عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

رد لایحه بودجه تصمیمی سیاسی بود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره رد لایجه بودجه سال ۱۳۹۹ کشور گفت: نمی فهمم علت این تصمیم، ناراحتی از انتخابات است یا ایجاد چالش برای دولت یا مجلس بعد.

رد لایحه بودجه تصمیمی سیاسی بود

«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص علت و تاثیرات رد کلیات بودجه سال ۱۳۹۹ گفت: در مجموع تصمیم عقلایی نبود و با این کار عملا بودجه سال آینده رها شد.

وی درباره انگیزه های رد کلیات بودجه توضیح داد: من نتوانستم این تصمیم نمایندگان مجلس را درک کنم. نمی فهمم علت این تصمیم ناراحتی از انتخابات است یا ایجاد چالش برای دولت یا مجلس بعد، اما در هر صورت در اتخاذ این تصمیم مسائل تخصصی و فنی در نظر گرفته نشد و در بخش اعظمی از آن دخالت مسائل سیاسی را احساس می کنم.

جعفرزاده اظهار داشت: هر جوری که تلاش کردم، نتوانستم بفهمم ریشه این مخالفت که از صبح در میان نمایندگان مشخص شده بود، چیست؟ البته دلایل مختلفی اظهار شد. برخی نمایندگان می گفتند خسته هستند، دیگری می گفت حضور قلب ندارم. بعضی نمایندگان مدعی بودند مجلس بعدی که دارد میاید خودش باید در مورد بودجه مسئولیت داشته باشد و ما چرا تصمیم گیری کنیم. برخی هم می گفتند چون دولت از ما پشتیبانی نکرده است، حالا باید تاوان بدهد.

نماینده مردم رشت با تاکید بر شرایط ویژه کشور خاطرنشان کرد: در این شرایط احساس نیاز می شد تا نمایندگان مجلس پالس مثبت به مردم بدهند. باید به جامعه نشان داده می شد ما نمایندگان در حال انجام کارهایمان هستیم و در جلسات با قوت و حضور قلب شرکت می کنیم. ما باید کمک می کردیم تا دولت در مواجهه با مجلس آینده برنامه کاری مشخصی داشته باشد و همچنین به مجلس بعد که قاطبه افرادش تجربه قانونگزاری ندارند و از قوانین برنامه و بودجه اطلاعات زیادی ندارند، کمک می کردیم تا تکلیف خود را بداند. اما ما نتوانستیم فضای موجود در کشور را بشکنیم.

جعفرزاده افزود: مردم الان سردرگم هستند. مشخص نیست بعد از تعطیلات نوروز، سازمان ها فعالیت خود را چگونه آغاز خواهند کرد در حالی که نه برنامه دارند و نه بودجه. در این شرایط نظامی برای پیشبرد کارها وجود نخواهد داشت.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به احتمال تقسیم بودجه به چند دوازدهم تاکید کرد: تقسیم بودجه در هر سالی که انجام شد، هم برای دولت و هم برای کشور اتفاقی بد و زیانبار بود. این تقسیم بندی ها یک کلمه ای را به صورت مستتر همراه خود دارد به نام علی الحساب. حال مسئله این است که مدیریت کشور به صورت علی الحساب در شرایط تحریم آیا کار درستی است؟ در شرایط تحریم ناجوانمردانه ای که ما باید برای دقیقه به دقیقه آن باید برنامه داشته باشیم، چطور می خواهیم علی الحساب امور مملکت را پیش ببریم؟

رئیس فراکسیون مسقلین ولایی مجلس شورای اسلامی درباره تصمیم این فراکسیون درباره لایحه بودجه گفت: متاسفانه جلسه امروز صبح فراکسیون ما به دلیل کرونا لغو شد. به همین دلیل نتوانستیم در این مورد به جمع بندی برسیم و در نتیجه نظر شخصی نمایندگان در صحن اعمال شد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • محمدجانبازوللایت
    0

    دراین داردهرچه سریع بالقوه قضاییه کردندواین خائن هارابدادگاه باشدولاا حتا اعدام کشورهرلحظ ازطرف دشمن در تنگنا قرارداردوان موقع این آشغالها با ملت چنین کاری میکندننگتان با شما ها آدمهای کثیف و منافق هستیدرهبری هم بایدوردپیداکندچون کسورحال روز خوبی ندارد

  • رضا
    0

    سلام. از ریاست محترم قوه قضاییه و تشخیص مصلحت تقاضا داریم به صورت جدی به این مسئله ورود کرده و دلایل این اتفاق را پیگیری جدی نماید.. و افرادی که در این موضوع دخالت داشته اند از جمله رییس مجلس رادرمقام پاسخگوی قرار دهند.. اگر این اتفاق سیاسی بوده پس آقایان هم حقوق و مزایای اسفندماه به حسابشان واریز نشود تااهمال کاری و خیانت به مردم ودولت را تاوانش را بدهند..این کار بوی خیانت و تشنج آفرینی در جامعه رابا اوضاع و احوال فعلی مملکت نشان میدهد.....از دلسوزان و افراد انقلابی تقاضا میشود این موضوع را و رسیدگی جدی به آن را از ریاست محترم دستگاه قضا خواستار شوند..سلامت باشید

  • حقیقت
    0

    پس سوگند نمایندگان هم دروغ است نماینده موظف است و باید تا آخرین روز کاری خود خدمت کند و این دلیل نمی شود که چون رای نیاورد حدود چهار ماه باقی ماننده را به خوشگذرانی بگذرانند اگر اینطور است اینها نه مسلمانند ، و نماز وعبادتشان هم از روی حقه بازی است و اینکه دغدغه ملت را دارند یاوه است برای چنین افرادی در این کشور باید دستگاه قضا برنامه داشته باشد تا آب خوش از گلویشان پایین نرود .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها