پایانه امام رضا (ع) مشهد فاقد واحد پایش کروناست

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: مسافران ورودی به مشهد از طریق پایانه امام رضا(ع) از شهرهای پرخطری مانند قم و دیگر شهرها پایش سلامت نمی‌شوند.

پایانه امام رضا (ع) مشهد فاقد واحد پایش کروناست

ابوالفضل گنجی با بیان اینکه مسافران ورودی به مشهد از طریق پایانه امام رضا(ع) پایش سلامت نمی‌شوند اظهار کرد: از مرکز بهداشت استان و نهادهای متولی درخواست داریم واحدی را در پایانه امام رضا(ع) برای بررسی سلامت مسافران از جهت ابتلای به ویروس کرونا مستقر کنند.

وی افزود: در حال حاضر روزانه بین ۱۵ تا ۱۹ سفر با ناوگان اتوبوسی در مسیر قم و مشهد انجام می‌شود که ۵۰ درصد مسافران آن‌ها اتباع پاکستانی هستند و سفرها بیشتر به شکل اتوبوس دربستی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بیان کرد: از شرکت‌های حمل و نقل مسافر خواسته‌ایم اتوبوس‌ها را ضدعفونی کرده و به مسافرانی که از نظر ظاهری ‌مشکوک به بیماری هستند ماسک بدهند و رانندگان نیز از ماسک و دستکش استفاده کنند اما متاسفانه شرکت‌ها اعلام کرده‌اند امکان تهیه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده را ندارند و این اقلام در بازار موجود نیست.

گنجی گفت: روزانه حدود ۴۰ هزار مسافر در پایانه امام رضا(ع) مشهد تردد می‌کنند که این میزان به اندازه جمعیت یک شهر است لذا از مسئولان بهداشتی می‌خواهیم مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز را در اختیار مسئولان پایانه مسافربری مشهد قرار دهند تا نسبت به ضدعفونی این پایانه اقدام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۰ شرکت حمل و نقل بار به همراه انبوهی از رانندگان در پایانه بار مشهد فعالیت می‌کنند که روزانه این مرکز توسط اداره کل راهداری ضدعفونی می شود.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی به وجود سه پایانه مرزی زمینی استان در مرز ترکمنستان و یک پایانه در مرز افغانستان اشاره و عنوان کرد: عمده فعالیت و ترددها در پایانه دوغارون در مرز با افغانستان صورت می‌گیرد و هم اکنون تمام اقدامات پیشگیرانه در این پایانه جهت مقابله با انتشار احتمالی کرونا توسط اداره کل راهداری در حال انجام است.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها