آیا ضدعفونی کردن اتوبوس‌های شهری تأثیری در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا دارد؟

شهردار کرمان گفت: به دلیل شست‌وشوی اتوبوسهای تهران، مردم به لحاظ روانی حساس شده‌اند و ما نیز شستشوی اتوبوس‌ها را در دستور کار قرار دادیم ولی دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده که این کار فایده‌ای در انتقال کروناویروس ندارد.

آیا ضدعفونی کردن اتوبوس‌های شهری تأثیری در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا دارد؟

"مهران عالم‌زاده" با اشاره به احتمال شیوع بیماری کروناویروس در مکان های عمومی از جمله اتوبوس های شهری گفت: باتوجه به برگزاری جلسه‌ ستاد پیشگیری از کرونا در استانداری کرمان و صحبت های مطرح شده، دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد که ضدعفونی اتوبوس‌ها تأثیری در جلوگیری از انتقال این ویروس ندارد.

وی با بیان این مطلب که دستور داده‌ایم که اتوبوس‌های شهری کرمان را یکبار شست‌وشو دهند، اظهار کرد: چون در تهران شستشوی اتوبوس‌ها صورت گرفته بود بنابراین مردم به لحاظ روانی مقداری حساس شده‌اند بنابراین ما نیز شستشوی اتوبوس‌ها را دستور کار قرار دادیم ولی دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده که این کار فایده‌ای برای جلوگیری از انتقال کروناویروس ندارد.

شهردار کرمان ادامه داد: اگر فردی که مبتلا به این بیماری باشد فقط کافی است که در اتوبوس بدون رعایت مسایل بهداشتی عطسه‌ای کند و همین امر سبب شود که اتوبوس آلوده ‌شود لذا بهترین اقدام در راستای عدم ابتلا به کروناویروس رعایت بهداشتی فردی است.

وی با تأکید برآنکه هر وظیفه‌ای که کمیته کروناویروس برعهده شهرداری بگذارد، حتما صورت خواهد گرفت تصریح کرد: در حوزه شهرداری نیز اقلام بهداشتی از جمله ماسک و ژل های ضدعفونی به کارکنان فعال در محیط های باز از جمله پارکبانان، رفتگران و ... داده شده است.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها