500 میلیون تومان برای مواد ضدعفونی‌کننده مدارس هزینه کرده‌ایم

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌و پرورش خراسان‌رضوی گفت: اداره کل آموزش‌وپرورش استان در این چند روز بیش از 500 میلیون تومان برای تهیه مواد ضدعفونی‌کننده هزینه کرده است.

500 میلیون تومان برای مواد ضدعفونی‌کننده مدارس هزینه کرده‌ایم

صفدر سلطانی، اظهار کرد: دستورالعمل‌هایی از طرف دانشگاه علوم پزشکی در زمینه ضدعفونی مدارس به اداره آموزش‌و پرورش ابلاغ شده و این ابلاغیه‌ها به مدیران و مراقبان سلامت مدرسه‌ها نیز اعلام شده است تا آمادگی و همکاری لازم برای پیشگیری از کرونا را داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضرتمامی مسابقات ورزشی، گردهمایی و جشنواره‌های دانش‌آموزی لغو شده است. همچنین به دانش‌آموزان و معلمانی که علائم بیماری دارند اجازه داده شده که در مدرسه حضور نداشته باشند. معلمان باید به مسائل بهداشتی دانش‌آموزان تاکید بیشتری داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌و پرورش خراسان‌رضوی گفت: غذاهایی که به صورت نیمه گرم و گرم در مدارس پخته و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گرفته است با وجود رعایت تمامی مسائل بهداشتی لغو شده است.

سلطانی ادامه داد: به مدیران مدارس دستورالعمل‌هایی در خصوص ضدعفونی محیط مدارس ابلاغ شده است تا آمادگی نسبی در این زمینه داشته باشند. همچنین مدارسی که توان تهیه مواد ضدعفونی به‌دلیل کمبود منابع مالی و عدم دسترسی به مواد ضد عفونی کننده را ندارند، برای آن‌ها در این زمینه مساعدت‌هایی صورت گرفته تا مواد لازم را خریداری و محیط مدرسه را ضد عفونی کنند.

وی بیان کرد: برای تهیه مواد ضدعفونی‌کننده سرانه‌ای تخصیص یافته و دراختیار آموزش‌وپرورش قرار گرفته تا مواد لازم را سریعا خریداری و توزیع نماید. اداره کل آموزش‌وپرورش استان در این چند روز بیش از 500 میلیون تومان برای تهیه مواد ضدعفونی کننده هزینه کرده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌و پرورش خراسان‌رضوی گفت: اعلام تعطیلی مدارس توسط وزارت بهداشت صورت می‌گیرد، زیرا مسأله تخصصی است و مطیع دستور آنها هستیم. تمام تلاش خود را خواهیم کرد که اگر دانش‌آموزان در مدارس حضور داشته باشند تمام مسائل بهداشتی رعایت شود.

منبع: ایسنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها