احتمال ابتلای گوشت به کرونا چقدر است؟

مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور در خصوص نگرانی مردم از انتقال کرونا از راه انواع گوشت، گفت: در این مورد نگرانی وجود ندارد.

احتمال ابتلای گوشت به کرونا چقدر است؟

سید بهمن نقیبی در خصوص نگرانی مردم از انتقال کرونای جدید از راه انواع گوشت اظهار داشت: اگرچه تاکنون هیچ موردی از ابتلای دام‌ها به ویروس کرونای جدید گزارش نشده است، اما سازمان دامپزشکی کشور بر اساس اصول بهداشتی و در تعامل با سایر کشورها، به منظور جلوگیری از انتشار فزون‌تر این ویروس نوظهور در کشور که دارای ابعاد ناشناخته بسیاری است، ورود دام زنده و به ویژه حیوانات خانگی از کشورهایی که به طور قطعی، مواردی از ابتلاء به ویروس کرونا را داشته‌اند، ممنوع کرد.

وی افزود: وقتی اصولا در دام‌ها بیماری گزارش نشده است، بنابراین فرآورده‌های آنان نیز آلوده نخواهند بود و تنها آلودگی به صورت ثانویه و آن هم از طریق انسان آلوده در تماس با سطح فرآورده امکان پذیر است.

مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: با رعایت اصول بهداشتی در مراکز فرآوری و یا در منزل این مورد هم قابل کنترل خواهد بود؛ ضمن آن‌که به دلیل حساسیت بالای ویروس به حرارت در همان مراحل اولیه پخت غذا ویروس غیر فعال خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها