اعتکاف رجبیه در مشهد به ماه رمضان انتقال یافت

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از انتقال اعتکاف رجبیه به ماه رمضان خبر داد.

اعتکاف رجبیه در مشهد به ماه رمضان انتقال یافت

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صاحبقرانی گلستانی، در خصوص انتقال زمان برگزاری اعتکاف رجبیه، اظهار کرد: با توجه به این‌که صلاحدید مردم برای ما اولویت دارد و اهمیت مسأله ویروس کرونا و از طرفی هم موضوع اعتکاف از جمله کارهای جمعی‌ای است که ما باید احتیاط‌های لازم را نسبت به آن داشته باشیم و سلامتی روح انسان‌ها را بدون درنظرگرفتن سلامتی جسم نمی‌توانیم داشته باشیم، راجع‌به بحث اعتکاف تصمیم بر این شد که در قسمت استانی، بعد از این که به استان‌ها ابلاغ شد که خودشان تصمیم‌گیری کنند، زمان برگزاری اعتکاف را به ماه رمضان انتقال دهیم.

وی ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که اگر مسجدی تمام شرایط و فضای بهداشتی را توانست فراهم کند، ما منع کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: برنامه عمومی و فراگیر ما برای اعتکاف با توجه به سفارش‌هایی که در روایات هم در مورد اعتکاف رمضانیه داریم، در ماه رمضان برگزار خواهد شد و به عبارتی برنامه ما به‌صورت متمرکز و کامل و جامع، اعتکاف رمضانیه خواهد بود.

صاحبقرانی گلستانی خاطرنشان کرد: در خصوص اعتکاف رجبیه، ان‌شاءالله اگر مسجدی توانست شرایط را فراهم کند، تیم پزشکی فراهم کرد، توانست فضای مسجد را ضدعفونی کند، فضای کافی و کامل را داشت که فاصله تعیین‌شده یک متر را داشته باشد و محیط آن‌قدر شلوغ نباشد که ویروس سریع منتقل شود یا مشکلاتی پیش آید؛ با رعایت همه این مسائل منعی نداریم و به‌صورت مردمی امکان برگزاری آن هست.

وی همچنین افزود: اعتکاف حرم رضوی مستقل است و خود تولیت باید در این زمینه نظر دهند و به عهده آستان قدس رضوی است؛ اما ما به‌صورت توصیه‌ای نسبت به کل اعتکاف روی اعتکاف رمضانی تاکید کردیم ولی هیچ منعی نداریم که اگر کسی توانست زیرساخت آن را فراهم کند، در ماه رجب برگزار نکند. سیاست کلان ما در موضوع اعتکاف، اعتکاف رمضانیه است که ان‌شاءالله با قوت و قدرت در کل استان برگزار کنیم.

منبع: ایسنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها