مراسم اعتکاف در قم برگزار نمی‌شود

استاندار قم با بیان اینکه تصمیم بر این است که مراسم اعتکاف در قم تعطیل شود، گفت: این اقدام برای حفظ سلامت شهروندان و معتکفان است.

مراسم اعتکاف در قم برگزار نمی‌شود

بهرام سرمست عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص تعطیلی حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران عنوان کرد: اصلاً بنای بستن نداریم و نظرمان مبتنی بر نظر تخصصی مسئولان بهداشتی و درمانی است و اعتقادمان این بوده که اگر طبق تشخیص این مسئولان امکان توسعه، تسری و شیوع این بیماری در اجتماعات بیشتر و از مدیریت نیز خارج می‌شود، تعطیلی مستلزم هماهنگی‌هایی است که با تولیت‌های این اماکن مقدس انجام شود که در این خصوص موارد منتقل‌شده است.

وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بر این است که ازدحام‌های مختلف اعم از جشن، تشییع‌جنازه و مسابقه‌های ورزشی را به حداقل برسانیم، چرا که محور و اساس برنامه‌ریزی‌های ما سلامتی مردم است، مقرر شده تا تولیت‌های حرم و جمکران ملاحظات بهداشتی را اعمال کنند.

استاندار قم همچنین در رابطه با اعتکاف گفت: تصمیم بر این است که این مراسم در قم تعطیل شود و این اقدام نه به خاطر هرگونه تحلیل و تفسیر، بلکه به‌واسطه سلامت شهروندان و معتکفان است.

استاندار قم کمک مردم را در این زمینه ضروری دانست و گفت: مردم می‌توانند در فضای خانواده مراسم معنوی خود را دنبال کنند و ارتباط خود را در هر شرایط و هرلحظه‌ای حفظ نمایند، و این موضوع که از ذات اقدس الهی کمک گرفته شود، نیز برای مردم یک نقطه قوت است.

سرمست با تأکید بر اینکه بهترین اقدام این است که مردم در خانه‌ها بمانند، گفت: مردم باید خودشان را از هرگونه اجتماع دور نگه‌دارند و حداقل حضور را داشته باشند و بهترین و به رسمیت شناخته شدن ترین راه نیز همین است.

منبع: مهر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • رتبه 4 کنکورسال85 (فقرا)
    0

    ما در حرم حضرت معصومه برگزار میکنیم.حتی مارا به توپ ببندید

  • دلسوز
    0

    ببین کار به کجا کشیده اردغادکتاتور هم به ما طعنه می زنه می که مرز ایران را ببندید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها