فتاح اسیر رقابت درونی اصولگرایان محافظه‌کار / پاتک حداد به تک فتاح

از پرویز فتاح به عنوان گزینه اصولگرایان برای سال 96 نیز نام برده می‌شد. اما آنها هرچه کردند او حاضر به ورود به این رقابت ها نشد. این بار اما حذف کاندیداها برای انتخابات ریاست جمهوری از قبل تدارک دیده شده است.

فتاح اسیر رقابت درونی اصولگرایان محافظه‌کار / پاتک حداد به تک فتاح

هفته گذشته پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در یکی از برنامه های سیما حاضر شد و بخشی از این گفت وگو خبرساز شد. پرویز فتاح در این ویدئو نشان می دهد برخلاف آنچه برخی تلاش می کردند او را انسانی بسیار نرم خو و مردمی نشان دهند دارای خوی اقتداگرایانه نظامی است. این خلق و خو از دستورات تحکم آمیزی که او به مجری می دهد کاملا روشن است. خصوصا جایی که می گوید: «کار بسیار بزرگی انجام شده و شما حق ندارید آن را زیر سئوال ببرید.» و بعد با تحکمی آمرانه ادامه می دهد: «این خاطرتان باشد.»

حالت چهره و نحوه نگاه او در حالی که این سخنان را بر زبان می آورد را می توان یکی از نقاط عطف شناخت شخصیت وی دانست. با این حال آیا این همه ماجراست؟ یا آنکه در پس پرده در درون جریان اصولگرا وقایع دیگری وجود دارد و فتاح در حال پس دادن تاوان اتفاقی است که برای مدرسه حدادعادل پیش آمد؟

اگر به امضای پای تفاهم نامه پایداری و محافظه کاران برای لیست مجلس نگاه کنید می بینید که به جای نام قالیباف ، نام حدادعادل نوشته شده است. قالیباف خود قبلا وقتی از دور رقابت های سال 96 کنار رفت علیه آنچه پدرخوانده های اصولگرا می خواند انتقاد کرده بود. او با ادعای اینکه آمده تا با مجلس نو و جوان ها پدرخوانده ها را کنار بزند، پا به عرصه رقابت گذاشت. اما در نهایت همانها بودند که برایش تصمیم گرفتند تن به وصلت سیاسی با پایداری بدهد. ذکر این نکته از آن جهت اهمیت داشت که بدانیم رقابت‌های آینده ریاست جمهوری 1400 را نیز نمی شود (و نباید) فارغ از این تحرکات این کانون تحلیل و ارزیابی کرد.

ماجرای مدرسه فرزند غلامعلی حدادعادل که در دی ماه 98 به جنجالی رسانه ای تبدیل شد، باعث این شد که حدادعادل اگر تمایلی هم به حضور در انتخابات مجلس داشت، از آن صرفنظر کند. در آن ماجرا پای پرویز فتاح نیز به میان آمد. خصوصا با توئیتی که فرزند او در مورد زمین مدرسه فرهنگ منتشر کرد.

چندی بعد تصویری از فریدالدین حدادعادل منتشر شد که روی تخته خود در حال تبیین حمله ابعاد حمله به خود، پدر و مدرسه ای بود. روی تخته نام فتاح همراه با پسر و صبیه در صدر نام حمله کنندگان به خانواده حدادعادل نوشته شده بود. حالا به یکباره بخشی از فیلم حدادعادل در فضای مجازی دست به دست می شود. درست مانند همان زمان که بخشی از فیلم همسر حدادعادل در فضای مجازی منتشر شد. اما منشاء این انتشارها از خارج از ایران و یا جریان های رقیب نبود. از همین رو انتشار فیلم پرویز فتاح را می توان از منشا داخلی ارزیابی کرد. اما نه فقط به قصد انتقام گیری احتمالی. بلکه به این جهت که با سویه هایی از رقابت برای سال 1400 انجام شده باشد.

از فتاح به عنوان گزینه اصولگرایان برای سال 96 نیز نام برده میشد. اما آنها هرچه کردند او حاضر به ورود به این رقابت ها نشد. این بار اما حذف کاندیداها برای انتخابات ریاست جمهوری از قبل تدارک دیده شده است. تمام مدعیان باید کنار بروند. محسن رضایی دیگر کاندیدا نخواهد شد و با سهمیه‌هایی که در لیست مجلس گرفت، به اداره همان مجمع تشخیص اکتفا خواهد کرد. قالیباف به مجلس فرستاده شد. رئیسی به قوه قضائیه رفت و حالا نوبت فتاح بود که با یک حمله چهره او را نمایان کنند.

آنها حتی در رقابت های درونی هم هیچ رحم و مروتی ندارند. به نظر می رسد همانطور که فرزند حدادعادل متوجه کانون داخلی حمله به خانواده اش بود، فتاح هم متوجه این هست که این حمله از کدام منبع شروع شده و چه چیزی را هدف قرار داده است. روحیه عدم نقدپذیری او نیز نشان می دهد که با این حجم از انتقاد در ورودش به انتخابات تجدیدنظر خواهد کرد.

منبع: امتداد

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • جانپور
    0

    همه به جون همدیگه افتادن بیچاره ما مردم ضعیف و فقیر و ندار .... حدادعادل خونش کجا بوده ... الان کجاس ... بچه های همشون تافته های جدا بافته هسن و رو پر قو و توی ناز و نعمت بزرگ شدن فرقی ندارن اصولگرا و غیر اصولگرا و لامذهب و اپوزیسیون داخلی همشون سر و ته یه کرباسن ... فقط خود آسید علی رو عشقه ... اینا همه بدو استثناء کف و حباب روی آب هسن

    نظرات شما -
    • پر کردن نام و متن نظر اجباری است
      0

      اولش را خوب اومدی!

  • ع
    0

    پس نتیجه می گیریم اگر فتاح و قالیباف نباشند احمدی نژاد خواهد آمد..در هر حال اصلاح طلبان باید پاسخگو باشند..

  • مصطفی آزادی
    0

    فتاح یک از پرتلاش ترین و شایسته ترین و مردمی ترین مدیران جمهوری اسلامی هست و از قطع کردن دست ویژه خواران ازوابسته بیت المال وابسته به هر حزب یا شخصی که باشه چه راست چه چپ ترسی نداره. همانطور که در جریان اخراج خانواده هاشمی از کاخ سعدآباد دیدیم. این کشور ریاست جمهوری مثل ایشان را می خواد. خدا پشت و پناهش باشه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها