فلاحت‌پیشه:

اروپایی‌ها دیپلماسی با ایران را به حاشیه رانده‌اند/ کشور سیاست خارجی فعال می‌خواهد

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: بی‌تفاوتی اروپایی‌ها در مقابل رأی داده شده در FATF نشان داد که دیپلماسی با ایران را به حاشیه رانده‌اند.

اروپایی‌ها دیپلماسی با ایران را به حاشیه رانده‌اند/ کشور سیاست خارجی فعال می‌خواهد

حشمت‌اله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح اینکه برجام در شرایط کنونی عملاً راهبردی در سیاست خارجی نیست که در دل آن بتوانیم مؤلفه‌های امنیت ملی خود را تأمین کنیم، گفت: بخشی از بازیگرهای اصلی برجام مانند آمریکا کنار رفتند و بخشی دیگر هم خنثی شدند؛ بی‌تفاوتی اروپایی‌ها در مقابل رأی داده شده در FATF نشان داد که دیپلماسی با ایران را به حاشیه رانده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تا یک سال آینده تحولات زیادی در دنیا شکل خواهد گرفت، اظهار کرد: در دنیا دوران سراشیبی افراطی‌گری و رادیکالیسم را شاهد هستیم؛ این سراشیبی رادیکالیسم در منطقه خاورمیانه شروع شده است و دو شاخه اصلی ارتجاعی و صهیونیستی دچار افول شده‌اند و به تدریج این افول را در آمریکا هم خواهیم داشت.

فلاحت‌پیشه گفت: ایران سیاست خارجی فعالی می‌خواهد که بتواند با استفاده از این شرایط، کشور را پیش ببرد، در غیراینصورت ما در قالب گذشته نمی‌توانیم ادامه دهیم.

او تصریح کرد: نوع بازی ما باید شبیه کشورهایی باشد که در رقابت قدرت هستند، ولی بیش از همه فریاد می‌زنند؛ کشور چند سکوی بنیادی مانند NPT و راهبرد مذاکراتی مثل برجام در پیشِ روی خود دارد؛ این موارد باید حفظ شوند، چراکه نباید به نقض مقررات متهم شویم ولی با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، قابلیت هایمان را گسترش دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: برجام و NPT این فرصت را به ما خواهد داد که در ۷۰۰ رشته علمی و فناوری مرتبط با فناوری هسته‌ای به مرحله تکنولوژی پیشرفته برسیم.

فلاحت پیشه در پایان اظهار کرد: هرکدام از این مسائل برای ایران صرفه دارد و مؤلفه‌های قدرت کشور را افزایش می‌دهد؛ بنابراین نباید متهم به نقض یک رژیم بین المللی منع اشاعه شویم تا این رژیم حفظ شود، همچنین هیچ منعی برای برنامه‌های خودمان مانند رقم غنی سازی و غیره نداشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ایرانی
    0

    چرا علناً نمی گویید مقصر اصلی در موردFATFدر داخل چه کسانی هستند .خودمان بادستان مبارک بزرگان خودمان بهانه به جهان داده ایم . خود کرده را چاره نیست.

  • دزدشناس
    0

    فلاحت پیشه یا نادانی یا تحت فرمان،،، سیاست خارجی فعال ،، ما را برای ۵۰ سال توسط کلید حسن فریدون قفل کرد ،،، ویروس کرونا زمان درگیری بین غرب را به تاخیر می اندازد ،، پس قطعا قطعا قطعا محصول ازمایشگاه است ،، چرا جلوی ان گرفته نمیشود چون ۱۰ سطح جهش یافته تولید و توزیع شده ،،، افرین به اروپا که این قدر قدر قوی است و ۸۵ درصد گوسفند را با نادان نگه داشتنشان میکشد ،،، به همین سادگی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها