گزارش چند صد کودک‌همسری به دلیل افزایش تسهیلات بانکی/ تعیین سقف سنی برای دریافت وام

وزیر ورزش و جوانان گفت: برای جلوگیری از افزایش کودک همسری به دلیل دریافت تسهیلات از بانک مرکزی درخواست کردیم تا ضوابطی را برای دریافت این وام تعیین کند.

گزارش چند صد کودک‌همسری به دلیل افزایش تسهیلات بانکی/ تعیین سقف سنی برای دریافت وام

«مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان درباره افزایش کودک همسری به دلیل افزایش وام ازدواج گفت: ما تلاش‌مان بر این است که ضمن افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج جلوی سوء‌استفاده از این رقمی که الان سیستم بانکی در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه براساس مصوبات دولت و مجلس پرداخت می‌کند، را بگیریم.

وی ادامه داد: در سال گذشته مواردی به ما گزارش شده است که متاسفانه دختران با سن بسیار کم به خاطر استفاده از این تسهیلات به ازدواج مردان بزرگتر از خودشان درآمده‌اند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: با سیستم بانکی هماهنگی‌های لازم ایجاد شده است که بانک مرکزی ضوابطی را مشخص کرده تا سقف سنی برای کسانی که می‌خواهند از این تسهیلات استفاده کنند، در نظر گرفته شود.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: بانک مرکزی قرار است؛ آیین‌نامه‌ای را برای سیستم بانکی مشخص کند تا با قراردادن ضوابط جلوی این نوع سوءاستفاده‌ها را بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آماری از افزایش کودک همسری به دلیل دریافت تسهیلات ازدواج داریم یا خیر؟ گفت: آماری در این زمینه به طور مشخص نداریم، گرفتن آمار کار راحتی نیست، اما گزارشات متعددی داشتیم، یعنی از چند ده نفر تجاوز کرده و به چند صد نفر رسیده بود. این موضوع برای ما مطلوب نیست، چراکه این تسهیلات از طرف دولت و مجلس برای حمایت از جوانان و ایجاد شرایط مناسب ازدواج برای زوج‌های جوان است، اگر سوءاستفاده‌ای می‌شود، ما ملزم هستیم که با ایجاد ضوابط جلوی این سوءاستفاده‌ها را بگیریم.

منبع: ایلنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ایرانی
    0

    به کسی که با دختر کودک بی گناه با سن کم ازدواج میکند باید گفت مشکلتو حل کن تا ظلم نکنی .

  • رضا
    0

    سعیده کوچولو رو هنوز يادمون نرفته، آن نادان هائی که اين قانون را بدون هيچ محدوديت سنی تصويب کردند گناهکار هستند و کسانی که شنيدند و دم نزدند ار آنها بدترند. چطور ميشو در مجلس یکی اهن ميکند همه حضرات ميفهمند اما در برابر اين فاجعه کودک همسری سکوت کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها