: مردم آمریکا از نظر اقتصادی از ترامپ راضی هستند و وضعیت اقتصادی آمریکا در شرایط مطلوبی به سر می برد از این رو فکر نمی کنم مردم آمریکا بخواهند ترامپ را از کاخ سفید بیرون کنند مگر آنکه اتفاق جدیدی رخ بدهد.

به سختی می توان تصور کرد ترامپ رییس جمهور بعدی آمریکا نباشد

وی در مورد اینکه در میان دموکرات ها وضعیت چطور است آیا احتمال انتخاب بایدن وجود دارد؟گفت: وضعیت بایدن در تیم خود چندان خوب نیست. البته آنها فعلا فقط به چند ایالات رفته اند. باید دید وضعیت آرا در ایالت های تاثیرگذار چگونه خواهد بود و هنوز برای نتیجه گیری زود است. در مجموع به سختی می توان تصور کرد ترامپ رییس جمهور بعدی آمریکا نباشد.

وی در خصوص اینکه انتخاب مجدد ترامپ چه تاثیری بر سیاست های آمریکا در قبال ایران دارد؟ اظهار داشت: بله سیاست های ترامپ اگر تشدید نشود حتما ادامه خواهد داشت.

منبع: شفقنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها