نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس:

اصولگرایان چطور می‌خواهند با دلار 15 هزار تومانی معیشت مردم را تامین کنند؟/ رهبری به اصولگرایان اجازه نمی‌دهند رئیس‌جمهوری را استیضاح کنند

عضو فراکسیون امید مجلس، گفت: در مجلس فعلی برخی دوستان اصولگرا بر استیضاح و عدم کفایت رئیس‌جمهوری اصرار داشتند، منتها بعید است رهبری اجازه چنین کاری را به آنها بدهند.

اصولگرایان چطور می‌خواهند با دلار 15 هزار تومانی معیشت مردم را تامین کنند؟/ رهبری به اصولگرایان اجازه نمی‌دهند رئیس‌جمهوری را استیضاح کنند

انتخابات مجلس یازدهم برگزار شد و نتایج آرا نشان داد مجلس یازدهم مجلسی با اکثریت آرا اصولگرا خواهد بود ، چراکه برخی از مردم به دلایل مختلفی از جمله اعتراض به افزایش قیمت بنزین، برخورد با معترضان آبان‌ماه، کتمان واقعیت در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، رد صلاحیت‌های گسترده اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس‌ و برخی هم از ترس ابتلا به ویروس کرونا در انتخابات مجلس یازدهم شرکت نکردند. همین امر باعث رأی‌آوری لیست تمام اصولگرایان شد.

حالا این نگرانی وجود دارد که مجلس تمام اصولگرا، در تقابل با دولت دوازدهم قرار بگیرد. همچنین نگرانی بعدی بابت نوع نگاه منتخبان مجلس یازدهم به مذاکره و تعامل با دنیاست چراکه آنها به مقاومت باور دارند نه تعامل با جهان!

نپیوستن به FATF ایران را در لیست سیاه قرار داد که تبعاتی دارد
شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس، با اشاره به اینکه اکثریت مطلق مجلس یازدهم را اصولگرایان به دست گرفته‌اند درباره اولویت و برنامه‌های آنها در مجلس یازدهم گفت: اصولگرایان وعده داده‌اند معیشت مردم را در اولویت کاری خود قرار بدهند. اما سوال اینجاست که با قرار گرفتن ایران در لیست سیاه به دلیل نپیوستن به FATF که مجمع تشخیص مصلحت به آن رأی نداد، چطور می‌خواهند با دلار 15 هزار و 400 تومان معیشت مردم را تامین کنند؟!

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار کرد: اصولگرایان پیروز مجلس یازدهم بهتر است بگویند با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌های خودخواسته ناشی از عدم ورود به FATF در کنار تحریم‌های سیاسی و اقتصادی آمریکا، از کجا می‌خواهند برای معیشت مردم هزینه کنند؟ همچنین چطور می‌خواهند در این شرایط با دنیا تعامل برقرار کنند؟

بهتر است مجلس را قبل از خرداد تحویل منجیان عالم بشریت بدهیم
عضو فراکسیون امید مجلس توضیح داد: ادعای اصولگرایان این است که ناجی کشور و منجی عالم بشریت هستند. یکی از همکاران به شوخی می‌گفت، ای کاش قبل از خردادماه 99 مجلس را تحویل این منجیان بدهیم تا عالم را نجات دهند.

بی‌مقدار ادامه داد: درست است که مجلس یازدهم یکدست اصولگرا و منسجم می‌شود، ولی این نگرانی وجود دارد که دست به اقدامات افزاطی و غیرعاقلانه‌ای مثل خروج از NPT و برجام بزنند که هزینه‌های سنگینی به کشور تحمیل می‌کند.

اصولگرایان می‌خواهند دولت را تحت فشار بگذارند
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به برخی شعارها و اظهارات اصولگرایان در فضای مجازی گفت: طبق اطلاعات و پیام‌هایی که در گروه‌ها می‌خوانیم، این نگرانی وجود دارد که فشار شدیدی به دولت وارد کنند و در تقابل جدی با دولت قرار گیرند. چون می‌خواهند دولت را وادار به کار کردن کنند. حالا به چه نحوی قرار است دولت را تحت فشار بگذارند که کار کند، بعداً مشخص می‌شود.

مردم ایران، مردم کره‌شمالی نیستند
نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم عنوان کرد: البته خوش‌بین هستم که اگر مجلس یکدست اصولگرا شود، شاید به سمت حل کردن مشکلات کشور و مذاکره با کدخدا بروند و در این صورت ممکن است مردم روی آرامش را ببینند. درست است که این گروه و جریان سیاسی اعقادی به مذاکره و تعامل با دنیا ندارند، ولی این را هم می‌دانند که مردم ایران، مردم کره‌شمالی نیستند و به این تعاملات معتقد و نیازمندند.

دولت در مواجهه با مجلس شرایط سختی خواهد داشت
بی‌مقدار در عین حال با ابراز نگرانی از روابط مجلس یازدهم تمام اصولگرا با دولت دوازدهم گفت: البته در مجلس دهم برخی تندروها از ابتدا دنبال عدم کفایت رئیس‌جمهوری و استیضاح او بودند و این خطر در مجلس یکدست اصولگرای یازدهم تقویت می‌شود. اما بعید است رهبری اجازه چنین کاری را به آنها بدهند؛ اما دولت در مواجهه با مجلس شرایط سختی خواهد داشت.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس ادامه داد: با توجه به شناختی که از برخی منتخبان مجلس یازدهم دارم، بعید است تعاملی با دولت داشته باشند. همچنین با ورود برخی مدیران احمدی‌نژادی به مجلس، پیش‌بینی می‌کنم همان پروژه و برنامه‌های پوپولیستی و شیوه عملکرد احمدی‌نژاد را در مجلس یازدهم در پیش گیرند.

عضو فراکسیون امید مجلس همچنین توضیح داد: البته برخی نمایندگان فعلی بر این عقیده‌اند که همه مشکلات کشور تقصیر دولت است. ولی واقعیت این است که دولت و مجلس در سیاست خارجی کاره‌ای نیستند مگر اینکه به مجلس یازدهم اعتماد شود و دست‌شان را باز بگذارند، به شرطی که آنها هم اعتقادی به تعامل و مذاکره با دنیا داشته باشند. هرچند شعارهای آنها بیشتر در حدود مقاومت و نابودی اسرائیل می‌چرخد و بعید به نظر می‌رسد به دنبال تعامل با دنیا باشند.

وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرده آمار مبتلایان کرونا را منتشر نکنند
بی‌مقدار در عین حال از شیوه اطلاع‌رسانی دولت درباره زمان و نحوه ورود ویروس کرونا به کشور انتقاد کرد و گفت: دولت درباره زمان و نحوه ورود ویروس کرونا به کشور درست و به‌موقع اطلاع‌رسانی نکرد. زمانی مجبور شد اعلام کند کرونا به ایران وارد شده که یک خانم ایرانی به کانادا رفت و مشخص شد به ویروس کرونا آلوده است. آن زمان دولت ایران اعلام کرد کرونا به قم، تهران ، گیلان و چند شهر دیگر رسیده است.

عضو فراکسیون امید مجلس در پایان گفت: خبری خواندم که وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرده است آماری از مبتلایان ویروس کرونا منتشر نکنند. متاسفانه با روی کار آمدن اصولگرایان در مجلس یازدهم قطعاً این مخفی‌کاری‌ها و عدم اطلاع‌رسانی‌ها بیشتر هم خواهد شد. از حرف‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده این‌طور برداشت می‌شود که پس از اینکه اصولگرایان مجلس یازدهم را دست بگیرد، به محدود کردن مطبوعات و سپس فضای مجازی روی خواهند آورد که نگران‌کننده است.

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • کاربر ناشناس
    0

    درسالهای قبل که نمایندگان باسوگندوفریب کاریشان بهمجلس رفتنند چه گلی برسررای دهنده زدنند فقط به نفع دزدی وحق مردم ثروتمند وسرمایه کلانی امدنند بیرون گرانی وفساد مردم رالگدمال کردنند

  • ایرانی
    0

    این نمایندگان مجلس نماینده اقلیت 20درصدی هستند . مطمئناً بی اعتمادی بیشتر خواهد شد.

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      الان اینها نماینده کل ملت اند . میخواستین از حق رای خودتون استفاده کنین . حالا که رای ندادین پس نظر هم ندین . روز رای گیری ، روز اظهارنظر بود . الان دیگه دیر شده

  • سمیه
    0

    این شیوه جر زنی ، شیوه معمول اصلاح طلبان بوده و هست . حالا که بدلیل کم کاری و بی تدبیری و کارنامه مردود دولت اصلاح طلب ، مجلس اصلاح طلب و شوراهای اسلامی اصلاح طلب مردم از ایشان روی گرداندند شروع می کنن به تهمت و تخریب و .... . من فقط یه سوال دارم . کدام اصولگرایی ادعا کرده که منجی عالم بشریت هست ؟؟؟؟؟؟ چرا تهمت می زنین ؟؟؟؟؟

  • حسین
    0

    لازم است این آقا به دو پرسش ساده زیر پاسخ دهند: 1-چه کسی دلار رابه نزدیک بیست هزارتومان رساند؟ 2-با آن همه مذاکره و امتیاز دادن به دشمن چه فایده ای برای ایران داشت؟

  • ناشناس
    0

    آقای بی مقدار!!! خدا را چه دیده ای؟؟؟!!! --- نخست ؛ شما با چه مجوزی سخن به نیابت از رهبری می گویید؟؟؟!!! --- دوم ؛ این که دلار 15 هزار تومانی شما که با پیروی کور کورانه از تئوری مکتب انسان ستیز سرمایه داری غرب استعمار گر به اندازه 14 برابر از ارزش پول ملی فرا تر برده شده است سخت سقوط خواهد کرد --- سوم ؛ قیمت دلار با پیاده کردن اقتصاد عدالت محور اسلام گرا متناسب با قدرت ثروتهای کلان خدا داده ی ملی موجود در کشور و با هدایت ضابطه مند و قانون مند عملی کشور به سوی اقتصاد مقاومتی به مراتب به ارزش حقیقی خود فرو می افتد. چهارم ؛ قدرت خرید ده ها میلیون مردم صبور بی پناه ایران که در طول دو دوران ریاست روحانی بر کشور بد ترین رنج و دردها را تحمل کردند با یاری خداوند توانا بتناسب تامین و تضمین آسان و ارزان همه ی نیازهای زندگی آنان بالا خواهد رفت. پنجم اقتصاد کشور با اجرای عدالت اسلامی و طرد مفسدان و فاسدان رانت خوار و باز پس گرفتن همه ی ثروتهایی را که لاش خورها از دورانهای پیشین به چپاول برده اند ، عافیت خود را به دست خواهد آورد و با یاری و مدد خداوند توانای مطلق و همت و تلاش ده ها میلیون از این مردم خدا پرست وفا دار به سالم زیستی خدا پسندانه خود ادامه خواهد داد.

  • صادق
    0

    الحق که اسم بامسمایی داری

  • یک دوست
    0

    جناب بی مقدار اولا به اندازه مقدارت حرف بزن و دوما قبل از هر فرمایشی سعی کن (البته همه شما مدعیان دروغین اصلاحاتچی سعی کنید) با سایر همفکرانتان هماهنگ بشوید بعد حرفی بزنید. جناب آقای ترکان مشاور سابق رئیس جمهور حسن روحانی، بعد از انتخابات با صراحت تمام گفت«... اگر کاندیدای اصلاح‌طلبان تأیید صلاحیت نیز می‌شدند پیروز انتخابات اصولگرایان بودند به عبارتی اصلاح‌طلبان در هر حالتی به اصولگرایان می‌باختند» البته توصیه می کنم اعتراض قل قوچانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب به عارف رئیس شورای عالی اصلاح طلبان را هم بررسی کنید.دلیل شکست افتضاح اصلاح طلبان نه سقوط هواپیمای اوکراینی است و نه مخالف مردم با نظام، بلکه مردم از عملکرد دولت مورد حمایت اصلاح طلبان در حوزه های سیاسی، اقتصادی، معیشتی و مجلس فشل و وکیل الدوله ناراحت بودند، اگر اینگونه که شما می گویید، پس چرا لیدر بزرگ جریان اصلاحات یعنی خانمی در انتخابات حضور داشت؟ چرا چند لیست با افراد مشترک دادید؟ چرا لیدر تان دیگر حرفی از تکرار می کنم نزد؟

  • یک دوست
    0

    جناب بی مقدار، اگر شما نگران هزینه کرد نمایندگان مجلس آینده هستید، بگوئید چطور الان دولت داره هزینه می کنه!!! مسبب دلار ۱۵۵۰۰ کی هست، وقتی احمدی نژاد دولت را تحول داد دلار ۲۸۰۰ بود. دلار روحانی فقط از ۱۸ اردیبهشت ۹۷ تا الان به این وضعیت رسیده، عرض کردم دولت کی روحانی؛ولی اینابار مجلس آینده و البته پیش تر از آن مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص FATF فریب شما مدعیان هوچیگر اصلاحاتچی را نخورد. وقتی جناب ظریف وزیر امور خارجه با صراحت در مجلس اعلام می کنه که تضمینی برای اینکه با پیوستن به FATF تحریم ها برداشته خواهد شد نمی دهم!!! چرا باید دوباره خودتحریمی کنیم؟؟؟ توصیه می کنم اظهارات رئیس کل بانک مرکزی کشور را که از همفکران خودتان هست مطالعه کنید، یا اینکه اظهارات خانم تاج الدینی نماینده اصلاح طلب مجلس در رابطه با وضعیت و کارکرد حقیقی FATF در کشورهای اروپایی را بررسی کنید. یا اینکه اگر اهل مطالعه هستید( که ظاهراً از اظهارات تان پیدا هست که از روی هوا و هوس حرف می زنید) توصیه می کنم مجموعه مطالعاتی «واکاوی عمل به توصیه هایFATF» را که موسسه راهبرد معاصر تهیه کرده است مطالعه کنید

  • یک دوست
    0

    جناب بیمقدار، تصمیم برای خروج از NPT در حال حاضر در دستور کار تیم مذاکره کننده هست، قطعاً نمایندگان مجلس آینده در مسیر غلطی که شماها پا گذاشتید نخواهد رفت!!! مطمئن باشید!!! چرا چون ملت دیدند که چطور بعد از خروج آمریکا از برجام در طی ۵ گام دولت سعی کرد تعهدات خودش رو کاهش بدهد!!! البته زمانی که واقعاً چیزی از انرژی هسته ای که یادگار تلاش های احمدی نژاد بود دیگر نیست!!! جناب بی مقدار در همین خبرگزاری سئوال کردم ولی کسی جوابی نداد. از شما می پرسم واقعا چرا بتن در قلب راکتور هسته ای تزریق کردید؟؟؟؟؟ وقتی قرار بر تصمیم باشد راهکارهای متعددی درنظر گرفته میشود، در امر به این بزرگی و حساسیت آیا کسی که سواد خواندن و نوشتن داشته باشد پیدا نشد که بگوئید به جای تزریق بتن در قلب راکتور مثلا تعداد بازرسی ها زیاد کنند؟؟؟ می دانید چقدر خسارات زدید. مگر شماها مدعی فهم زبان دیپلماسی نبودید!!!

  • یک دوست
    0

    جناب بی مقدار، خودتان می گوئید اصولگرایان مجلس آینده قرار است دولت را وادار به کار کنند، دقت کنید می فرمائید «...چون می‌خواهند دولت را وادار به کار کردن کنند.» یعنی خودتان اعتقاد دارید که دولت کاری نمی کند!!! همینقدر به شما بگویم که علی رغم تشکر از همه تلاش ها در خصوص مواجهه با ویروس کرونا ولی بعد از سه هفته از شیوع این بیماری در کشور درست در شب انتخابات آن را رسانه ای کردید در حالیکه بنا با اظهارات رسانه ها و نماینده قم یک نفر از مبتلایان به ویروس روز چهارشنبه هفته آینده فوت می کند؟؟؟!!! از این دست اقدامات ملت از شما زیاد دیده اند. نمونه بزرگش همان اظهار نظر رئیس جمهور در خصوص سهمیه بندی بنزین و اطلاع ایشون در صبح جمعه بود که به ضرب المثلی تاریخی در ایران تبدیل شد.

  • یک دوست
    0

    جناب بی مقدار، از دید شما مدعیان اصلاحاتچی، تعامل با دنیا فقط و فقط با آمریکا توجیه خواهد شد، سری به آمارهای جناب آقای یحیی آل اسحاق فعال اقتصادی بزنید بد نیست. اگر به قول ایشان که خودش نیز یک اصلاحاتی است دولت به بازار منطقه ای نگاه می کرد سالانه بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار تعامل اقتصادی خواهد داشت منطقه‌ای با ۱۵ کشور و تنوع تعاملات اقتصادی، ولی شما ارتباط و تعامل با دنیا را فقط و فقط در آمریکا می بینید. حداقل قبل از هر فرمایشی با کارشناسان خودتان هماهنگ شوید.

  • یک دوست
    0

    جناب بی مقدار در اینکه وظیفه دارید و مأموریت یافته اید که تخریب مجلس آینده را در دستور کار قرار دهید شکی نیست، چرا که همیشه شما مدعیان اصلاحاتچی در شکست مقابل جریان رقیب به دشمن هراسی یا بهتر بگویم قریب هراسی می پردازید، یادتان هست که در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ و ۸۸ در راستای پروژه قریب هراسی تبلیغ و جنگ رسانه ای علیه احمدی نژاد راه انداختید که اگر اصولگرایان رای بیاورند در خیابان ها دیوار می کشند، در کلاس درس دانشگاه ها میان دختر و پسر پرده می زنند و از این قبیل اراجیف!!! در سال ۹۶ هم همین اراجیف را برای رئیسی مطرح کردید حالا که دولت احمدی نژاد عمرش به سر آمد بگوئید چقدر دیوار کشیدند!!!؟؟؟ با کدام کارخانه بتن برای ساخت بلوک قرارداد داشتند!!! اتفاقا دعوتتان می کنم صحبت های جناب آقای دکتر زرشناس استاد فلسفه در مرکز پژوهش های علوم و معارف را در خصوص کابینه حسن روحانی بررسی کنید. به قول ایشان کابینه حسن روحانی امنیتی ترین کابینه در طول دوران پس از انقلاب بوده است. اتفاقا می خواهم بگویم تنها جریان مخالف آزادی و حقوق مدنی از قضا شما مدعیان دروغین اصلاحاتچی هستید.

  • یک دوست
    0

    جناب بی مقدار، در اول صحبت هایتان به مسأله سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی اشاره کردید. بهر حال این مسأله مستمسکی برای چندین و چند سال شماست تا ارکان نظام به ویژه سپاه را تخریب کنید!!؟ ضمن آنکه این را هم خدمتتان عرض کنم که بعید می دانم از میان شما مدعیان هوچیگر اصلاحاتچی کسی پیدا بشود که بابت ترور وحشیانه شهید سلیمانی ناراحت بوده باشد!!! البته مردم طرفدار شما منظور من نیست، چون آنها تا پای جان برای شهید سلیمانی ایستادند. لیکن طبق تمام اسناد و شواهد رسانه ای فرمانده نیروی هوا فضای سپاه سردار حاجی‌زاده در همان روز چهارشنبه یعنی به محض باخبر شدن از سقوط هواپیما احتمال سقوط با آتش خودی را دادند( عرض کردم که اسناد و شواهد آشکار این وضعیت کاملا موجود است) حال اگر یادتان باشد در همان روز و البته بعداز خبری در خبرگزاری ها از جمله همین خبرگزاری مطرح شد که رئیس جمهور استعفا کرده و البته بعد تکذیب شد، در روز لچبعد خبر استعفای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی مطرح و بازهم تکذیب شد. چند روز بعد سردار صفوی در دیدار با دانشجویان دانشگاه امام علی ارتش اعلام کردند که درخواست کلیر آسمان توسط نیروی هوافضای سپاه داده شده لیکن جناب رئیس‌جمهور و شمخانی مخالفت می کنند!!! ضمن آنکه در شرایط جنگی و آن هم برای شخص رییس جمهور که ادعای فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی کشور را در زمان جنگ بر عهده داشتند فهم این موضوع که باید آسمان کشور در آن شرایط کلیر شود بسیار ساده خواهد بود. لذا هم ملت. و هم خانواده بزرگ شهدای سقوط هواپیما به چشم خود دیدند که چگونه فرمانده نیروی هوا فضای سپاه همه مسئولیت جاده را برعهده گرفت. از قصور و کوتاهی اپراتور سامانه پدافندی تا تأیید گزارشات سازمان هواپیمایی کشوری!!! آیا تا حالا از بابت حوادث مختلف در کشور مسئولی را پیدا خواهید کرد که مثل سردار حاجی‌زاده مسئولیت پذیری را به حد نهایت نشان دهند!!! همه چیز را به گردن بگیرند. حتی قصور و کوتاهی دیگران را!!!

  • بی نام
    0

    بی مقدار جان در زمان استیضاح وزیر بی عرضه راه چه شد که امضاتون رو پس گرفتید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مجوزاژانس هواپیمایی چطور صادر شد

    نظرات شما -
    • با مقدار
      0

      بی مقدار هم حسودی میکنه با این سن و سالش چون رأی نیاورده ناراحته!!!!!!!!!!!!! هر چی باشه اینها به امید خدا سال آینده رو بهتر از شماها اداره خواهند کرد به امید ایزد منان

  • آریایی
    0

    اصولگرایان وضعیت مردم برایشان مهم نیست ؛ فقط حفظ قدرت و رفاه خود و اطرافیانشان برایشان مهم است !!!!!!

  • 1
    0

    مردم ایران بر روی دولت فریدون و کابینه نصفه و نیمه اش(چندمورد استیضاح و مستعفی) مدت هاست خط قرمز پررنگ کشیده اند. مجلس جدید به بعد روحانی و خرید چندین هزار بولدزر و کامیون برای آواربرداری فکر می کند. هیچگاه مجلس جدید وقت و نیروی خود را برای مقابله با دولت فریدون صرف نخواهد کرد

  • کاربر ناشناس
    0

    خدا کنه روحانی را کنار بگذارند، تا زودتر ببینیم این تندروهای اصولگرا با جفنگیات شون چه غلطی میخواهند بکنند. چرا یک سال خورده ای ملت معطل بمانند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها